• 1
  • 2
2007-02-25, 15:42
Medlem
Det blir fan i mig värre och värre.

http://www.pattayadailynews.com/show...EWS=0000002484
Citera
2007-02-25, 15:49
Medlem
storytellers avatar
Är det vanligt att thailändska tidningar publicerar autentiska bilder från brottsplatsen? Lite smaklöst med blod och likbleka mordoffer, kan man tycka...

Fallet i sig lät lite underligt. Inget rån va? Jag skulle i så fall tippa på att det är något internt...
Citera
2007-02-25, 15:50
Bannlyst
Notera mobiltelefonen på bordet, onekligen en ren avrättning som säkerligen hör till kvinnornas förflutna i ryssland
Citera
2007-02-25, 15:51
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Är det vanligt att thailändska tidningar publicerar autentiska bilder från brottsplatsen? Lite smaklöst med blod och likbleka mordoffer, kan man tycka...

Fallet i sig lät lite underligt. Inget rån va? Jag skulle i så fall tippa på att det är något internt...

Ja , media borde göra som i sverige , skydda oss från sanning och verkligheten.
Citera
2007-02-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller

Jodå, ALLT publiceras i Thailändska medier.

Det verkar som om käärringarna varit uppe och supit hela natten, gick ner på stranden vid 6-tiden på morgonen och blev osams med solstolsuthyraren.
De var vanliga turister på en tvåveckorssemester.
Citera
2007-02-25, 15:55
Medlem
juttes avatar
har aldrig vart i pattaya , har dock luffat runt lite i landet. men hur vanligt är detta våld mot turister min uppfattning har vart att det är ganska lågt om man jämför med t.e.x brasilien,

ja man har ju läst ibland att det händer en del skit där nere men med tanke på hur mycket turister det är så är det väl inte så mycket igentligen.

artikeln är tragisk tycker jag men det verkar ju inte vara ett rånmord då telefon o dylikt fanns kvar utan mer en avrättning sjukt tycker jag. men är detta vanligare än man tror därnere, vet att det händer mycket thailändarna emellan men mot turister är väl lite ovanligare.

du bor där va? förklara läget hur det ser ut där nere
Citera
2007-02-25, 15:56
Bannlyst
Citat:
Items on their table included a mobile phone, a pack of cigarettes, and two small bottles of Thai whisky; footprints showed the gunman had been wearing combat type shoes.
Planerat
Citera
2007-02-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutte
har aldrig vart i pattaya , har dock luffat runt lite i landet. men hur vanligt är detta våld mot turister min uppfattning har vart att det är ganska lågt om man jämför med t.e.x brasilien

Jo, tidigare var det så, men numera läser man ofta om rån och till och med mord på turister här i Pattaya. Det har skett en klar förändring till det sämre bara de senaste tre åren.
Citera
2007-02-25, 16:07
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomcat_Thai
Jo, tidigare var det så, men numera läser man ofta om rån och till och med mord på turister här i Pattaya. Det har skett en klar förändring till det sämre bara de senaste tre åren.

Okey, vet du vad det kan bero på? Känner ni(som bor där) att ni är önskvärda där nu?
Citera
2007-02-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Okey, vet du vad det kan bero på? Känner ni(som bor där) att ni är önskvärda där nu?

Man vet ju aldrig riktigt vad en thailändare egentligen tänker och tycker. Men de gillar våra pengar, så mycket är säkert.
Citera
2007-02-25, 17:23
Bannlyst
Det kanske kan ha något att göra med att ryssarna försöker att etablera sig i thailand...ingen aning bara en tanke som jag fick.
Citera
2007-02-25, 17:23
Medlem
juttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomcat_Thai
ok gäller ökningen hela thailand eller är det vissa områden typ pattaya o.s.v?
tragiskt att det ska behöva gå åt det hållet.

har läst nånstans i nått forum att det är hårdare straff för thailändrna när dom begår brott mot turister p.g.a landets stora inkomstkälla är just turister, ligger det nå saninge i det?

o sen är dom väl nästan det ända landet som har egen turist polis men dom kanske bara är aktiva i bangkok??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in