2007-08-30, 20:38
Medlem
funderar på att köpa en baracuta g9 nu i höst kylan, såg att dom var billiga ifrån deras hemsida, någon som har en anning om vad jag borde ha för storlek?
är 1.77m och väger 80kg, normalbygd.
Citera
2007-08-30, 21:40
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solli
funderar på att köpa en baracuta g9 nu i höst kylan, såg att dom var billiga ifrån deras hemsida, någon som har en anning om vad jag borde ha för storlek?
är 1.77m och väger 80kg, normalbygd.

Gah, blir grymt avis ifall du köper den. Dom är så snuskigt snygga! Men dom är för dyra för en fattig student som mig

Edit: Gå in på www.zoovilage.se sedan klickar du dig fram till Baracuta så har dom storleks guide där
Citera
2007-08-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Gah, blir grymt avis ifall du köper den. Dom är så snuskigt snygga! Men dom är för dyra för en fattig student som mig

Edit: Gå in på www.zoovilage.se sedan klickar du dig fram till Baracuta så har dom storleks guide där

jag är också fattig student, men varken röker eller dricker så jag kan lägga pengarna på detta. jo jag har sett att dom har den där, men har svårt för det där med måtten. är slimfit modellen jag ska ha och vet inte riktigt hur många cm större jag ska ha än mitt bröst. mitt bröst är 103cm ståendes och avslappnad utan kläder, så vilken storlek på slimfit borde jag köpa tror ni?
Citera
2007-08-30, 22:11
Medlem
JazzforMiless avatar
Jag har en av min fars gamla harringtons (baracuta) i min ägo, från mitten av sjuttiotalet. Den skulle vara mycket snygg om den var lite mer slimmad, ärmarna är ju vida som hösäckar. Sedan är den mycket kort även om den är min vanliga storlek (40). Dessa saker kanske dem ändrat på nuvarande modeller?
Citera
2007-08-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Jag har en av min fars gamla harringtons (baracuta) i min ägo, från mitten av sjuttiotalet. Den skulle vara mycket snygg om den var lite mer slimmad, ärmarna är ju vida som hösäckar. Sedan är den mycket kort även om den är min vanliga storlek (40). Dessa saker kanske dem ändrat på nuvarande modeller?

slimfit modellen är smalare runt bröst/mage och armarna, armarna ska tydligen vara lite längre också.

http://www.baracuta-g9.com/v2/shop/sizing_chart.php
Citera
2007-08-30, 22:21
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
slimfit modellen är smalare runt bröst/mage och armarna, armarna ska tydligen vara lite längre också.

http://www.baracuta-g9.com/v2/shop/sizing_chart.php

Det låter sweet, synd att det är lite sent på säsongen nu. Jag har en skön fjällrävenjacka jag kör på (grönlandsjackan, visserligen tjejmodellen, men det är ingen skillnad förutom en knapp extra).
Citera
2007-08-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy

Baracutas harrington är grymt snygg, men det finns andra som är billigare som håller i stort sett lika hög klass. Kolla in dessa från Merc.

http://www.merc-clothing.com/shop.asp?view=shop&styleID=2002311_3965
Citera
2007-08-30, 22:25
Medlem
Citat:
Det låter sweet, synd att det är lite sent på säsongen nu. Jag har en skön fjällrävenjacka jag kör på (grönlandsjackan, visserligen tjejmodellen, men det är ingen skillnad förutom en knapp extra).

sent och sent, brukar inte frysa allt för mycket så. sen så vill jag ha en sådann i min ägo, frågan är bara om jag ska köpa storlek 40 eller 42.
Citera
2007-08-30, 22:44
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
sent och sent, brukar inte frysa allt för mycket så. sen så vill jag ha en sådann i min ägo, frågan är bara om jag ska köpa storlek 40 eller 42.

Jag är 180, normal kroppsbyggnad. 40 passar, 42 skulle kännas för stor. Då har du något att utgå ifrån.
Citera
2007-08-30, 22:46
Medlem
Citat:
Jag är 180, normal kroppsbyggnad. 40 passar, 42 skulle kännas för stor. Då har du något att utgå ifrån.

tack tack.
Citera
2007-09-10, 17:33
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Jag förstår inte varför de inte har storlek XS på hemsidan då det finns ute i affärerna...skulle dock ha passat på att köpa mig en tidigare för nu hittar jag ingen svart (slimfit, strl 36 och utan det fåniga jubileumstrycket). zoovillage hade inte kvar den fast den fanns på hemsidan.

Vad är svensson magazine? de verkar ha den inne..
Citera
2007-09-11, 11:25
Medlem
stfu!s avatar
1000 spänn för en gubbjacka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in