2007-03-01, 16:40
Medlem
sunsetriders avatar
jag mår illa till och från hela tiden, sånt där otäckt illamående när man tror att magsäcken ska hoppa ur munnen ungefär + yrsel.
Inte så att jag spyr (det är nog det jag helst skulle vilja göra - fast det är nog ingen bra lösning dock) men tillräckligt för att det ska vara ordentligt obehagligt.
Någon som har något tips på hur jag ska sluta må illa? Allt är välkommet.
Citera
2007-03-01, 16:41
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsetrider
jag mår illa till och från hela tiden, sånt där otäckt illamående när man tror att magsäcken ska hoppa ur munnen ungefär + yrsel.
Inte så att jag spyr (det är nog det jag helst skulle vilja göra - fast det är nog ingen bra lösning dock) men tillräckligt för att det ska vara ordentligt obehagligt.
Någon som har något tips på hur jag ska sluta må illa? Allt är välkommet.
Dricker du tillräckligt?
Citera
2007-03-01, 17:01
Medlem
Har du en klumpkänsla i halsen? Sura uppstötningar? Dålig aptit? Berätta mer!
Citera
2007-03-01, 17:07
Medlem
sunsetriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Dricker du tillräckligt?
dricker nog mer än de flesta, har alltid en vattenflaska på rummet.
Citera
2007-03-01, 17:08
Medlem
aCeees avatar
Citat:
dricker nog mer än de flesta, har alltid en vattenflaska på rummet.
Äter du bra, och tillräckligt?
Citera
2007-03-01, 17:09
Medlem
sunsetriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissgilihari
Har du en klumpkänsla i halsen? Sura uppstötningar? Dålig aptit? Berätta mer!

ingen klumpkänsla direkt, mer som att jag behöver spy, men kan inte. inga uppstötningar heller, om jag fick det skulle jag nog spy med en gång
njae, äter nog bara dåligt just när jag mår illa, kan slarva med maten då och då, men inget som orsakar illamående (tror jag?)
Citera
2007-03-01, 17:11
Medlem
aCeees avatar
Citat:
ingen klumpkänsla direkt, mer som att jag behöver spy, men kan inte. inga uppstötningar heller, om jag fick det skulle jag nog spy med en gång
njae, äter nog bara dåligt just när jag mår illa, kan slarva med maten då och då, men inget som orsakar illamående (tror jag?)
Chansen finns, men gå till vårdcentralen. Låt dom ta lite prover ect. För att vara på säkra sida, jag menar det måste kännas grymt irrierande och gå runt spyfärdig hela tiden.
Citera
2007-03-01, 17:13
Medlem
Mitt tips är att du har dyspepsi. Prova att köpa Ranitidin på apoteket och ta det morgon och kväll nån dag, funkar inte det ska du söka upp en doktor!!! Ranitidin är syrahämmande, och receptfritt!
Citera
2007-03-01, 17:18
Medlem
sunsetriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissgilihari
Mitt tips är att du har dyspepsi. Prova att köpa Ranitidin på apoteket och ta det morgon och kväll nån dag, funkar inte det ska du söka upp en doktor!!! Ranitidin är syrahämmande, och receptfritt!

hm, symtomen för det lät inte riktigt som mina? ska nog följa ovanståendes råd och ta en tripp till vårdcentralen för blodprov
Citera
2007-03-01, 17:21
Medlem
Okej! Då ska du gå till doktorn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här