• 1
  • 2
2007-03-02, 17:12
Medlem
EvelynWaughs avatar
Tänkte att vi med PÅ i den här tråden skulle kunna diskutera vilka droger vi ev. har sneat på och vilka ev. har hjälpt oss.
Själv spelar det inte så stor roll; jag har haft PÅ i ungefär ett år nu och har mest brukat cb, kola och benzo.

Cannabis
klarar jag bara av att röka om jag är packad, skulle jag inte vara det så blir det lätt så att tankarna börjar snurra för fort och den där känslan av att man håller på att bli "galen" börjar sprida sig i hela kroppen. Ser lätt ut som ett spöke i ansiktet.

Kokain mår jag oftast som en prins på, förutsatt att det är riktigt bra kvalitét. Skulle det, mot förmodan, inte vara bra kvalitét så är det lätt att jag känner mig extremt rastlös och allmänt osoft.
Dagen efter en kolakväll brukar jag vara ett vrak. Allt känns åt helvete och det har hänt att jag fått attacker som verkligen tokstrålat i hela kroppen, främst i vänstersidan.

Benzo blir jag oerhört lugn och chillad av, men jag försöker undvika det då jag inte tycker att det e en riktigt bra lösning på problemet. Om jag kombinerar t.ex. valium och gräs så nojjar jag upp mig rejält.

Ni andra med panikångest: vilka droger tar ni? Hur hanterar ni droger med lite längre rus, t.ex. syra och amfetamin? Funkar det att ta benzo några timmar innan intag av t.ex. syra eller amfetamin?
Citera
2007-03-02, 17:47
Medlem
Himmler!s avatar
Jag skulle hålla mig i från droger om jag var du förutom läkarutskrivna preparat mot dina psykiskaproblem. Jag lider själv av panikångest, antagligen pga för mycket knarkande back in the days. Det händer fortfarande att det slinker ner något på fyllan men det är extremt sällan.
Citera
2007-03-02, 18:00
Medlem
Mr.Burnss avatar
Cannabis Känner ungefär samma som dig där

Kokain Mår som en prins där oxo

Benzo Blir prins valium
däremot kan kan jag röka cannabis om jag slängt i mig lite benzo, blir inte nojjig av det då.

Ska du ta syra så är benzo väldigt bra att ha till hands om man snetrippar.
Citera
2007-03-02, 18:04
Medlem
cgb spenders avatar
http://www.sps.nu/

kanske kan vara till någon hjälp
Citera
2007-03-02, 18:11
Bannlyst
Jag lider av PÅ, dock är det lite bättre sedan jag lyckats få KBT behandling.
Och medecinerar med citalopram.
Mitt råd till dig är att lägga ner alla centralstimulanta droger. Dom är rena rama döden för ditt problem.
Om du måste ta droger, så ta dom som inte påverkar serotoninet i hjärnan.
Typ benzo, kodein, morfin+några fler.
Håller även med föregående skribent om http://www.sps.nu/
Där finns mycket hjälp att finna.
Lycka till.

Mvh. Ovlov
Citera
2007-03-02, 18:14
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvelynWaugh
Tänkte att vi med PÅ i den här tråden skulle kunna diskutera vilka droger vi ev. har sneat på och vilka ev. har hjälpt oss.
Själv spelar det inte så stor roll; jag har haft PÅ i ungefär ett år nu och har mest brukat cb, kola och benzo.

Cannabis
klarar jag bara av att röka om jag är packad, skulle jag inte vara det så blir det lätt så att tankarna börjar snurra för fort och den där känslan av att man håller på att bli "galen" börjar sprida sig i hela kroppen. Ser lätt ut som ett spöke i ansiktet.

Kokain mår jag oftast som en prins på, förutsatt att det är riktigt bra kvalitét. Skulle det, mot förmodan, inte vara bra kvalitét så är det lätt att jag känner mig extremt rastlös och allmänt osoft.
Dagen efter en kolakväll brukar jag vara ett vrak. Allt känns åt helvete och det har hänt att jag fått attacker som verkligen tokstrålat i hela kroppen, främst i vänstersidan.

Benzo blir jag oerhört lugn och chillad av, men jag försöker undvika det då jag inte tycker att det e en riktigt bra lösning på problemet. Om jag kombinerar t.ex. valium och gräs så nojjar jag upp mig rejält.

Ni andra med panikångest: vilka droger tar ni? Hur hanterar ni droger med lite längre rus, t.ex. syra och amfetamin? Funkar det att ta benzo några timmar innan intag av t.ex. syra eller amfetamin?

No offense men ett tips är att bota dig själv från PÅ först, sen behöver du inte oroa dig mer =)
Det låter såklart jättelätt men det är faktiskt inte särskilt svårt. Skicka PM om du vill

Du är medveten om att drogerna påverkar ditt serotonin osv mycket va? De kan ju själv sätta igång ångest utan yttre påverkan.
Citera
2007-03-03, 10:41
Medlem
EvelynWaughs avatar
Var ute på lokal igår och det känns helt klart som man blir lite mer av en fyllskalle under intenstiva perioder. Spriten slår verkligen på.
Vaknade idag med ansträngd andning och en kebabrulle i sängen. Blir verkligen ostilad av alkohol; kebabrulle... kom igen
Citera
2007-03-03, 10:44
Medlem
EvelynWaughs avatar
Tar tillbaks det där med intensiv period. Mår bättre än på länge nu och det var därför jag överhuvudtaget gick ut igår. Dock så kan man ju inte må bra när man är bakfull... men man kan må bättre.
Citera
2007-03-03, 23:30
Medlem
berra12345s avatar
Cannabis har alltid hjälpt mig på något sätt. En lätt dos innan man börjar göra hemläxan gör allting mycket lättare. Annat röka som THP extrakt eller liknande funkar också bra. Försöker att sluta konsumera illegala droger...
Citera
2007-03-03, 23:35
Medlem
Squalos avatar
Är det inte bättre att du knaprar Celexa eller liknande och blir av med panikångesten?
Citera
2007-03-04, 00:12
Medlem
snillet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra12345
Cannabis har alltid hjälpt mig på något sätt. En lätt dos innan man börjar göra hemläxan gör allting mycket lättare. Annat röka som THP extrakt eller liknande funkar också bra. Försöker att sluta konsumera illegala droger...

För mig är THC ( hash)det mest ångest framkallande som jag känner till.....
Citera
2007-03-04, 09:12
Medlem
finkelansvarigs avatar
jag får sån otrolig panikångest av alkohol, sitter i upp till en vecka ibland innan man repar sig, och den vanliga vardagsoron kommer tillbaka
ingenting annat kan mäta sig, inte ens en tjack AT.
jag måste söka för detta har jag förstått, ingen höjdare att vara skitskraj
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in