2007-02-27, 15:20
Medlem
Bonzo666s avatar
Inget för min egen del och har aldrig varit (är alltså inte singel). Skulle kännas oseriöst och respektlöst mot dem. Av exakt samma anledning så skulle jag inte ta det från någon annan heller. Tror nog att de flesta klarar sig utan att känna sig "nu ska han/hon välja mellan oss, guuu vad trevligt..". Det hela har liksom en ton av något som för mig känns närmare fjortisvärlden än vuxenvärlden (ja, no offense, det är ju subjektivt). Och jag är urless på att stöta ihop med fjortisvärlden. Bye bye.

Har dock bott i USA och aldrig tyckt att den typen av datingsyn är speciellt imponerande. Men inte heller sämre än en svensk knulla-runt-grej precis..
Citera
2007-02-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av besservisser
Jag tycker det låter helt ok med ditt upplägg. Så länge man inte lovat varandra något eller börjat bli mer intima med varandra än kramar så visst. Men frågan är ju hur de två du dejtar tycker. De kanske är mer känslomässigt engagerade än du tror eller vet om. Lite knivigt men ändå helt ok om det är på det platoniska planet du beskriver.

Vad dom tycker är ju väldigt svårt. För mig är det på dejt/kompisnivå tills man går längre än bara att ge varandra en kram och umgås enkelt. Känner tjejerna att dom känner något mer får dom visa det också.

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Är man bara på lite fika, bio, ta en öl nivån så ser jag inga problem med att dejta flera samtidigt. Problemet uppstår ju i vilket ögonblick man bör avsluta med vissa och förtsätta med andra. Är det vid första kyssen eller?

Själv har det aldrig varit några problem då jag rätt snabbt avfärdar eller vet om jag vill något mer.

Det är väldigt svårt. Vet ärligt talat knappt hur man ska avsluta snyggt så det får du gärna tipsa om. För mig är det självklart att bryta med den/dom andra den dagen det gått längre än vänskaplig kram. Det känner man.

Citat:
Ursprungligen postat av cold dead nezh
Träffar tre samtidigt just nu, och känns mest komplicerat.
Bekräftelsen man får är enorm, men jag är ingen player och vill inte göra någon ledsen. Tror det bästa är att rikta in sig på en åt gången.

I ditt fall ser jag inget problem dock, om det bara är snack och kram som gäller. Själv har jag sex med en, kyssar och övernattning med en, och hånglat med den tredje som vill börja träffas.

Bekräftelsen är härlig men man får inte bli förlorad i den. Jag dejtar 2st just nu och tänkte träffa en tredje men det kanske blir för mycket. Är som person inte någon som kan "döma ut" en dejt efter att ha träffats några timmar bara. (om det inte är något helt uppåt väggarna förstås) Behöver längre tid och därför blir det naturligt att träffa flera på ett vänskapligt plan och se vad det utvecklas. Nu trivs jag otroligt bra med båda tjejer men behöver träffas mera för att veta vad man känner och om det finns respons på mina känslor.

Nu resonerar vi olika men att göra som du gör är med mina värderingar rutten otrohet om det inte är något du pratar öppet om förstås och dom är med på det. Dömer inte dig utan alla har rätt att göra som dom vill enligt sina egna värderingar.

Håll dig till en person om det gått så långt som det gjort för dig. Man borde nog innerst inne må bäst av det i längden.
Citera
2007-02-27, 15:23
Medlem
beos avatar
Så länge man inte invaggar någon i falska förhoppningar får man göra vad man vill OCH må väl angående sitt agerande.

Trådstartarens agerande är ju dessutom i förhållandetermer så oskyldigt att för stora förhoppningar invaggade hos hans motparter där är orättfärdigt för stora förhoppningar enligt min mening.

