2007-03-01, 20:32
Bannlyst
Har nu suttit och letat program i ungefär en timme, men hittar bara program som kostar pengar, eller där trialverisionen bara konverterar 60% av mp3:n.

Jag behöver alltså ett program som konverterar mp3 filer till swf filer, detta skall vara antingen freeware eller finnas att tanka ner någonstans. Om det sistnämnda alternativet är det ändå så kan ni väl pm'a mig var jag kan tanka detta program?

//MVH Robin
Citera
2007-03-01, 20:34
Medlem
skalizs avatar
Varför inte använda Flash? Fattar inte vad du vill göra riktigt, men du vill alltså spela låten via flash på din hemsida typ? går ju utmärkt att göra en liten egen flash med låten och en play/pause-knapp
Citera
2007-03-01, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Varför inte använda Flash? Fattar inte vad du vill göra riktigt, men du vill alltså spela låten via flash på din hemsida typ? går ju utmärkt att göra en liten egen flash med låten och en play/pause-knapp

För att dethär är det enda sättet jag har hittat

<flash file="http://******.swf" width="0" height="0" />

Jag vill kunna få en låt att spelas upp utan att den syns, på en hemsida, eller tex i ett gästboksinlägg, eller på ett forum. Då det inte verkar fungera med vanliga mp3or..

Om du förstår mig så får du gärna hjälpa mig med detta.

//MVH Robin
Citera
2007-03-01, 21:45
Medlem
skalizs avatar
Har du Macromedia Flash installerat på din dator? Då skapar du ju bara en ny flashfil och lägger in låten. Sätt storleken till 1x1 pixel så syns den inte så mycket. Sen är det bara att spara som swf och köra typ.
Citera
2007-03-01, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Har du Macromedia Flash installerat på din dator? Då skapar du ju bara en ny flashfil och lägger in låten. Sätt storleken till 1x1 pixel så syns den inte så mycket. Sen är det bara att spara som swf och köra typ.

Okej, tack för tipset. Ska testa det senare.

//MVH Robin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in