Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2009-04-01, 11:16
  #253
Medlem
Jag anser väl att du både gjorde rätt och fel.
Alla borde veta att man bara håller käften.
Men å andra sidan borde ju pundarn fattat att han inte bara kan sno en pistol pch tro att din farsa inte kommer märka det.
Jävligt klantigt av snubben och han får skylla sig själv i detta fallet.
Hade han varit lite smart hade han hållt sig till folk som är som honom och inte nybörjare som levt ett helt vanligt svensson liv fram tills den dag en kompis kommer och erbjuder honom lite knark för första gången.

I mina ögon är folk som dom inte värda ett piss och jag ser gärna vart enda en avlivad.
Därmed säger jag inte att folk som lever på andra sidan lagen är noll värda men vissa som passar beskrivningen du ahr gett iaf..
Synd att dom fick så enkla straff bara...
Citera
2009-04-01, 13:15
  #254
Medlem
Mickloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Så snubbarna som alla gav dig tips på hur du skulle plocka har "glömt av" dig?

Det skulle jag inte tro, men har inte träffat någon av dom sen jag klippte bandet med alla, fast några har man väll stött på mitt på dagen men då har vi bara slängt några hastiga hat blickar fram och tillbaka.

En person flytta, 2st sitter inne igen. Märks väll lite senare om nått händer antar jag
Citera
2009-04-01, 13:19
  #255
Medlem
Mickloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudde86
Jag anser väl att du både gjorde rätt och fel.
Alla borde veta att man bara håller käften.
Men å andra sidan borde ju pundarn fattat att han inte bara kan sno en pistol pch tro att din farsa inte kommer märka det.
Jävligt klantigt av snubben och han får skylla sig själv i detta fallet.
Hade han varit lite smart hade han hållt sig till folk som är som honom och inte nybörjare som levt ett helt vanligt svensson liv fram tills den dag en kompis kommer och erbjuder honom lite knark för första gången.

I mina ögon är folk som dom inte värda ett piss och jag ser gärna vart enda en avlivad.
Därmed säger jag inte att folk som lever på andra sidan lagen är noll värda men vissa som passar beskrivningen du ahr gett iaf..
Synd att dom fick så enkla straff bara...

Inte för att vara kaxig eller så men det är inte lätt att hålla igen när polaren redan golat på mig och dom andra gått ihop sig och lägga allt på en kille, mig.. Då va det bättre att jag sa precis allt som det va, det jag kom ihåg iaf så jaa det är bara att hata mig om du känner för det
Citera
2009-04-01, 16:11
  #256
Medlem
Hehe där tror du fel. Jag har själv en bekant som golade för att han inte ville få skit för något som inte berörde honom. Jag stog på hans sida precis som jag anser att du gjorde rätt.

Menade bara att enklast är ju att bara tiga. För att slippa så mycket problem som möjligt.
Men i ditt fall förstår jag under hur mycket press du var under och anser att du gjorde rätt.
Verkade ju inte som dina gammla vänner var så mycket att hänga i granen iaf.

Så länge det inte berör dina allra närmsta vänner ska man inte behöva ta andras skit. Och i detta fallet stog ju inte dina närmsta vänner på din sida heller så....
Och vafan lite stryk kan man ta om den andra personen mår bättre av det.
Han är ändå ett misslyckande som aldrig kommer uppnå någon lycka här i livet.

Att tänka på i framtiden dock är väl att inte umgås i kretsar där man egentligen inte hör hemma i. Så slipper man dessa problemen.
Kan väl vara lockande att få hänga med människor som verkar tuffa och har andras respekt.
Sen kan man ju diskutera vilken sorts människor som egentligen respekterar denna typen av folk.....
__________________
Senast redigerad av Dudde86 2009-04-01 kl. 16:13.
Citera
2009-04-01, 17:49
  #257
Medlem
Förkastlig Tants avatar
Skönt att du mår fint, bra tripprapport!
Citera
2009-04-02, 06:30
  #258
Medlem
bästa läsningen på länge.
lycka till eller nåt
Citera
2009-04-02, 18:03
  #259
Medlem
gazms avatar
Detta kan nog vara en utav de mest händelserika tripprapporterna på flashback. Mycket underhållande läsning men fyfan vilken hemsk situation di befinner dig i. Eftersom du nu erkännt allt så borde du avtjäna straffet, istället för att ha både den svenska polisen efter dig samtidigt som den där kriminella snubben.