Må väl och dejta vidare!!
Citera
2007-02-27, 15:28
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Dock blir det ju lite jobbit efter ett tag, 3 st "dejtade" jag samtidit i höstas, klassikern att blanda ihop namn hände och det är inget jag gör om mvh Ugge

Använd alltid samma smeknamn för samtliga tjejer, typ sötnos raring eller bejb eller vad du nu gillar....så slipper du namnproblemet...det har alltid funkat i alla år!

OnT; Nej det är verkligen inte fel, jag dejtar alltid flera tills man hittar en bra kandidat och samtidigt har man kk's som man inte alls dejtar utan enbart har sex med, inga middagar eller filmkvällar, bara rå sex.

Var dock alltid öppen med detta mot dem du dejtar så dom inte får för sig nåt och sen blir vresiga mot dig.
Citera
2007-02-27, 15:35
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mats-ingvar
Det är väldigt svårt. Vet ärligt talat knappt hur man ska avsluta snyggt så det får du gärna tipsa om. För mig är det självklart att bryta med den/dom andra den dagen det gått längre än vänskaplig kram. Det känner man.

Jag håller fullständigt med i att det känner man. Så snart jag får intresse av någon så är jag inte längre intresserad av att träffa någon annan. Dejtar man två personer och känner efter så tror jag faktiskt att man egentligen inte är speciellt intresserad av någon av dem.
Citera
2007-02-27, 15:58
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Så länge det stannar vid kramar och det inte förekommer ömhetsbetygelser är det ju mer kompisträff än dejt, så jag ser inga problem i det fallet. Det vore bara löjligt att kräva att killen bara fikar och går på bio med mig och ingen annan om vi inte ens har kysst varandra eller berättat för varandra om våra starka känslor. När det börjar bli romantik av det hela ska man däremot vara betydligt mer försiktig.
Citat:
Ursprungligen postat av cold dead nezh
Träffar tre samtidigt just nu, och känns mest komplicerat.
Bekräftelsen man får är enorm, men jag är ingen player och vill inte göra någon ledsen. Tror det bästa är att rikta in sig på en åt gången.

I ditt fall ser jag inget problem dock, om det bara är snack och kram som gäller. Själv har jag sex med en, kyssar och övernattning med en, och hånglat med den tredje som vill börja träffas.
Ingen player? Det är du ju per definition om du håller på så där.
Citera
2007-02-27, 16:13
Medlem
Citat:
Jag håller fullständigt med i att det känner man. Så snart jag får intresse av någon så är jag inte längre intresserad av att träffa någon annan. Dejtar man två personer och känner efter så tror jag faktiskt att man egentligen inte är speciellt intresserad av någon av dem.

Du är klok men det är inte enkelt för lilla mig

Har just nu 3st tjejer på G så att säga.
Tjej nr 1 har jag snackat med lite på nätet i några månader inget mer. Både hon och jag vill träffas bara för att se om det är något.
Tjej nr 2 träffade jag efter det och har bio/fikat/käkat med.
Tjej nr 3 känner jag sen tidigare och vi bara råkade på varandra och vips blev en dejt bestämd. Varit ute en gång än så länge men jag vill ta det lite lungt för att se om Tjej nr 2 är något mer.

Det gick lite fortare än vad jag tänkt mig. Dock vill jag passa på att träffa flera personer för att känna om det är något.

Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Så länge det stannar vid kramar och det inte förekommer ömhetsbetygelser är det ju mer kompisträff än dejt, så jag ser inga problem i det fallet. Det vore bara löjligt att kräva att killen bara fikar och går på bio med mig och ingen annan om vi inte ens har kysst varandra eller berättat för varandra om våra starka känslor. När det börjar bli romantik av det hela ska man däremot vara betydligt mer försiktig.

Ingen player? Det är du ju per definition om du håller på så där.

Sunda värderingar *tummen upp*
Det svåra för mig är ju att jag behöver tid för att känna om en person är den rätta. Vill hålla det på en lagom nivå tills jag känner något mer.
Citera
2007-02-27, 16:39
Medlem
Queen of ices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocos
Uhm... Fast jag är ju ingen som dejtar... Men rent spontant nej. För jag tycker bara det känns rörigt. Men sen kan ju en fika vara just bara en fika, så det beror ju på vad man själv upplever "dejten" som. Och ingår inget mer än en kram eller två så är det ju inte riktigt dejt dejt, heller.

