Citat:
Ursprungligen postat av Mackan.
Lånar tråden eftersom min fråga är snarlik:
Hade tänkt lägga klinkers i badrummet i min nya lägenhet där det idag ligger en badrumsmatta från då huset byggdes -78. Hantverkaren jag varit i kontakt med säger att det absolut smidigaste är att han lägger rakt på badrumsmattan då det blir en tredjedel så dyrt och tar en tredjedel så lång tid.
Helst hade jag velat slita upp allt och lägga nytt inkl. golvvärme och sätta in en duschvägg istället för det befintliga badkaret. Om jag går på hantverkarens linje kan jag ju inte sätta duschvägg pga risken för fuktskador utan då får det bli duschkabin istället.
Detta är både en ekonomisk fråga och en tidsfråga, jag får tillgång till lägenheten 15 maj och måste flytta in innan 1 juni. Det är väl inte hela världen om allt inte är klart tills dess men det hade varit att föredra. Är absolut inte intresserad av att det ska bli ett halvdant stressjobb med risk för senare problem men jag är lite osäker på vilken variant som är vettigast.
Tacksam för tips och synpunkter!
Låter inte som en seriös hantverkare tycker jag, Lägger han rakt på mattan så kommer klinkern släppa tillslut. Gör som det skrivs ovan, slit upp mattan, och göre det ordentligt. Även fast du inte skall ha golvvärme.
Nu ser jag att detta inlägg inte e så aktuellt längre kanske. Men kan man få fråga hur det gick?