• 1
  • 2
2007-02-26, 18:45
Bannlyst
Det är ju så att "donken" smakar olika från ställe till ställe.Vilket McDonalds i Sverige tycker ni är bäst/sämst? Jag vill gärna ha anledning.

Bäst-Partille: Mycket ingredienser, Alltid varm mat,Alltid färdigt,Alltid trevlig personal

Sämst-Alingsås: Snåla med maten,Otrevlig personal,Äckliga hamburgare,Kall mat,Lång vänte tid(ibland 20min),Skitiga bord,Vidrig toa mm..
Citera
2007-02-26, 18:48
Medlem
storytellers avatar
Håller inte med alls. Tycker att det smakar likadant var man än vänder sig, möjligen viss skillnad om man åker utomlands.
Ett viktigt undantag! McDonalds Upplands Väsby i rusningstid, fy helvete... går hellre hungrig, helt ärligt... verkar vara totalt hoolabaloo där inne med ofärdiga pommes, burgare svampigare än de där man kunde köpa färdiga och värma i micron förr i tiden och så vidare
Citera
2007-02-26, 19:11
Medlem
PocketRockets avatar
Tycker maten är rätt likvärdig vart man än i världen befinner sig. Däremot skiljer sig personalen åt markant. Det är stor skillnad att handla på någon landsorts-Mc mot att handla på exempelvis Vasagatan i Stockhom i rusningstid.

Någon som vet om det finns någon intern ledtid som säger hur snabbt en kund ska ha sin mat från beställning? Jag har hört talas om 1 minut, men vet inte om det stämmer. Få Mc Donald's på landsbygden klarar av att leverera maten på 1 minut. Ibland undrar man om dom ska ut och slakta kon innan dom kan steka köttet.
Citera
2007-02-26, 19:38
Medlem
Windom_Earls avatar
Du har helt rätt, det smakar av någon anledning inte likadant på olika restauranger. Skillnaderna är små, men de finns där. Stora skillnaden är dock inte smaken, utan hur "välbyggda" burgarna är. Vissa restauranger är konstant slarviga och andra betydligt bättre. Det är rätt trist att få en burgare där köttet ligger halvvägs utanför brödet, och osten halvvägs ut åt andra hållet, fastklibbat i kartongen.

I örebro är generellt sett McD Västhaga mycket bra men McD på söder betydligt sämre. På McD söder får man dessutom nästan aldrig det man har beställt om man kör McDrive. Alltid är det NÅT som saknas eller har blivit förväxlat.
Citera
2007-02-26, 19:54
Medlem
Hamburgaren på McDonalds i New Delhi smakade väldigt skumt. Efteråt fick jag dock reda på att Donkan gör dina burgare på lammkött i Indien...
Citera
2007-02-26, 20:19
Medlem
Euroshoppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheexo
Hamburgaren på McDonalds i New Delhi smakade väldigt skumt. Efteråt fick jag dock reda på att Donkan gör dina burgare på lammkött i Indien...

Inte sa konstigt kanske eftersom 900 miljoner av 1 miljard ar hinduer och inte ater ko.

Jag befinner mig just nu i Kuala Lumpur, och har verkar ett jobb pa McD vara himmelriket. Alla i personalen ler alltid glatt och ar sa vanliga att det nastan blir lite genant nar dom springer forbi en for att oppna dorren nar man ska ga ut.

Dom har ocksa ett reward-system typ. Dar de utser crew of the month. Flest crew of the month utmarkelser pa ett ar blir Crew of the year och vinner en resa till Egypten till tva personer.

Idag nar jag kom dit sa hade dom en bonusutdelning pa overvaningen dar alla i personalen fick bonuscheckar. Riktigt kul verkade dom ha det.

Mohan heter illen som blev crew of the year by the way. Han ar typ gud dar, gar runt i skjorta och bara overvakar typ.

I Sverige forsoker sa skulle jag placera McD pa typ plats 5-6 om det galler snabbmat. Jag forsoker att verkligen inte ata dar om jag inte "maste". Men har tycker jag att det smakar mycket battre + att alla som jobbar dar ar sa javla schysta. Just darfor har jag kakat lunch dar nu i tre dagar i streck Trots att det finns utsokt tandoorikyckling med garlic naanbread 20 meter fran mitt hostel och diverse nasi goreng restauranger overallt.

Men alvarligt talat sa ar det nagot skumt med maten dar, sattet man kanner sig nojd pa efter man har kakat liknar jag med ett svagt cannabisrus typ. Jag vill fan inte tanka pa vad som ar i det dar javla kaket alltsa. en massa kemikalier som far an att ma battre for stunden iaf. Kanner mig lite sma beroende av McD just nu faktisk...skrammande. Tur att man aker hem imorgon

ps. Sag en bok i en affar som jag tror handlade lite om det dar som jag skrev. Nagon som har koll pa vad den heter?
Citera
2007-02-26, 21:09
Medlem
thebandit777s avatar
I Thailand smakar det lite annorlunda. Vattenbuffel.
Citera
2007-02-26, 21:43
Medlem
k1ng3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varför
Det är ju så att "donken" smakar olika från ställe till ställe.Vilket McDonalds i Sverige tycker ni är bäst/sämst? Jag vill gärna ha anledning.

Bäst-Partille: Mycket ingredienser, Alltid varm mat,Alltid färdigt,Alltid trevlig personal

Sämst-Alingsås: Snåla med maten,Otrevlig personal,Äckliga hamburgare,Kall mat,Lång vänte tid(ibland 20min),Skitiga bord,Vidrig toa mm..

Partille är ju en hemsk donk!! Det luktar mer stekos där än under locket på en klotgrill ju. Sen är burgarna inget specielt. Dock är den i Stenugsund snäppet sämre. Aldrig väntat mindre än 10 min där. Alingsås var jag faktiskt och åt på idag, iof drive thru men det var inget fel på den.
Citera
2007-02-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
I Thailand smakar det lite annorlunda. Vattenbuffel.
Kinas hundkött var inte heller nån höjdare som burgare
Citera
2007-02-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMat
Kinas hundkött var inte heller nån höjdare som burgare
Eller McVal på Island
Citera
2007-02-27, 00:23
Medlem
Astromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1ng3n
Partille är ju en hemsk donk!! Det luktar mer stekos där än under locket på en klotgrill ju. Sen är burgarna inget specielt. Dock är den i Stenugsund snäppet sämre. Aldrig väntat mindre än 10 min där. Alingsås var jag faktiskt och åt på idag, iof drive thru men det var inget fel på den.

Stenungsund är hemskt på sommaren ang. väntetid.... de gånger jag har varit där på vintertid brukar det gå fort iaf
Citera
2007-02-27, 00:25
Medlem
micaeles avatar
Min erfarenhet av Makedonien är att restauranger på större orter oftast förpackar sina burgare på ett mer tilltalande sätt än andra. Restauranger ute i periferin verkar mest trycka ihop, kasta ner och ge ut.

Kan visserligen bero på att dom på större orter mycket oftare besöks av mystery shoppers.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in