Klart det kan vara en dejt iaf. Varför skulle det inte kunna vara det?

Jag dejtar helst bara en i taget eftersom jag endast dejtar personer som jag är seriöst intresserad av.
Citera
2007-02-27, 16:45
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queen of ice
Jag dejtar helst bara en i taget eftersom jag endast dejtar personer som jag är seriöst intresserad av.

Hur gör du för att ta reda på om du är intresserad? Träffar du potensiella i grupp då eller räknas det inte som dejt eller?

För mig var det rätt lätt då jag efter första dejten med min kille inte vill träffa någon annan.
Citera
2007-02-27, 16:52
Medlem
Queen of ices avatar
Citat:
Hur gör du för att ta reda på om du är intresserad? Träffar du potensiella i grupp då eller räknas det inte som dejt eller?

För mig var det rätt lätt då jag efter första dejten med min kille inte vill träffa någon annan.

De måste ha väckt mitt intresse på någotvis innan jag dejtar dem.
Visserligen kan jag ha missbedömt dem och då blir det bara en dejt.

Flertalet av de jag har dejtat och varit tillsammans med har jag känt sen innan genom jobb eller vänner.
Citera
2007-02-27, 18:38
Medlem
Citat:
Oj det där lät körigt Vet ingen av dem om varandra heller?
Nej, inte än så länge i alla fall. Men platsen vi befinner oss på gör att det bara är en tidsfråga.

Citat:
Enligt min bedömning är du otrogen i fall ett och två. Sen kommenterar du att du inte är en player. Folk får ligga hur dem vill men vagga för fan inte in brudarna i att det ska bli något seriöst av det och sen drar du iväg när de väl tror att det ska hända.
Nej, jag har inte gett någon av dom direkta komplimanger eller anledningar att tro att jag vill ha något seriöst. Kanske på sin plats att jag förklarar närmre.

Tjej 1: Vacker, intelligent, ett par år äldre. Vet inte om jag någonsin klickat så fort och bra med en person, både mentalt och fysiskt. Hon ska flytta relativt snart, vilket känns skönt eftersom jag lätt skulle kunna få känslor för henne och jag är inte redo för ett förhållande. Träffades för en vecka sen, sov över men hon är inte den som har sex i första taget.

Tjej 2: Haft fyllesex med henne sen i början av året, i brist på annat. Något år yngre än mig.

Tjej 3: Random tjej som jag träffade i lördags. Flera år yngre.

Så här såg min helg ut:
Lördags. Är på krogen. Träffar Tjej 3, hånglar, drar hem till henne. Hennes kompis kommer över eftersom hon saknar sovplats. Jag kilar hem. Tjej 2 kontaktar mig, vill ses, jag åker hem till henne. Sover över och har sex. Var riktigt packad hela kvällen, vilket påverkade omdömet.
Söndag. Är på dejt med Tjej 1. Sover sen med henne med mycket mys.

Efterspelet:
Tjej 3 har hört av sig flera gånger, vill ses igen. Jag har sagt att jag inte hinner. Tjej 2 är medveten om att jag inte vill nåt. Tjej 1 ska jag träffa ganska snart igen på ny dejt. Bestämt mig nu för att bryta helt med Tjej 2 och 3, och bara träffa Tjej 1 den tid som hon är kvar här.
Citera
2007-02-27, 19:44
Medlem
Kronans avatar
Har man något på gång med en tjej så dyker det alltid upp flera tjejer.. Antar att man blir mer självsäker på något sätt...

Lyckas alltid strula ihop det med 3-4 tjejer åt gången för att i sista ändan sabba allt..
Tragiskt och inget man känner sig stolt över efteråt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in