2007-08-28, 20:01
Medlem
stoppsmälls avatar
fy fan

den enda film som jag ångrar att jag slösade en dvd-skiva på.

som vanligt i svensk film framstår (manliga)auktoriteter som skitstövlar. Pappa polis är en skit, militär-brorsan är en tönt som åker på kalas i uniform! Den svenske mannen som pippar turk-morsan är en fjant. Poliserna på PHS är fjantiga dom med.

men så blir det väl när regissören knullar sig till jobben, oavsett om det är framför eller bakom kameran.

Sen tyckte jag militärbrorsan och pojkvännen var lika varandra och hon som hjälpte till i flytten var lik svenska tjejen.

enda konstiga är att inte Persbrandt var med....

Denna film får 5 skämskuddar av fem möjliga

//ss
Citera
2007-08-29, 11:50
Medlem
SomeMightSays avatar
Jag och min flickvän skulle se en annan film men förvirrade som vi är satt vi oss på fel salong i mitten och lyckades hamna på denna skitfilm, då hade den andra filmen pågått i en kvart så..

Hur kan ni på fullt allvar säga att denna uppenbara skitrulle är bra? Den är så full av plattityder och allmänt urusla skämt som enbart en storrökande, bitter, sjukpensionerad kommunalarbetare,skild fembarnsmamma tycker är roliga, vilket också den största delen av publiken bestod av,40-50 åriga "tjejer" som lever livet genom att skratta av sitt manshat och se hur häftiga dagens yngre tjejer är, usch vad plastiga de rollfigurerna kändes.

Är nog på allvar den värsta film jag sett.
Citera
2007-08-29, 12:44
Medlem
ghostrider...........s avatar
Såg den häromdagen och det var bland det sämsta jag sett, så dålig så man skämdes.
Man kan misstänka att de tagit manus från en 10årings skoluppsats.
Denna skitfilmen bara bekräftar hur dålig Svensk film är förtillfället och om man jämför med vad tex Danmark producerar för filmer så ligger vi ljusår efter.

Nej vill man se en bra och rolig film ska man se Lars Von Triers "Direktören för det hele", jag skrattade så tårarna sprutade.
Citera
2007-08-30, 02:30
Medlem
Murmeldjurets avatar
Såg denna med tjejen då "hon hört att den skulle vara bra", fy fan vad jag ångrar mig kunde inte sitta still i soffan. Kan inte sätta ord på hur dålig den var, har aldrig tidigare mått fysiskt illa av en film men det gjorde jag efter en kvart och sista halvtimmen var jag tvungen att titta in i ryggstödet. SE DEN INTE!!
Citera
2009-05-09, 22:45
Medlem
Bumpar denna gamla tråd för att de visar filmen just nu på 4an och jag kollar på den för första gången.

Men satans så urusel film, har de börjat införa feministiska åsikter och om hur invandrare har så bra utbildning men får inge jobb bla bla, ush för svensk filmindustri...

Pk trams som en tidigare skrev.
Citera
2009-05-09, 22:56
Medlem
boba fetts avatar
Risk för upprepning här, men fy fan vilken skitfilm. Pk, tillrättalagt, feministiskt trams, klyschor. Sämst.
Citera
2009-05-09, 23:42
Medlem
LaRues avatar
Tyckte filmen var skit tråkig, UTOM i sista repliken där pappan säger " Fett bra", jag typ dog av garv xD
Citera
2009-05-09, 23:50
Medlem
quaertys avatar
Fyra plus i Aftonbladet. Faktiskt första gången jag störde mig så mycket på ett betyg till den graden att jag skickade ett argt mail. Tyvärr hamnade det hos fel recensent. Jens Pettersson istället för Jan-Olov Andersson...

Det kan vara den sämsta filmen som någonsin har producerats i Sverige. Blå måndag är genialisk i jämförelse.

Att den fula idiottjejens pojkvän och bror spelades av identiska skådespelare gjorde ju inte saken bättre direkt. Typ enäggstvillingar. Eller möjligen samma skådis. Märkligt.
Citera
2009-05-10, 21:02
Medlem
Så jäkla dålig som vissa säger är filmen faktiskt inte. Rakel Wärmländers nakna bröst och underbart vackra Nina Zanjani är anledningar nog att se denna rulle.
Citera
2009-06-21, 11:34
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Den här filmen sög verkligen. Kombinationen extraordinärt dåliga skådespelarinsatser, klichéer, amerikanskt berättartempo* och PK-ism(Om bara inte vita män fanns skulle världen vara underbar) går inte hem!

*

Det enda positiva man kan säga om filmen är att den där turkiska tjejen är rätt snygg för att vara ifrån dom trakterna.
Citera
2009-06-21, 11:52
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Så jäkla dålig som vissa säger är filmen faktiskt inte. Rakel Wärmländers nakna bröst och underbart vackra Nina Zanjani är anledningar nog att se denna rulle.

Kollar du på en film bara för att det finns nakna bröst och en vacker kvinna i den? Inte undra på att svensk film är så värdelös när publiken inte har högre krav än så Jag har sett trailern för Se upp för dårarna och det räcker gott och väl för att döma ut skiten som dynga.
Citera
2011-11-21, 11:04
Medlem
Gammal tråd, men jag skulle vilja att någon spoilade den ytterligare, filmen alltså. =)

Vad har filmen med kultur att göra? Vad är de typiska skillnaderna? Är den utländska pappan arg på sin dotter för att hon ska utbilda sig till polis? Blir hon tillsammans med den där svensken sen till pappans förtret och sedan accepterar han deras förhållande?

Jag orkar inte glo igenom den, är mest intresserad av hur den är gjord. =) Ifall den är sådär som man kan ana sig till genom andras recensioner. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in