Jag uppdaterade mitt linux inatt, allt gick fint vad jag vet, för jag lyckades somna när den laddade alla 855 packet.
Iaf. När jag vaknade så hade screensavern gått igång och låst skärmen. Testade skriva in mitt lösenord till mitt account och jag får error att det är fel password. Jag testar igen några gånger med samma fel. Jag väljer att logga in från vanliga inloggningsfönstret istället för från screensavern. Nu går det att logga in med mitt account och password, fast nån ruta med text sån här text '░' dök upp. Jag bara tryckte på en av de 3 rutorna med såna där tecken för att hoppas på det bästa och jag loggas in.
Allt går smidigt tills jag märker att nått tar min lina så att jag inte kan surfa. Så jag tänker, en reboot kanske hjälper.
Det är nu när jag rebootar som huvudproblemet kommer, allt blir bara svart. Jag får inte se nån inloggningsruta, allt är bara svart, men skärmen är på.
Så är det nånn som har nån aning om hur jag ska göra för att lösa problemet?!
Man bör nog aldrig uppgradera ett linux system.. brukar vara lite självmords benäget Däremot så borde nog apt-get upgrade fungera.. Men själv har jag aldrig provat utom på en mandrake 10 och det var bara att installera om från scratch.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!