2011-08-24, 13:49
  #193
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witch-King
Vad tycks om denna?

http://www.asos.com/Reclaimed-Vintage/Reclaimed-Vintage-Harrington-Jacket/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1768790&SearchQuery=Reclaimed% 20Vintage%20Harrington%20Jacket&sh=0&pge=0&pgesize =20&sort=-1&clr=Beige

Är sj lite sugen på den, men hittar inte reclaimed vintages egna hemsida, så har lite svårt att göra en uppfattning av vilken storlek som bör passa, för harrington är väl generellt små i storlekarna?
Harringtons är korta, men den där du visar upp var fan extremt kort. Själv har jag en "slimfit" från Lonsdale som sitter bra. Den är XXXL(!) Normalt drar jag bara XL...
Citera
2011-08-29, 21:31
  #194
Medlem
Witch-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Harringtons är korta, men den där du visar upp var fan extremt kort. Själv har jag en "slimfit" från Lonsdale som sitter bra. Den är XXXL(!) Normalt drar jag bara XL...

Hmm det är inte bara modellen som är väldigt lång? Fast den ser väldigt kort ut, men jag tycker den har ett vettigt pris iaf.

Vill helst inte ge mer än 70£ för en Harrington och den snyggaste jag har hittat hittills är http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/baracuta-g9-orignial-harrington-jacket-slim-fit-black.html , men den är utanför min budget.
Citera
2011-09-03, 18:14
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witch-King
Vill helst inte ge mer än 70£ för en Harrington och den snyggaste jag har hittat hittills är http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/baracuta-g9-orignial-harrington-jacket-slim-fit-black.html , men den är utanför min budget.

https://ssl-account.com/warriorclothing.org/uk/shop/index.php?cPath=74&myosCsid=a6f83ba59be0d30c7f2f37 907be0b444 har flera färger och så är dem billiga. Kan det bli bättre?
Citera
2011-09-04, 00:14
  #196
Medlem
för trendigt, alla män ser ju nästan likadana ut...
Citera
2011-09-04, 00:27
  #197
Medlem
UNIKEFFs avatar
Harrington ska bäras med ett par Sta Prest-brallor och kängor, gärna med hängslen och en skotskrutig skjorta. Harrington är den jacka som för länge sen ersatte bomberjackan oavsett om man var skinhead eller bara lite småpunkig.

Nu kommer ju de svenska klädkedjorna att göra dessa jackor svensson-aktiga så att även pluggisar och skötsamma kontorsråttor som jobbar med data kan bära dom utan att en invandrare ska peka finger och skrika rasist efter dom.

Typ så här ska det se ut med en Harrington-jacka därtill:

http://www.getalife-shop.de/WebRoot/Store6/Shops/61282130/4903/32B9/97CC/102D/D884/C0A8/2936/C552/limoblack.JPG


Citat:
Ursprungligen postat av sinan
för trendigt, alla män ser ju nästan likadana ut...

Håller med och så har det nu varit i många årtionden tyvärr. Tweedjacka med skinnlapp på armbågen dök upp sent i våras men sommarens värme såg till att de försvann om än kanske bara tillfälligt?

Folk är gråa och svensken vågar inte bära plagg med någon annan färg än svart.
__________________
Senast redigerad av UNIKEFF 2011-09-04 kl. 00:31.
Citera
2011-09-05, 14:14
  #198
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Harrington ska bäras med ett par Sta Prest-brallor och kängor, gärna med hängslen och en skotskrutig skjorta. Harrington är den jacka som för länge sen ersatte bomberjackan oavsett om man var skinhead eller bara lite småpunkig.

Nu kommer ju de svenska klädkedjorna att göra dessa jackor svensson-aktiga så att även pluggisar och skötsamma kontorsråttor som jobbar med data kan bära dom utan att en invandrare ska peka finger och skrika rasist efter dom.

