2007-02-28, 20:35
Medlem
Abunais avatar
Så hur fan gör man egentligen. Jag har aldrig köpt droger av folk jag inte känner. Ska man bara fråga nån random bartender efter coke eller hur fan gör man.
Citera
2007-02-28, 23:52
Medlem
...

det kan ju också hända att folk kommer fram till dig och frågar.. bara upp till dig då att köpa eller inte köpa.. Men ta bara inte den första bästa dealern.. så du blir blåst.
Citera
2007-02-28, 23:59
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Berätta lite mer om Barcelona!

eftersom jag fått ett par PM så kan jag lika gärna svara här....

Bra koks kan du styra på gatan i Barca, i arabkvarteren samt i områdena runt stranden och på stranden på dagtid så kommer du träffa minst 20 personer som kränger inom en timme...

Se till att du går iväg med kranen och testar, förklara att du ska stanna ett längre tag och vill ha regelbundna leveranser utav bra kvalitè för att minska risken för blåsning, testa det i hans närvaro...

Går att styra på SAMTLIGA clubbar i barcelona om du nu missat alla 345454 personer på dagarna som ropar XTC Hashish eller Coca efter dig....

http://www.clubpachabcn.com/flash/index.html

http://www.danzatoria-barcelona.com/eng/contenido/contenidoclub.html

http://www.salarazzmatazz.com/clubs/theloft.php

Den sistnämnda är den bästa techno/trance clubben i Barcelona och där är det inte svårt att få tag på både det ena och det andra...

Snygga tjejer också
Citera
2007-03-01, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensnubbe
Oz är det väl inte så svårt att få tag på. Men det är förbannat dyrt...

Klubbar är lätt i sydney dra till kings cross ta in på globe.

Tja tjacket kosta 1200spänn för ett gram på en klubb =)

Ena ligger runt 30-40$ och kolan 300dollar (1800spänn)

Har du någon koll på hur aktiv polisen är på att jaga partyfolk?

Vet du också om lagen liknar den svenska dvs att påverkad räknas som innehav?

Slutligen, har du någon klubb som du särskilt kan rekommendera?
Citera
2007-03-01, 06:58
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abunai
Så hur fan gör man egentligen. Jag har aldrig köpt droger av folk jag inte känner. Ska man bara fråga nån random bartender efter coke eller hur fan gör man.
Har inte heller köpt droger av någon jag känner utomlands.

Du gör ingenting är mitt tips, det kommer ordna sig ändå.
Nästan mer om du inte är på "jakt" efter det.
I Amsterdam är problemet enbart att inte bli blåst. Samma med Portugal.
I Australien blev vi erbjudna varje kväll (det var under mitt uppehåll så det var nej då) så jag vet inte hur kvalité eller nått var där, men utbudet saknades inte iaf.
I London var jag då jag inte ens börjat med droger, men blev ändå tillfrågad då och då. Alltid E.

Ni kommer flina åt hur oroliga ni var för att INTE hitta droger utomlands när ni väl är där.
Men blåsrisken kommer finnas och är bra mycket mer svår att undvika än drogerna och säljare.

Tips. Se inte för desperata ut, om ni blir erbjuden så gör inte vågen av lycka, kolla, lukta, och be om ett litet prov, allt för att verka så vana som möjligt. Se neutrala ut, och är priset för högt eller lågt eller om säljaren verkar skum så är det förmodligen så också.
Och köp inte mängder, säljaren går nog att hitta nästa dag också om det nu skule vara Ok saker.
Köp inte heller på öppen gata (det är generellt inte varken omtyckt eller något man gör om, då det är där oftast de som vill blåsa turister håller till) speciellt i red light i Holland eller i Lissabon.
Ta hellre någon dag på er och hitta en seriös tex taxichaufför eller någon lokalbo som hjälp.

Skin inte heller upp som en sol eller tror ni hittat ett fynd om Kolan kostar 300-400 kr/gr i Portugal t ex, tänk på att den kostar kanske ca 50 kr rakt över Atlanten i Colombia.

Vad gäller E,så kolla ut på pillsreport innan vilka som fått bra betyg i det landet som ni ska till, lättare att snabbt veta vad som är ok då.
Men kolla datum så nära som möjligt då batcher ändras hela tiden.

Det var tips jag hade nu, och som funkat för mig.
Kan ju passa på att erkänna att jag aldrig blivit blåst någongång utomlands. (Men dock en gång i Sverige för snart två år sen)
Citera
2007-03-01, 13:05
Medlem
Unoerros avatar
Någon som vill berätta hur det ser ut i Berlin och var det är schysst att hooka? Är väll östberlin vi ska till som jag har förstått det.
Citera
2007-03-01, 13:58
Medlem
Berlin är en underbar stad som har en stor och kvalitativ klubbscen, med tillhörande droger. Detta är mecka för house-, techno- och electrokonnässörer. Vanligt på klubbarna är E, speed och kola. Vanligtvis fungerar toalettområdet som ett "apotek" där det erbjuds varor osv. Ofta går man in med kranen på toaletten och provar varorna för att sedan utföra handeln. Kvalitén på varorna är mycket god och prisnivån är också fördelaktig.

Bästa klubbarna, i mitt tycke, är Berghain och Watergate.

http://www.berghain.de

http://www.water-gate.de/program/index.html

Berghain stänger kl 18, dagen efter, så kemisk assistans underlättar för att hålla orken uppe

Återkommer med mer info om Berlin om det önskas
Citera
2007-03-01, 14:09
Medlem
Amsterdam

Har mest erfarenhet vad gäller Amsterdam, och börjar med att styrka det
Myrsloken sa, handla INTE på öppen gata, speciellt inte i red light. Dem som står där är oftast små dealers som bankar sina 2 stackars gram till oegenkännliga 18 gram, i hopp om att själva tjäna en liten hacka till "fin varorna".

