• 1
  • 2
2007-02-26, 13:53
Bannlyst
Xanor (eller xanax som det heter utomlands) innehåller ju exakt samma aktiva substans men varför skiljer sig priset på dom så ofta? Har onlineapoteken nån slags sämre kvalitet då de saluför alprazolam som ett billigare alternativ? Jag har ju i min dumhet alltid trott på att 1 mg. Xanax är EXAKT samma medicin som alprazolam.
Citera
2007-02-26, 14:04
Medlem
Ado0s avatar
Vad för jämförelser gör du?
Mellan olika onlineapotek, mellan onlineapotek och gatan eller?
För onlineapoteken tar överpriser, ofta varierande mycket mer än gatupriserna..
Citera
2007-02-26, 14:05
Bannlyst
Verksam substans är densamma. Priset skiljer sig för pga att det kostar mycket att ta fram ett läkemedel och när patenten går ut kan konkurenter göra samma läkemedel utan att behöva forska i 10år först.
Citera
2007-02-26, 14:08
Medlem
A-Dmps avatar
Det är samma verksamma ämne som gör exakt samma sak. Så köper du billiga Xanor i Bulgarien har du gjort ett klipp. Däremot har du knappast gjort det om du köper dom i Thailand
Citera
2007-02-26, 14:16
Medlem
jrgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Dmp
Det är samma verksamma ämne som gör exakt samma sak. Så köper du billiga Xanor i Bulgarien har du gjort ett klipp. Däremot har du knappast gjort det om du köper dom i Thailand

Det där är inte riktigt sant. jag köpte en karta xanor sist jag var i thailand & det var krut i dem.. men piller utan blister skulle jag akt akta mig för, om det är ett ställe jag inte känner till, oavsett land.

Originalen har dessutom alltid rätt mängd verksamt ämne i sig, medans jag inte är säker på att alla kopior har det, och verkligen inte de "hempressade" kopiorna.
Citera
2007-02-26, 14:20
Medlem
hundens avatar
finns onlineapotek som tar 300$ för 100st xanor
medans andra tar kanske 70$ för samma summa.
De förstnämnda lär inte har många kunder?
Citera
2007-02-26, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
finns onlineapotek som tar 300$ för 100st xanor
medans andra tar kanske 70$ för samma summa.
De förstnämnda lär inte har många kunder?

Många apotek som är scams också
Citera
2007-02-26, 14:48
Bannlyst
Ok

Tack för de informativa svaren. Det är det jag gillar med FB. Seriösa (oftast) och bra tips.
Bockar o bugar äreda kollegor
Citera
2007-02-26, 15:56
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pri3st
Verksam substans är densamma. Priset skiljer sig för pga att det kostar mycket att ta fram ett läkemedel och när patenten går ut kan konkurenter göra samma läkemedel utan att behöva forska i 10år först.

Precis. Xanor och alla andra original är ju dyrare på svenska apotek också. Zopiclon billigare än imovane osv.
Citera
2007-02-27, 00:14
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Precis. Xanor och alla andra original är ju dyrare på svenska apotek också. Zopiclon billigare än imovane osv.

Jag får 20 x 0,5 mg Xanor utskrivet. Den billigaste generikan är 4,5:- billigare. Känns som om jag gärna stödjer det företaget som utvecklat medicinen. Det är värre med Zoloft som kostar sjuhelvetes massa mer pengar än generikan.

Från FASS:
Citat:
Zoloft: 28 styck blister 314 kr
Sertralin (Merck) 30 tablett(er) blister 99 kr

Då är inte valet så svårt.
Citera
2007-02-27, 00:24
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Jag får 20 x 0,5 mg Xanor utskrivet. Den billigaste generikan är 4,5:- billigare. Känns som om jag gärna stödjer det företaget som utvecklat medicinen. Det är värre med Zoloft som kostar sjuhelvetes massa mer pengar än generikan.

Från FASS:

Då är inte valet så svårt.

Mmm det är sant. En kompis skulle hämta ut sina ssri och apotekskärringen frågade om han ville ha en ny produkt som var "lite billigare" han valde dock tyvärr originalet som visade sig vara ca 800 kronor dyrare.
Citera
2007-03-01, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jrgbg
Det där är inte riktigt sant. jag köpte en karta xanor sist jag var i thailand & det var krut i dem.. men piller utan blister skulle jag akt akta mig för, om det är ett ställe jag inte känner till, oavsett land.

Originalen har dessutom alltid rätt mängd verksamt ämne i sig, medans jag inte är säker på att alla kopior har det, och verkligen inte de "hempressade" kopiorna.

Det där med Xanor i Thailand, när jag köpte det där drog dom först upp kopior, då sa jag ifrån. Sen fick tabletter av samma form men med annorlunda färg o fyfan. Dom var mer potenta än stavarna, har aldrig varit med om något liknande i pillerväg. Skumt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in