Jag skulle gärna vilja ha tips på lite cafén i Göteborg som _inte_ ligger i centrum. Gärna något som ligger vid havet eller så, lite mysigt sådär dit man kan ta med tjejen för en lugn lördagsfika.
I stan är det alltid så stressigt och pratigt inne på alla cafén, jag är mer ute efter ett lugnt ställe utanför stan.
Jag skulle gärna vilja ha tips på lite cafén i Göteborg som _inte_ ligger i centrum. Gärna något som ligger vid havet eller så, lite mysigt sådär dit man kan ta med tjejen för en lugn lördagsfika.
I stan är det alltid så stressigt och pratigt inne på alla cafén, jag är mer ute efter ett lugnt ställe utanför stan.
Så, någon som har något tips?
Jag kan rekomendera ett cafe på Nya varvet, vet ej vad det heter. Är väl igenteligen ett bageri. Men det är trevligt. Annars har vi ju Reveljen det oxå på nya varvet, vet inte om det är någon cafeverksamhet där. men en mycket trevlig restaurang.
Är det bra väder så ta en promenad eller vagn ut till restaurangen vid GKSS. Finns värre öden än att sitta där och sörpla på en kaffe i solskenet på uteserveringen.
Sedan om man gillar lite promenader har vi ju kafet vid delsjön vad det nu heter har jag glömt :/
En bra promenad blir det iaf, o är vädret bra är det riktigt mysigt
Jag vet inte om det öppnat för säsongen än, men annars är ju Guldhedens vattentorn rätt nice. Kanske inte är det flashigaste caféet i stan, men utstiken förlåter allt. ..och hissen är inget för den med klaustrofobi, men det finns trappa.
Håller med om att utsikten är nice, men är inte cafét i vattentornet rätt sunkigt i övrigt vad jag minns? Eller har dom gjort nåt åt det på senare år kanske?
Sedan om man gillar lite promenader har vi ju kafet vid delsjön vad det nu heter har jag glömt :/
Är det sommar och fint väder rekommenderar jag en tur till Röda Sten i Majorna där du kan sitta och avnjuta en kaffe eller kall öl och spana ut mot båttrafiken i hamnen. Utsikten är väl inte idyllisk á la Saltholmen, men jag tycker det är rogivande att sitta där och spana på båtar och folk och insupa havsluft.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!