Är inte säker på om detta är rätt ställe att posta på, men mod får väl flyta den om det är fel. Det är iaf så att jag har ett extremt irriterande problem. När jag ska kolla på streamad video på typ Youtube eller Google video så får jag inget ljud. Men på vissa sidor t ex tv4.se får jag det. Har provat med både IE 6 och 7 samt Firefox, men ingen skillnad. Har laddat ner alla plugin som finns känns det som, t ex flash, java, shockwave mm. Inget verkar hjälpa och snart dampar jag! Någon som har en idé om vad det kan vara?
Är inte säker på om detta är rätt ställe att posta på, men mod får väl flyta den om det är fel. Det är iaf så att jag har ett extremt irriterande problem. När jag ska kolla på streamad video på typ Youtube eller Google video så får jag inget ljud. Men på vissa sidor t ex tv4.se får jag det. Har provat med både IE 6 och 7 samt Firefox, men ingen skillnad. Har laddat ner alla plugin som finns känns det som, t ex flash, java, shockwave mm. Inget verkar hjälpa och snart dampar jag! Någon som har en idé om vad det kan vara?
Kör du Vista och använder koaxialporten SPDIF från ljudkortet? Isåfall är det ett välkänt problem att det bara fungerar ibland.
Hakar på den här tråden då jag har ett liknande problem.
Helt plötsligt nu i veckan så slutade ljudet att fungera på YouTube för mig, oavsett webbläsare (Opera, FF, IE). Om jag dock laddar ner videoklippet till datorn funkar ljudet utan problem vid en uppspelning. Jag har, vad jag vet, inte rört några inställningar. Någon som har en aning om förslag till lösning på problemet?
Jag har samma problem men har inte hittat någon lösning som funkar för mig. Jag har googlat en del på det och hittat följande lösning som verkat funka för en del. Dock inte för mig, testa och berätta hur det gick!
"Alright the problem is really the mapping of wavemapper in Windows registry as reported by one member of the forum. All you need to do is to open registry editor by going to Start menu, Run, typing regedit and then Enter. After that, in the registry editor, walk yourself through the tree in the left pane, till you reach
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Win dows NT\CurrentVersion\Drivers32
And then on the right pane, right click and click on New, select String value, enter "wavemapper" (without quots of course), ENTER, type "msacm32.drv", ENTER.
Close the editor. No need to restart. Video on Google and YouTube et al would work fine now.
Thanks to the member who pointed out the key. I just mentioned the procedure. "
Har haft exakt samma problem. Googlade runt lite och provade olika drivrutiner, codec och grejer. Ingen Succé. Sen läste jag om en kille som bytte port på ljudkortet (från headphone till line out eller vad det heter). Detta funkade för mig. Alternativt kan du ändra inställningarna till ljudkortets portet, om kortet medger detta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!