2007-02-26, 22:54
Medlem
Ska frska beskriva s bra som mjligt..
Min cd/dvd-spelare har gett upp helt. Nr jag stter in en skiva r det som att datorn inte fattar att det ligger en cd dri. Nr jag vl klickar p cd/dvd-spelaren i "Den hr datorn" lser sig datorn och jag mste ta ur skivan fr att allt ska funka igen.

Hur fr jag det att funka igen?
Citera
2007-02-26, 23:25
Medlem
-VL DET ENKLASTE KNEPET?

Men frst att, ocks enkelt, rakt, presentera problemet: att nr signaturen troublesleeping hr ovan, stoppar in en skiva i datorns CD/DVD-lsare, startar inte lsaren som vanligtvis. ..right?
Och ocks, att nr troublesleeping sedan ppnar mappen Den hr datorn och klickar p CD/DVD-lsarens ikon, ja d, som troublesleeping uttrycker det, lser sig datorn. Med att denna lsningen upphr d skivan tas ur lsaren. ..right?

Detta kan ju handla om att ngra databitar i det operativsystem programmet som ordnar med lsaren, har gtt snder. Och att med en om-lagring och installation av OS:et, blir grejen biff igen.
Eller att ngot likande har hnt med BIOS-programmet ... d har jag ingen aning om vad man tar sig till.
Citera
2007-02-27, 00:02
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troublesleeping
Ska frska beskriva s bra som mjligt..
Min cd/dvd-spelare har gett upp helt. Nr jag stter in en skiva r det som att datorn inte fattar att det ligger en cd dri. Nr jag vl klickar p cd/dvd-spelaren i "Den hr datorn" lser sig datorn och jag mste ta ur skivan fr att allt ska funka igen.

Hur fr jag det att funka igen?

Eftersom jag inte orkar lsa B-Os inlgg s svarar jag direkt istllet. En DVD-spelare gr till slut snder. Jag trodde sjlv att sdana saker inte gick snder under verskdlig tid, men uppenbarligen gr de det. Jag sitter sjlv med en CD-brnnare och en DVD-spelare som givit upp p samma vis. DVD-spelaren tar CD-ROM-skivor, men bara DVD-skivor ibland. r den p tjurigt humr s lser den hela "Den hr datorn", precis som du beskriver det. M a o r jag pank och har ingen optisk lsare.

Den fina avslutningen r dock att en DVD-brnnare inte kostar mer n 300-400 spnn. Det r verkomligt att kpa nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in