Jag önskar dig stort lycka till, i varje fall.
Citera
2009-12-06, 20:43
  #260
Medlem
Cautions avatar
Visst håller jag helt med om att man inte ska skvallra på andra, har man valt att göra kriminella saker bör man också tåla "leken". Men det finns dock, i min mening, fall då det bara är helt efterblivet att hålla på och skrika golare.

Låt oss ta några exempel.

Person A stjäl saker värda 10.000kr av mig på en fest, vi är båda kriminella och är bekanta. Skall jag då strunta i att kontakta polisen och få tillbaka sakerna för att det skulle göra mig till en golare? Är det enda brukliga att jag ensam eller med mitt "gäng" går till motattack och tar tillbaka grejerna? Känns som att det är väldigt mycket plastgangster över det resonemanget. Bara för att man röker lite Cannabis och drar några linor ibland betyder det inte att man beter sig som en gängmedlem.

Exempel 2.

Person A är kraftigt narkotikapåverkad och ger person B ordentligt med stryk utan någon riktigt anledning. Jag tycker det är helt rimligt att person B då polisanmäler person A. Han har betett sig svinaktigt och det enda rimliga är att han också skall straffas. Man vill ha upprättelse helt enkelt, och situationen har egentligen inte haft någon anknytning till något gemensamt brott.

Givetvis gäller helt andra regler om man haft någon typ av "beef" med andra och hotat fram och tillbaka, då vänder man sig inte till polisen om det hettar till, då får man bannemej stå på egna ben.

Flera av er är säkert stenhårda och skulle ge tillbaka mångfaldigt på egen hand. Men väldigt många som håller på med narkotika är helt vanliga, fredliga, människor som inte vill syssla med våld. Vi knarkar, men utöver det är vi fortfarande en del av samhället.

Däremot håller jag till fullo med om att man aldrig skall ge den minsta ledtråd till polisen då de spanar efter langare, försöker få information om brott, eller liknande saker. Inte heller ska man yttra ett ljud om man begått brott ihop med andra och sedan blir pressad i förhör om att berätta saker för att själv komma lindrigare undan. Gör man detta är man ett riktigt svin och förtjänar en grundlig omgång, det håller jag med om.

Värst av alla är de svin som skvallrar om vad andra gör när de inte ens har någonting med saken att göra. Det har faktiskt hänt mig TRE gånger att någon har polisanmält mig anonymt för att jag röker Cannabis (två gånger) och "tar piller" (en gång). Eftersom de haft den informationen, och jag är väldigt diskret och städad utåt kan det bara varit antingen en vän eller bekant som anmält eller pladdrat. Fyfan för folk som är så åt helvete intresserade av vad andra gör med sina liv, sköt er själva förfan!


Hursomhelst, jag önskar dig lycka till TS. Det verkar som att du haft otur, varit ordentligt väck, inte vetat vad du gjort, och bara råkat hamna i dåligt sällskap. Onödigt att gola ner de andra killarna, men förfan, de hade ju tänkt lägga hela skulden på dig. Det är i min mening PRECIS lika fittigt!

Ha det bäst FB-vänner!
Citera
2010-09-07, 02:03
  #261
Medlem
BillyTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Först, rätt så schysst trippraport., Vilken jävlig tripp du verkar haft

Och så säger jag bara, Varför, VARFÖR erkännde du stölden och angav dom andra för?! Så idiotiskt., Varför inte bara låta far anmäla stölden och bara le som inget hänt?! Du förlorar ju grymt mycket på att erkänna det + att du gola ner folk som inte verkar att vara att leka med. Idiotiskt!

Håller med. VARFÖR?!
Citera
2010-09-09, 17:52
  #262
Medlem
hardonnitros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micklos
Det skulle jag inte tro, men har inte träffat någon av dom sen jag klippte bandet med alla, fast några har man väll stött på mitt på dagen men då har vi bara slängt några hastiga hat blickar fram och tillbaka.

En person flytta, 2st sitter inne igen. Märks väll lite senare om nått händer antar jag



Lycka till med allt
Citera
2010-09-09, 18:07
  #263
Medlem
rakes avatar
Vet inte om det nämnts tidigare men du har förmodligen skrivit din väns riktiga namn i mitten av rapporten.

"Mitt tillstånd var inte det bästa nu och dannes polare märkte det tyyyydligt."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback