2007-02-27, 13:14
Medlem
Detta har gjort mig lite snurrig då några kompisar jag pratat med resonerar helt olika. Låt säga att du går på några dejter med en person. Bio, fika ute och äter. Inget mer än så, man ger varandra en kram före och efter. Hörs lite på tel/sms.

Sen träffar man en person till man är nyfiken på. Går ut på dejt med denna också trots att man har kontakt med den första fortfarande. Samma sak här. Bio, fika ute och äter. Inget mer än så, man ger varandra en kram och före efter. Hörs lite på tel/sms. Detta fortsätter man med. Träffas och pratar tel/smsar med båda personerna. Jag vill gå sakta framåt och känna efter men ingen har känts så där 100% rätt ännu.

För mig är detta helt okej och inget jag smyger med. Skulle inte ha något emot om någon gjorde samma sak ”emot” mig så att säga. Går det något längre med någon av personerna så håller man sig till en person och avslutar det snyggt med den andra.

Är detta okej bland dom flesta eller hur resonerar ni?
Rör man bara till det för sig själv?
Citera
2007-02-27, 13:24
Medlem
Curiks avatar
Håller käft istället.
Citera
2007-02-27, 13:26
Medlem
ugge_das_boots avatar
Klart det funkar, det är till och med bra när man betänker hur många dejter som slutar i just...ingenting så klart man skaffar sig lite valmöjligheter.
Dock blir det ju lite jobbit efter ett tag, 3 st "dejtade" jag samtidit i höstas, klassikern att blanda ihop namn hände och det är inget jag gör om

mvh

Ugge
Citera
2007-02-27, 13:27
Medlem
Om man ska gå efter den amerikanska modellen, som ligger bakom begreppet "dating", så borde det vara okej. Nu är vi dock i sverige, så komplikationer kan uppstå. Det tycker jag är bra, datingsystemet lämnar enormt mycket att önska.
Citera
2007-02-27, 13:45
Medlem
Jag tycker ditt upplägg är att föredra. Varför sluta fika med andra människor bara för att man gör det med en människa? Så länge ni inte har något seriöst på gång (vad nu det kan vara, det är nog upp till dig att bestämma, kyssar? sex? förlovning?) så kan du omöjligt vara otrogen. Det är bra att ha många bollar i luften, man ska aldrig begränsa sig i onödan.
Citera
2007-02-27, 14:13
Medlem
cocoss avatar
Uhm... Fast jag är ju ingen som dejtar... Men rent spontant nej. För jag tycker bara det känns rörigt. Men sen kan ju en fika vara just bara en fika, så det beror ju på vad man själv upplever "dejten" som. Och ingår inget mer än en kram eller två så är det ju inte riktigt dejt dejt, heller.
Citera
2007-02-27, 14:44
Medlem
besservissers avatar
Jag tycker det låter helt ok med ditt upplägg. Så länge man inte lovat varandra något eller börjat bli mer intima med varandra än kramar så visst. Men frågan är ju hur de två du dejtar tycker. De kanske är mer känslomässigt engagerade än du tror eller vet om. Lite knivigt men ändå helt ok om det är på det platoniska planet du beskriver.
Citera
2007-02-27, 14:45
Medlem
Träffar tre samtidigt just nu, och känns mest komplicerat.
Bekräftelsen man får är enorm, men jag är ingen player och vill inte göra någon ledsen. Tror det bästa är att rikta in sig på en åt gången.

I ditt fall ser jag inget problem dock, om det bara är snack och kram som gäller. Själv har jag sex med en, kyssar och övernattning med en, och hånglat med den tredje som vill börja träffas.
Citera
2007-02-27, 14:46
Medlem
Snövits avatar
Är man bara på lite fika, bio, ta en öl nivån så ser jag inga problem med att dejta flera samtidigt. Problemet uppstår ju i vilket ögonblick man bör avsluta med vissa och förtsätta med andra. Är det vid första kyssen eller?

Själv har det aldrig varit några problem då jag rätt snabbt avfärdar eller vet om jag vill något mer.
Citera
2007-02-27, 14:47
Medlem
onits avatar
Dejta tycker jag ar ok. Sa lange du inte ligger med bada. Ska du gora det bor du val ha nagot slags overenskommelse om fria forhallanden forst. Om du vill vara etisk dvs.
Citera
2007-02-27, 14:49
Medlem
besservissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold dead nezh
Träffar tre samtidigt just nu, och känns mest komplicerat.
Bekräftelsen man får är enorm, men jag är ingen player och vill inte göra någon ledsen. Tror det bästa är att rikta in sig på en åt gången.

I ditt fall ser jag inget problem dock, om det bara är snack och kram som gäller. Själv har jag sex med en, kyssar och övernattning med en, och hånglat med den tredje som vill börja träffas.

Oj det där lät körigt Vet ingen av dem om varandra heller?
Citera
2007-02-27, 15:14
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold dead nezh
Själv har jag sex med en, kyssar och övernattning med en, och hånglat med den tredje som vill börja träffas.

Enligt min bedömning är du otrogen i fall ett och två. Sen kommenterar du att du inte är en player. Folk får ligga hur dem vill men vagga för fan inte in brudarna i att det ska bli något seriöst av det och sen drar du iväg när de väl tror att det ska hända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in