Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-06, 23:45
  #13
Avstängd
Kristallkulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Nån som vet något mer klämgott trick?
Undrar också, nu lägger jag ett par hundra varje månad på Balsamchampo, hårinpackning mm (ja jag är kille) och rådfrågade min frisör idag. Hon sa att ungefär 4-5 cm behövde hon klippa för att få bort kluvna hårtoppar och skit. Jag klarar inte att minska mitt hår så långt, ska ska bli längre inte kortare och jag vet inte hur
OM jag skiter i att klippa mig, kommer de resultera i att mitt hår senare kommer vara helt förstört? Växer håret snabbare när de är nyklippt?
Citera
2007-03-07, 00:09
  #14
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallkula
Undrar också, nu lägger jag ett par hundra varje månad på Balsamchampo, hårinpackning mm (ja jag är kille) och rådfrågade min frisör idag. Hon sa att ungefär 4-5 cm behövde hon klippa för att få bort kluvna hårtoppar och skit. Jag klarar inte att minska mitt hår så långt, ska ska bli längre inte kortare och jag vet inte hur
OM jag skiter i att klippa mig, kommer de resultera i att mitt hår senare kommer vara helt förstört? Växer håret snabbare när de är nyklippt?
Jag toppade nyligen håret på kanske 3 cm, och innan dess så hade det gått tre år innan jag senast toppade det... Och jag tycker det ser riktigt fint ut nu... Så inte behöver du toppa så mycket som frisörerna säger!
Citera
2007-03-07, 00:15
  #15
Medlem
Vagabondens avatar
Åk till Thailand två månader. Där växte mitt korta hår ut väldigt fort. Naglarna växer dock även de mycket så ha med dig en nagelsax.
Citera
2007-04-03, 00:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Åk till Thailand två månader. Där växte mitt korta hår ut väldigt fort. Naglarna växer dock även de mycket så ha med dig en nagelsax.
Varför skulle det växa snabbare där (iofs mera sol)?
Kort hår växer mycket snabbare än långt, har man rakat huvudet ofta så växer det sjukt snabbt.
Citera
2007-04-03, 00:30
  #17
Medlem
Tolvans avatar
Bästa sättet att få håret långt är att ge fan i att greja med det så mycke, tvätta det inte varje dag och låt bli alla sprayprodukter och skit för det sliter. Fläta håret eller sätt upp det i en knut innan man lägger sig, att kamma ut tovor sliter på håret. Istället för att köpa dyra inpackningar kan jag rekomendera att värma olivolja och kladda in. Mitt hår har paserat midjan och jag klipper 3-5 cm två gånger om året.
Citera
2007-04-03, 00:35
  #18
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallkula
Växer håret snabbare när de är nyklippt?
Nä men torra toppar bryts av. Hårbottnen skiter i vad som händer i anrda ändan så att säga och det syns mer på ett nyklippt hår att det växer.
Citera
2007-04-03, 01:09
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Istället för att köpa dyra inpackningar kan jag rekomendera att värma olivolja och kladda in.
Hur effektivt är egentligen det där?
Har du några anmärkningsbara bevis på att det verkligen växer snabbare?
Citera
2007-04-03, 01:19
  #20
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Hur effektivt är egentligen det där?
Har du några anmärkningsbara bevis på att det verkligen växer snabbare?
Det växer inte fortare, inget får håret att växa fortare, men håret blir inte lika torrt. Oljan ska vara i topparna inte i hårbottnen.
Citera
2007-04-03, 11:24
  #21
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Varför skulle det växa snabbare där (iofs mera sol)?
Kort hår växer mycket snabbare än långt, har man rakat huvudet ofta så växer det sjukt snabbt.

nej nej nej, däremot blir håret procentuellt längre snabbare då det är kort.
Därför känns det som att det växer snabbt när man snaggat.
Hårproduktionen påverkas inte av längden på håret som någon annan påpekade innan. Solen gör en hel del ja, det har jag märkt speciellt då min kroppsbehåring brukar bli allt mer intensiv just på sommarn. Har väll med all energi grejs och annat som finns i solstrålarna.
Citera
2009-01-26, 16:11
  #22
Medlem
gralehs avatar
Jag rekommenderar Panto-3. Håret växer så det knakar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback