2007-03-04, 00:55
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Lutar åt att den också med några andra trådar hamnar där inom snar framtid.
Men ska jag flytta den så blir det inte nu i natt iallafall, helger är vila och annat för mig också ibland.
För jag kan ju räkna ut att det blir jag som får alla klago PM eftersom jag står som "flyttare" så kopplar alla i Cb automatiskt att jag är den onda och elaka. )(Om någon annan mod ) anser sig manad och hinner flytta den innan måndag så inget jag sörjer över.

Som jag skrev ovan, om det här nu måste göras, se till att det finns en länk i stickyraden som leder till tråden (en länk i cannabis-forumet eller vilket forum det nu gäller)
Om ni inte gör så dör tråden för ingen som kommer hit vet att den finns, och är det detta som är målet med flytten så kan ni ju lika gärna låsa.
Jag tog upp det här när hallistråden flyttades men jag blev uppenbarligen inte förstådd.
Citera
2007-03-04, 17:01
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Kuyichi lovade att det skulle finnas en klistrad länk till "vilka går på", men det finns ingen.
Jag tycker varje drogforumdel skulle ha en länk i stickyraden som går till motsvarande flumtråd i laidback.

Finns det visst det.

Kika i den enda klistrade tråden så finns det en länk där.
Citera
2007-03-04, 17:06
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Finns det visst det.

Kika i den enda klistrade tråden så finns det en länk där.

Men det står ju "läs innan ni postar", det förstår du ju att ingen läser den tråden.
Det var en ganska bra tråd, men jag tänkte mer på en direktlänk i stickyraden
Citera
2007-03-04, 17:29
Medlem
Citat:
Men det står ju "läs innan ni postar", det förstår du ju att ingen läser den tråden.
Lysande resonnemang!

Citat:
Det var en ganska bra tråd, men jag tänkte mer på en direktlänk i stickyraden
Skulle man offra en hel sticky plats bara för att du är för lat för att söka och för lat för att läsa den klistrade tråden?

Och det finns ju en direktlänk i den klistrade tråden.
Citera
2007-03-04, 17:58
Medlem
Corvs avatar
Jag håller med Vilsen, det är tråkigt att se hur pass dödad "Vilka kör på.."-tråden blev efter flytten, en klistrad länk är nästan ett måste om den ska leva vidare, vilket jag tycker att den borde få göra.

Samma sak med "Vilka puffar nu"-tråden, fast den är helig, och borde inte röras alls. Tyckte inte ens om att MYRSLOKEN fifflade med rubriken.
Citera
2007-03-04, 18:02
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Jag håller med Vilsen, det är tråkigt att se hur pass dödad "Vilka kör på.."-tråden blev efter flytten, en klistrad länk är nästan ett måste om den ska leva vidare, vilket jag tycker att den borde få göra.

Samma sak med "Vilka puffar nu"-tråden, fast den är helig, och borde inte röras alls. Tyckte inte ens om att MYRSLOKEN fifflade med rubriken.

vilka på tjack, opiater och övriga droger borde gälla samma för.
Jag ser inte att det skulle vara negativt på något sätt om det satt en sticky i varje forumdel till en flumtråd, dels håller det borta flummet med nystartade flumtrådar, dels fyller det en funktion som många uppskattar.
Citera
2007-03-04, 21:16
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv

Sådana tramstrådar ska ligga i Laidback, förstår inte ens hur det kan diskuteras om något annat. Vill ni ha seriösa diskussioner om droger kan ni inte blanda in massa chatt samtidigt.

Det har ju gått bra med sprit-tråden, varför skulle de tramsiga knarktrådarna dö bara för att de ligger i laidback?
Citera
2007-03-04, 21:35
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Sådana tramstrådar ska ligga i Laidback, förstår inte ens hur det kan diskuteras om något annat. Vill ni ha seriösa diskussioner om droger kan ni inte blanda in massa chatt samtidigt.

Det har ju gått bra med sprit-tråden, varför skulle de tramsiga knarktrådarna dö bara för att de ligger i laidback?

Låt dem ligga i laidback då och tillämpa laidbacks regler, men ha en direkt länk i stickyn (ej i tråd i sticky).

Jag förstår inte varför det är så viktigt att de ska ligga här eller där, det viktiga är att de som läser drogforumet ska kunna hitta dem och på så vis avlasta resten av forumet från trams.
Det trodde jag var hela meningen med dem
Citera
2007-03-04, 21:43
Medlem
Citat:
Låt dem ligga i laidback då och tillämpa laidbacks regler, men ha en direkt länk i stickyn (ej i tråd i sticky).
Men det är slöseri med stickies!
Citat:
Jag förstår inte varför det är så viktigt att de ska ligga här eller där, det viktiga är att de som läser drogforumet ska kunna hitta dem och på så vis avlasta resten av forumet från trams.
Det trodde jag var hela meningen med dem
Det är knappast så att de seriösa forumen har en extra tråd i Laidback där de kan tramsa loss och att de forumen på de sätten blir mer seriösa.
Citera
2007-03-04, 21:50
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Men det är slöseri med stickies!
Det är knappast så att de seriösa forumen har en extra tråd i Laidback där de kan tramsa loss och att de forumen på de sätten blir mer seriösa.

Det blir en sticky per avdelning, i hallisar just nu finns det bara en sticky, jag tycker inte det är slöseri att ha en till.

och jämför inte äpplen med päron, det är inte så att folket i Bostad, hem, djur och trädgård blir efterblivna och måste skriva om hur deras kratta kommunicerade med dem telepatiskt när de var ute i trädgården.

Är det för lite plats för stickys i andra avdelningar, sätt dem i en fin sticky som den Kuyichi har gjort i hallisforat så slipper ni problemet.
Citera
2007-03-04, 21:54
Medlem
Corvs avatar
Citat:

Till stor del pga av svaret på nästa fråga, men också för att det ofta blir diskussioner angående cannabis i "Vilka puffar nu" och om opioider i motsvarande tråden.
Personligen tycker jag inte alls att det är nån fara om det blir lite chattande där.

Citat:

För att många som frekventerar Drog-delarna lockas bara av den delen av flashback, jag kan tom tänka mej att vissa bara besöker tex cannabisdelen.

Varför störs du av det eventuella chattandet i dessa trådar?
Citera
2007-03-04, 22:00
Medlem
Vilsens avatar
Ska tillägga så ingen missförstår mitt tidigare inlägg att de stickys som nu står i så fall bör flyttas till en grundtråd men att flumtrådslänk ska ha en egen plats.

Anledningen för er som kanske inte håller er där så ofta kl 3 på natten är att innan man tagit droger och vill läsa om dem i t.ex. en faq tråd så fungerar hjärnan normalt och det är inte så svårt att hitta.

Är stenad så är det mycket svårare vilket leder till många onödiga postningar istället för att likasinnade kan få vara för sig själva och småchatta lite i en tråd.

Det är ju inte jag som bestämmer, jag kommer bara med ett förslag på vad jag tycker skulle bli en bra enkel struktur för drogavdelningarna.

övriga droger bör kanske exkluderas ur det här då den avdelningen är så pass bred och innefattar för mycket för att trängas ihop till en stor stickytråd t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in