2007-03-04, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Det blir en sticky per avdelning, i hallisar just nu finns det bara en sticky, jag tycker inte det är slöseri att ha en till.
Det är så extremt skönt att inte ha några stickies alls. Besök bara politik forumen och du kommer att inse hur skönt det egentligen är. Så få stickies som möjligt tycker jag!
Citera
2007-03-04, 22:10
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Det är så extremt skönt att inte ha några stickies alls. Besök bara politik forumen och du kommer att inse hur skönt det egentligen är. Så få stickies som möjligt tycker jag!

Igen svårt att jämföra, men visst är det bra med få.
Cannbisforumet t.ex. har fyra med mest trams, det forumet är ju stort för att cannabis är populärt, inte för att cannabis är så mycket intressantare än något annat.
De skarpa drogavdelningarna har ju faqs med råd vid intag vilket jag tycker är mycket viktigt att ha i sticky i någon form.

min idé:

::regelverk::
::faq::
::flum::
trådar
trådar
trådar

edit: endast en faq, inte 14st eller vad de har i CS nu
Citera
2007-03-04, 22:11
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill

Men två stickies är ju ingenting.. Det var mkt värre innan, men länkning till alla dessa faq's m.m i en klistrad tråd tycker jag är en jättebra lösning.

Edit:

Vilsens lösning är jättebra!

Citat:
::regelverk::
::faq::
::flum::
trådar
trådar
trådar
Citera
2007-03-05, 18:15
Medlem
Kuyichis avatar
Angående vart "Vilka kör på hallucinogener just nu?"-tråden kan jag ju säga som så att jag egentligen helst skulle vilja se den i just Hallucinogenforumet. Enligt forumets regler hör den dock hemma i Laidback och ligger därför just där. Är inte omöjlig att ge den en "egen" länk som sticky i forumet om det är vad folk vill ha. Har dåligt med tid idag men ska kika mer på det senare i veckan.

edit: Fixade det med en gång.

Blev den lösningen okej?
Citera
2007-03-05, 20:10
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Angående vart "Vilka kör på hallucinogener just nu?"-tråden kan jag ju säga som så att jag egentligen helst skulle vilja se den i just Hallucinogenforumet. Enligt forumets regler hör den dock hemma i Laidback och ligger därför just där. Är inte omöjlig att ge den en "egen" länk som sticky i forumet om det är vad folk vill ha. Har dåligt med tid idag men ska kika mer på det senare i veckan.

edit: Fixade det med en gång.

Blev den lösningen okej?

Jepp, det blev skitbra!
Citera
2007-03-05, 21:16
Medlem
Vilsens avatar
Ja det där blev toppen
Citera
2007-03-05, 22:27
Medlem
WaRs avatar
Ser själv inte meningen med att flytta trådar bara för flyttandets skull. Om det är en tråd som är till för folk som brukar hallucinogener/CB så bör den ligga i det forumet, i min mening. Att slänga iväg den till Laidback och skapa en sticky med en länk är inte bara onödigt, det kommer troligtvis även att mer eller mindre döda trådarna, pga att den ligger i "fel" forum. Att köra med regeln som körts med i CB-forumet har ju funkat bra. Bättre att kompromissa, låta EN chattråd få finnas, och få ett bättre resultat, än att till punkt och pricka följa forumstrukturen och få ett kasst. I min mening.
Citera
2007-03-05, 22:32
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Det har ju gått bra med sprit-tråden, varför skulle de tramsiga knarktrådarna dö bara för att de ligger i laidback?

För att intresset av de tramsiga knarktrådarna finns hos en begränsad skara folk (läs: folket som hänger i respektive forum), medans intresset för en tramsig sprittråd finns hos i princip alla LB-tomtar. Om det inte finns ett allmänintresse av en tråd, och om det dessutom finns ett forum just för diskussioner om det ämnet, varför då lägga den i LB? Som sagt var, i min mening är det i detta läget bättre med en kompromiss än att stenhårt hålla på strukturen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in