• 1
  • 2
2007-03-02, 16:49
Medlem
NostradamusJRs avatar
Hej jag har en fundering som lyder: Kan jag lägga PRO över HOME edition utan några konsekvenser? dvs kommer jag ha kvar all min porr, alla mina spel och min musik om jag byter?
Citera
2007-03-02, 17:19
Bannlyst
Man kan lägga två operativ system på samma partition men det rekommenderas inte. Det kan uppstå alla möjliga roliga problem al á windows då.

Antingen kan du ta en backup på porren, musiken och annat viktigt eller så delar du helt enkelt upp partitionen med partition magic och installerar xp pro på en annan partition, kopierar över datan, tar bort den gamla partitionen och utökar den andra till full storlek igen.

Fast backup är nog det bästa... eller så får du tanka om porren det är ju roligt med ny porr!
Citera
2007-03-02, 19:26
Medlem
RollerBoySEs avatar
Varför vill Du byta till Pro?

(Pro (jämfört med Home) innehåller innehåller inga extra funktioner som en normal hemanvändare har någon nytta av.)
Citera
2007-03-02, 19:32
Bannlyst
Kanske inte som man märker direkt men vissa funktioner, som automatisk reparation, är mycket användbara. När jag installerar windows på en dator så ser jag alltid till att använda pro då det underlättar extremt då något går åt fanders.

Har man en äkta home licens så kan man ju lika gärna använda den men jag gillar inte att ominstallera windows så fort någon "viktig" system fil "saknas". Då kommer den automatiska reparationen in i bilden. Dessutom innehåller pro mycket bättre nätverkshantering osv.

Har man pirat home kan man lika gärna fixa en pirat pro nästa gång man ominstallerar.

Strypkoppel är olagligt och oetiskt!
Citera
2007-03-02, 19:35
Medlem
NostradamusJRs avatar
Varför jag vill byta från home till pro? Ja svaret är enkelt, jag har ingen key till min Home edition men däremot kanjag norpa lillebrorsans pro cd + hans key
Citera
2007-03-02, 19:39
Bannlyst
Go ahead. Du kommer inte att ångra ditt byte! Däremot blir det lite krångel i bytet men det är (nästan) vär besväret.
Citera
2007-03-06, 14:45
Medlem
NostradamusJRs avatar
Så det kommer alltså funka och jag får behålla min porr? I stort sett använder jag bara min dator till att surfa, spela wow, lyssna på musik, se film och skriva skolarbeten. Det är alltså 100% säkert?
Citera
2007-03-06, 14:47
Bannlyst
Om du delar partitionen och grejsar så kan du spara allt men som sagt formatera om och dra hem lite färsk icke sönderrunkad porr
Citera
2007-03-07, 17:26
Medlem
NostradamusJRs avatar
Jag formaterade nyss och satt hos en polare i 2 dygn och tankade för hemma har jag 2mbit lina, vill helst inte formatera om igen.
Citera
2007-03-07, 18:19
Medlem
hainzs avatar
uppgradera går väll, frågan är väll snarare om du har nytta av pro fördelar mot home?
Citera
2007-03-25, 21:42
Medlem
NostradamusJRs avatar
Uppgradera utan att förlora all data?
Citera
2007-03-25, 22:09
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NostradamusJR
Uppgradera utan att förlora all data?
Ne, du kan inte uppgradera från home till Pro utan att mista all porr.
Skall du Byta OS från home till Pro, så får du göra en formatering, och då försvinner porren.

För, du vill inte ha två OS liggandes på hårddisken...?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in