Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Hamburgaren på McDonalds i New Delhi smakade väldigt skumt. Efteråt fick jag dock reda på att Donkan gör dina burgare på lammkött i Indien...
Inte sa konstigt kanske eftersom 900 miljoner av 1 miljard ar hinduer och inte ater ko.
Jag befinner mig just nu i Kuala Lumpur, och har verkar ett jobb pa McD vara himmelriket. Alla i personalen ler alltid glatt och ar sa vanliga att det nastan blir lite genant nar dom springer forbi en for att oppna dorren nar man ska ga ut.
Dom har ocksa ett reward-system typ. Dar de utser crew of the month. Flest crew of the month utmarkelser pa ett ar blir Crew of the year och vinner en resa till Egypten till tva personer.
Idag nar jag kom dit sa hade dom en bonusutdelning pa overvaningen dar alla i personalen fick bonuscheckar. Riktigt kul verkade dom ha det.
Mohan heter illen som blev crew of the year by the way. Han ar typ gud dar, gar runt i skjorta och bara overvakar typ.
I Sverige forsoker sa skulle jag placera McD pa typ plats 5-6 om det galler snabbmat. Jag forsoker att verkligen inte ata dar om jag inte "maste". Men har tycker jag att det smakar mycket battre + att alla som jobbar dar ar sa javla schysta. Just darfor har jag kakat lunch dar nu i tre dagar i streck

Trots att det finns utsokt tandoorikyckling med garlic naanbread 20 meter fran mitt hostel och diverse nasi goreng restauranger overallt.
Men alvarligt talat sa ar det nagot skumt med maten dar, sattet man kanner sig nojd pa efter man har kakat liknar jag med ett svagt cannabisrus typ. Jag vill fan inte tanka pa vad som ar i det dar javla kaket alltsa. en massa kemikalier som far an att ma battre for stunden iaf. Kanner mig lite sma beroende av McD just nu faktisk...skrammande. Tur att man aker hem imorgon
ps. Sag en bok i en affar som jag tror handlade lite om det dar som jag skrev. Nagon som har koll pa vad den heter?