Min första resa ner var en weekend, tog in på ett litet hostel, hoppade in i första bästa taxin drog till RL. 10 min senare satt jag i taxi tillbaka med en omgång ladd. Drog några linor på hotellet och med min vid det tillfället bristfälliga kunskap gällande cola misstänkte jag inget alls.
Så håll er ifrån RL om ni inte är där för horornas skull

Andra resan gick det bättre, fick kontakt med en bra taxi chaffis som efter någon dag av runtkörande till diverse coffeshops och diskreta frågor, sa att han kunde ordna ladd. Blev körd till en dealer som visade in oss i en lägenhet, där fick det kännas, luktas samt smakas innan vi bestämde oss för att köpa. Han tom sa att det är bättre om vi köper en mindre mängd och kommer tillbaka dagen efter om vi ville ha mer.

På klubbarna vimmlar det också av försäljare, likaså där är blås risken högre men helt klart lättare att få tag i något. Främst E, har jag blivit erbjuden. har själv funnit pillerrapporter lite missvisande då mkt e produceras i holland och en del i batcher som snabbt går åt, nästa bacth kan vara skräp jämfört med den första. Köp på dig ezt test och ta med, kommer spara in pengar i längden.
Citera
2007-03-01, 18:41
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Har inte heller köpt droger av någon jag känner utomlands.

Du gör ingenting är mitt tips, det kommer ordna sig ändå.
Nästan mer om du inte är på "jakt" efter det.
I Amsterdam är problemet enbart att inte bli blåst. Samma med Portugal.
I Australien blev vi erbjudna varje kväll (det var under mitt uppehåll så det var nej då) så jag vet inte hur kvalité eller nått var där, men utbudet saknades inte iaf.
I London var jag då jag inte ens börjat med droger, men blev ändå tillfrågad då och då. Alltid E.

Ni kommer flina åt hur oroliga ni var för att INTE hitta droger utomlands när ni väl är där.
Men blåsrisken kommer finnas och är bra mycket mer svår att undvika än drogerna och säljare.

Tips. Se inte för desperata ut, om ni blir erbjuden så gör inte vågen av lycka, kolla, lukta, och be om ett litet prov, allt för att verka så vana som möjligt. Se neutrala ut, och är priset för högt eller lågt eller om säljaren verkar skum så är det förmodligen så också.
Och köp inte mängder, säljaren går nog att hitta nästa dag också om det nu skule vara Ok saker.
Köp inte heller på öppen gata (det är generellt inte varken omtyckt eller något man gör om, då det är där oftast de som vill blåsa turister håller till) speciellt i red light i Holland eller i Lissabon.
Ta hellre någon dag på er och hitta en seriös tex taxichaufför eller någon lokalbo som hjälp.

Skin inte heller upp som en sol eller tror ni hittat ett fynd om Kolan kostar 300-400 kr/gr i Portugal t ex, tänk på att den kostar kanske ca 50 kr rakt över Atlanten i Colombia.

Vad gäller E,så kolla ut på pillsreport innan vilka som fått bra betyg i det landet som ni ska till, lättare att snabbt veta vad som är ok då.
Men kolla datum så nära som möjligt då batcher ändras hela tiden.

Det var tips jag hade nu, och som funkat för mig.
Kan ju passa på att erkänna att jag aldrig blivit blåst någongång utomlands. (Men dock en gång i Sverige för snart två år sen)

I och med att Lissabon är mer eller mindre den enda staden i Europa som jag inte har clubbat i så skulle det vara uppskattat att du delade med dig om vilka clubbar som är EXTREMT drogliberala....

Generella tips är väl bra men då det mer eller mindre tillhör allmän drogkunskap så är clubtips eller tips om områden som det handlas öppet med droger mer intressanta för club resenären...
Citera
2007-03-01, 18:45
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deloy
Berlin är en underbar stad som har en stor och kvalitativ klubbscen, med tillhörande droger. Detta är mecka för house-, techno- och electrokonnässörer. Vanligt på klubbarna är E, speed och kola. Vanligtvis fungerar toalettområdet som ett "apotek" där det erbjuds varor osv. Ofta går man in med kranen på toaletten och provar varorna för att sedan utföra handeln. Kvalitén på varorna är mycket god och prisnivån är också fördelaktig.

Berghain stänger kl 18, dagen efter, så kemisk assistans underlättar för att hålla orken uppe

Berghain är den clubben som är absolut lättast att scora droger på om man nu är ute efter det, bra techno dj's som pumpar hård musik så ni har ingen anledning att byta ställe heller....

Bra tips måste jag säga! Skönt att någon skriver ut konkreta clubtips och inte bara svamlar om att man ska fråga taxi chaufförer!
Citera
2007-03-01, 20:18
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deloy

Watergate har öppet på onsdagar ser jag, det gläder mig (ska till Berlin snart; måndag-torsdag)
Citera
2007-03-02, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av litensnubbe
Oz är det väl inte så svårt att få tag på. Men det är förbannat dyrt...

Klubbar är lätt i sydney dra till kings cross ta in på globe.

Tja tjacket kosta 1200spänn för ett gram på en klubb =)

Ena ligger runt 30-40$ och kolan 300dollar (1800spänn)

hehe dyrt men det är oftast bra grejer.

Höll mig dock borta från tjacl och kola kändes ovärt att lägga ut de pengarna....
Du måste skoja!!!!! De blir dyrt å dra 5g kola per kväll då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in