Flera intressanta synpunkter,
Bonzo666,
Fassbinder och
ecca.
Citat:
Att för egen del inte kunna bestämma sig känns som att man redan har gjort ett val: ingen av dem.
Exakt, det är det valet jag har gjort. Jag vill inte ha något "seriöst" med någon av dom, men trivs i deras sällskap och de utbyten vi får av varandra. Däremot kan jag börja hålla med om att det är lite väl grovt...
Citat:
Men jag är jag och har vissa "obotlig romantiker"-delar.
EDIT: Det här blev långt och kanske inte helt relevant... Behöver inte läsas.
Jag har samma synsätt i grundbotten. När jag växte upp var jag inte särskilt populär, inne eller ansedd som attraktiv på något sätt. Fram tills jag var 20 år. Då fattade märkligt nog en otroligt fin tjej tycke för mig, och det var en vändning. Gick upp för mig att jag kanske inte var så värdelös ändå. Var tillsammans i två år tills kärleken tog slut från min sida, och jag ville se hur det var att vara singel. Under vår tid tillsammans gjorde jag inte så mycket som att flörta med någon annan tjej, det hade tagit mig emot ordentligt.
Nu lever jag plötsligt som en ganska populär kille som inte har några problem med att få fina tjejer. Känns fortfarande skumt! Men mycket roligt.. och så här vill jag fortsätta ha det lång tid framöver, tills dess att jag hittar en enstaka person som jag kan ge all min kärlek. Men fram tills dess vill jag bara ha roligt.
Börjar dock fundera på om det är värt det att dejta flera samtidigt, eftersom det säkert är lätt att man själv får en cynisk syn på mänskliga relationer.