• 1
  • 2
2007-02-28, 13:48
Medlem
http://www.expressen.se/index.jsp?a=897215

Det är ju knappast några lajvare som sätter sig i en grön golf och åker i fatt någon och hugger honom med svärd. Faktumet att offret inte vill prata efteråt föranleder misstanken att han är bov, han också.
Citera
2007-02-28, 13:53
Medlem
krollees avatar
Låter ganska sjukt :S
Citera
2007-02-28, 13:58
Medlem
Trollishs avatar
Låter som 23-åringen har lite heder i kroppen som dem flesta inte har och vill ta tag i problemet själv.
Är väl inte allt för skumt?
Citera
2007-02-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Låter som 23-åringen har lite heder i kroppen som dem flesta inte har och vill ta tag i problemet själv.
Är väl inte allt för skumt?

Med svärd, då?
Citera
2007-02-28, 14:21
Medlem
santos_devilles avatar
Hahaha lajvare i en grön golf.

Du fick 7 hugg i ryggen, det är 9 hälsopoäng. HUAUHAhuahuuhauh!
Vem springer omkring med svärd ? Fan va barockt..

Hade jag bara blivit tilltuffsad och inte behövde söka läkarvård hade jag heller inte anmält. Då hade jag tagit lagen i egna händer. Man anmäler ju för försäkrningens skull, inte för att statistiken eller polisen ska få jobb..
Citera
2007-02-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Tack.

Tack, då kan vi sluta tramsa i tråden. Jag antar att ditt första inlägg skall tolkas så här: "Han vill inte prata med polisen, för detta har med hans heder att göra, vilket jag kan förstå".

Då tolkar jag till yttermera visso sålunda vidare:
"heder" är ett mycket osvenskt fenomen reserverat huvudsakligen för yrkeskriminella svenskar och icke-assimilerade invandrare från medelhavet och mellanöstern. Alltså skulle 23-åring sannolikt vara svensk yrkeskriminell eller en kriminell invandrare från sämre orienten. Med reservation för att det är en asiatisk maffiauppgörelse med samurajsvärd.
Citera
2007-02-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piraten
Eller så ville han att hans inlägg skulle tolkas som att man är en tönt om man kopplar in polisen, och att han minsann skulle ta tag i saken själv.

Jag betvivlar att det är FB-signaturen Trollish som blivit överfallen med svärd...kan du kanske bekräfta alt. dementera detta, Trollish?

Nä, dra på trissor, detta blev min tusende post. Vilken post-hora man är...
Citera
2007-02-28, 15:02
Medlem
Ladidas avatar
OT raderat.

Piraten får ta och kamma till sig lite i diskussionen.

/Mod.
Citera
2007-02-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AFK47
Ja, men det var nog en invandrare med tanke på hans ovilja att sammarbeta med polisen.

Det finns även svenskar som inte samarbetar med polisen. De är ofta kriminella. Ibland arbetar de tillsammans. Det kallas för organiserad brottslighet. Organiserade brottslingar är mer obenägna än andra att samtala med polisen. Och pga att de finns, så postar vi frågor och diskuterar dem i detta delforum. Osvuret är nog bäst tills vi vet mer.
Citera
2007-03-01, 03:27
Medlem
Ladidas avatar

Då ber jag debattörerna att än en gång styra upp debatten, en massa oneliners och trams/tjaffs raderat.
Ifall ni nu måste kärleksgnabbas kan ni väl ta det i pm?

/Mod.
Citera
2007-03-01, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

Då ber jag debattörerna att än en gång styra upp debatten, en massa oneliners och trams/tjaffs raderat.
Ifall ni nu måste kärleksgnabbas kan ni väl ta det i pm?

/Mod.

Tack för detta resoluta agerande. Jag googlade lite och fick fram att det inte sällan spårar ur i denna gudsförgätna obygd. Storskaliga fylleslagsmål på sunkiga hak, etc. Sannolikt kan detta relateras till brottet. Det hade ju varit enkelt att vifta bort det hela om det varit efter nyårsdagen, då bovarna med till sannolikhet gränsande visshet legat hemma bakis och tittat på Ivanhoe och på så vis fått inspiration att begagna sig av denna antikiserade form av blankvapen, men här är nog bakgrunden lite annorlunda.
Citera
2007-03-01, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Det finns även svenskar som inte samarbetar med polisen. De är ofta kriminella. Ibland arbetar de tillsammans. Det kallas för organiserad brottslighet. Organiserade brottslingar är mer obenägna än andra att samtala med polisen. Och pga att de finns, så postar vi frågor och diskuterar dem i detta delforum. Osvuret är nog bäst tills vi vet mer.

Organiserad brottslighet?
Arboga?

Nä nu får du skärpa dig!
Det här är bonnlurkar som råkat i luven på varandra. Punkt slut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in