2007-03-03, 20:17
När jag öppnar en länk i Messenger Live som någon har skickat tar den ett fönster som jag redan har öppet i IE. Finns det något sätt att ändra så att den tar ett nytt fönster istället? Har för mig att det var så på äldre versionerna.
Citera
2007-03-03, 20:37
Medlem
FreedomOfSpeechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXit^
När jag öppnar en länk i Messenger Live som någon har skickat tar den ett fönster som jag redan har öppet i IE. Finns det något sätt att ändra så att den tar ett nytt fönster istället? Har för mig att det var så på äldre versionerna.

Håller med dig totalt! Är skit jobbit att den tar ett redan öppet fönster , te.x när man lyssnar på ngt på YouTube elelr vad som helst..
Citera
2007-03-03, 20:55
Medlem
Vilket IE har du? Är det bara när du klickar på msn det är så eller gäller det även om du klickar på en länk på en websida?

OM det är så, ändra inställningarna i "mappalternativ". I Verktyg eller Kontrollpanelen/mappalternativ
Citera
2007-03-03, 20:57
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Vilket IE har du? Är det bara när du klickar på msn det är så eller gäller det även om du klickar på en länk på en websida?

OM det är så, ändra inställningarna i "mappalternativ". I Verktyg eller Kontrollpanelen/mappalternativ

Det är bara när jag klickar på länkar från Live Messenger. Har letat väldigt många minuter men inte hittat något att ändra med inställningarna för det heller.
Citera
2007-03-03, 21:23
Medlem
Vilken version av IE har du och vilken version av Windows LiveMessenger?

Jag har IE7 och v. 8.0.0812.00 av Messenger och om jag klickar på en länk i ett meddelande så öppnas den i ett nytt (eget) fönster...

Kikade lite i inställningarna på messenger men såg inget där...
Citera
2007-03-04, 11:17
Medlem
FreedomOfSpeechs avatar
Jag har MSN 8.1.0178.00, men IE vet jag ej hur man kan kolla.. gisningsvis IE 7.
Citera
2007-03-04, 11:26
Nu har jag uppdaterat mitt IE6 till IE7. Men allting är så jävla suddigt. Uscha!
Citera
2007-03-04, 14:50
Medlem
FreedomOfSpeechs avatar
Citat:
Nu har jag uppdaterat mitt IE6 till IE7. Men allting är så jävla suddigt. Uscha!

Kanske är det bildskärmens inställningar? Dvs att IE7 är ett annat bildstorlek? Bara en gisning..
Citera
2007-03-04, 15:00
Medlem
Seagates avatar
Citat:

1. Starta IE.

2. Verktyg -> Internetalternativ -> Avancerat -> Ta bort X från "Använd alltid ClearType för HTML".
Citera
2007-03-04, 15:02
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Se till att du kör skärmen i upplösningen den är gjord för... Kör ClearType Tuner och ställ in bästa skärpa...
Citera
2007-03-04, 17:57
Tack för alla svar. Nu fungerar allt som vanligt. eXit^ är väldigt nöjd. Tack igen!
Citera
2007-03-05, 08:01
Medlem
FreedomOfSpeechs avatar
Citat:
Tack för alla svar. Nu fungerar allt som vanligt. eXit^ är väldigt nöjd. Tack igen!

Även jag är nöjd att MSN-länkar öppnas i nya fönster!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in