Typ så här ska det se ut med en Harrington-jacka därtill:

http://www.getalife-shop.de/WebRoot/Store6/Shops/61282130/4903/32B9/97CC/102D/D884/C0A8/2936/C552/limoblack.JPG




Håller med och så har det nu varit i många årtionden tyvärr. Tweedjacka med skinnlapp på armbågen dök upp sent i våras men sommarens värme såg till att de försvann om än kanske bara tillfälligt?

Folk är gråa och svensken vågar inte bära plagg med någon annan färg än svart.


Gillar personligen Harrington i blodröd färg, då sticker man ut lite mera

http://bestbuysweden.com/product_info.php/cPath/24_85_97/products_id/206
Citera
2011-09-05, 14:51
  #199
Medlem
UNIKEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Gillar personligen Harrington i blodröd färg, då sticker man ut lite mera

http://bestbuysweden.com/product_info.php/cPath/24_85_97/products_id/206

Knightsbridge är ett underskattat märke och gör snyggare boots än det annars så överskattade Dr. Martens.
Citera
2011-09-06, 00:28
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Harrington ska bäras med ett par Sta Prest-brallor och kängor, gärna med hängslen och en skotskrutig skjorta. Harrington är den jacka som för länge sen ersatte bomberjackan oavsett om man var skinhead eller bara lite småpunkig.

Nu kommer ju de svenska klädkedjorna att göra dessa jackor svensson-aktiga så att även pluggisar och skötsamma kontorsråttor som jobbar med data kan bära dom utan att en invandrare ska peka finger och skrika rasist efter dom.

Typ så här ska det se ut med en Harrington-jacka därtill:

http://www.getalife-shop.de/WebRoot/Store6/Shops/61282130/4903/32B9/97CC/102D/D884/C0A8/2936/C552/limoblack.JPG

Jävligt snygg kombination, rent överlag. Hade gärna sett lite ljusare byxor till, men annars. En Harrington hade suttit som gjutet.
Citera
2011-09-06, 00:40
  #201
Medlem
UNIKEFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Jävligt snygg kombination, rent överlag. Hade gärna sett lite ljusare byxor till, men annars. En Harrington hade suttit som gjutet.

Vilka färgkombinationer ser du som passar bäst vad gäller byxor och jacka?

Kan tycka att ett par boots är bortkastade om byxan täcker merparten av dom. Då vore nästan ett par grova synth-dojjor a la Depeche Mode bättre.
Citera
2011-09-06, 14:16
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Vilka färgkombinationer ser du som passar bäst vad gäller byxor och jacka?

Kan tycka att ett par boots är bortkastade om byxan täcker merparten av dom. Då vore nästan ett par grova synth-dojjor a la Depeche Mode bättre.

Stentvättade ljusblå jeans och sedan är det mer eller mindre fritt fram att kombinera bäst man vill. Tycker dock att Harringtons gör sig bäst som svart/mörkblå eller beigea - oavsett övrig kombination. Jag gillar i största allmänhet när man bär ljusare byxor och en mörkare överdel istället för tvärtom, vilket är mycket vanligare.
Citera
2011-12-28, 20:02
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UNIKEFF
Knightsbridge är ett underskattat märke och gör snyggare boots än det annars så överskattade Dr. Martens.

Knightsbridge må vara bra inom vissa områden, men deras kängor är bara en blek kopia i jämförelse med liknande modeller typ Underground. Deras övriga klädesplagg verkar dock juste.
Citera
2012-01-03, 22:23
  #204
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Knightsbridge må vara bra inom vissa områden, men deras kängor är bara en blek kopia i jämförelse med liknande modeller typ Underground. Deras övriga klädesplagg verkar dock juste.

Knightsbridge´s kängor kan du inte jämföra med ett par Docs då ett par Knightsbridge kängor är nästa tre gånger så billiga. Dock så håller de bra ändå vad jag förstått. Skinnet är dock inte samma kvalité.

Jo Knightsbride London har både Harrington jackor och Donkey jackor och det är bra och billiga kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in