2007-05-24, 22:06
Medlem
locosoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
När ni ändå håller på med måleri kan ni väl göra snygga grejer. Var lite nyskapande. Kunde ju vara hur coolt som helst, men det är ju samma skit som för 20 år sedan.
"Be creative - or die"

graffitins skönhet ligger inte enbart på väggen utan också i betraktarens ögon, det ligger i budskapet man vill förmedla, skönheten ligger mycket i känslan hos den som målar, i tankarna som ligger under färgen, färgen är bara ett sätt att försöka visa något för omgivningen på ett anonymt sätt. vissa målningar är enkla, vissa är krångliga, vissa färgfulla, vissa är splittrade, precis som olika tankar och människor...
Citera
2007-05-24, 22:29
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikke1234
Hehe

Jo hade gärna gjort de om någon bidrog till färgen som kostar en ca 4000kr för ett sådant projekt o sen har vi ju väggen med....var kan man måla på en sådan...

Du skulle bara veta hur graffiti motverkas. Att göra en sådan vägg i sthlm är det inte ens tal om. Btw de väggarna e från gbg

Vart då? Nån såg ut som bellevue, eller kanske Röda sten. Vill veta
Lite off-topic. Jag var ute igår 6 timmar och gick runt i gbg å tog kort på allt från ett bord, stolar och plast gubbar. till små små små lappar med text.
Så nog finns det annat än 20 årig gammal graffiti
Citera
2007-05-24, 23:20
Medlem
Cassiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Vart då? Nån såg ut som bellevue, eller kanske Röda sten. Vill veta
Lite off-topic. Jag var ute igår 6 timmar och gick runt i gbg å tog kort på allt från ett bord, stolar och plast gubbar. till små små små lappar med text.
Så nog finns det annat än 20 årig gammal graffiti

Den målningen vid loppmarknaden är någonstans nere vid hamnen,
såg den när jag satt på 3:ans spårvagn (jag bor inte i gbg så jag är inte så jättebra på namnen på alla ställen).

Den där det står "grafitta.se" och den med draken och hjärtat är på samma hus, baksidan av huset är mot tågspåren vid centralstationen.

Som sagt, är inte från gbg men ja hoppas att du förstår
Citera
2007-05-24, 23:35
Medlem
fuskas avatar
hmm. Tror jag vet vart du menar får gå ut i morn och knata runt. Tackar för info'n.
Citera
2007-05-24, 23:40
Medlem
@ Dr.Jekyll
Tss. Man måste inte vara insatt i något för att förstå vad grunderna är och att kunna uppskatta dem som konst. Tex så är inte jag insatt i abstrakt konst, men jag kan uppskatta det. Varför skulle det vara annorlunda med just graffiti?

526 verkar vinna det här. With all respect.
526, jag håller med dig i det att det är många som kör ungefär samma saker hela tiden. Vilket bara är tråkigt, trist och lamt.
Citera
2007-05-24, 23:43
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassiel
Den målningen vid loppmarknaden är någonstans nere vid hamnen,
såg den när jag satt på 3:ans spårvagn (jag bor inte i gbg så jag är inte så jättebra på namnen på alla ställen).

Den där det står "grafitta.se" och den med draken och hjärtat är på samma hus, baksidan av huset är mot tågspåren vid centralstationen.

Som sagt, är inte från gbg men ja hoppas att du förstår

Den ligger vid masthuggstorget.

Grafitta.se grejjen har du rätt i.. Ligger en bit ifrån centralen längs tågspåren..
Citera
2007-05-25, 00:52
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knerpster
@ Dr.Jekyll
Tss. Man måste inte vara insatt i något för att förstå vad grunderna är och att kunna uppskatta dem som konst. Tex så är inte jag insatt i abstrakt konst, men jag kan uppskatta det. Varför skulle det vara annorlunda med just graffiti?

526 verkar vinna det här. With all respect.
526, jag håller med dig i det att det är många som kör ungefär samma saker hela tiden. Vilket bara är tråkigt, trist och lamt.
Du har rätt på ett sätt, som betraktare så kan man ju avgöra själv vad som tilltalar en men på ett anant sätt så ger det ju en annan insikt om man vet vad det hela handlar om.
Innan jag var så värst inne på graffen så kunde jag också tycka att en pice var snygg, men nu ser jag ju tex på tekniken, vilken stil det är, vem som gjort det osv osv. Även en liten tag på en vägg kan ge mig glädje.

Graffiti är ett litet namn för så många olika stilar som finns inbegripet i det.
Citera
2007-05-25, 02:25
Medlem
Zumas avatar
Grafitti är fult för att det ser för tääskigt ut.
Citera
2007-05-25, 03:01
Medlem
Vrövhåls avatar
Grafitti är fult för att det får en redan sunkig miljö att se ännu sunkigare ut, alla som utövar grafitti är dessutom idioter.
Citera
2007-05-25, 09:06
Medlem
papa_ogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
När ni ändå håller på med måleri kan ni väl göra snygga grejer. Var lite nyskapande. Kunde ju vara hur coolt som helst, men det är ju samma skit som för 20 år sedan.
"Be creative - or die"

Det är ungefär samma sak som att säga. Varför är svenska språket så fult i skrivform?
Jo eftersom det är så få som kan stava ordentligt. Det heter graffiti för det första.
Bara för att du inte kan stava, betyder det att svenskan är fult som språk? Nej det tycker jag inte, men det finns folk som våldtar mitt modersmål dagligen i tal och skrift.
Citera
2007-05-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Grafitti är fult för att det får en redan sunkig miljö att se ännu sunkigare ut, alla som utövar grafitti är dessutom idioter.

Det får en sunkig miljö att se levande ut. Hellre det än ett sterilt samhälle i grå betong.
Citera
2007-05-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Du har rätt på ett sätt, som betraktare så kan man ju avgöra själv vad som tilltalar en men på ett anant sätt så ger det ju en annan insikt om man vet vad det hela handlar om.
Innan jag var så värst inne på graffen så kunde jag också tycka att en pice var snygg, men nu ser jag ju tex på tekniken, vilken stil det är, vem som gjort det osv osv. Även en liten tag på en vägg kan ge mig glädje.

Graffiti är ett litet namn för så många olika stilar som finns inbegripet i det.

Jo det har du faktist rätt i.

Word SMA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in