r inte sker p om detta r rtt stlle att posta p, men mod fr vl flyta den om det r fel. Det r iaf s att jag har ett extremt irriterande problem. Nr jag ska kolla p streamad video p typ Youtube eller Google video s fr jag inget ljud. Men p vissa sidor t ex tv4.se fr jag det. Har provat med bde IE 6 och 7 samt Firefox, men ingen skillnad. Har laddat ner alla plugin som finns knns det som, t ex flash, java, shockwave mm. Inget verkar hjlpa och snart dampar jag! Ngon som har en id om vad det kan vara?
r inte sker p om detta r rtt stlle att posta p, men mod fr vl flyta den om det r fel. Det r iaf s att jag har ett extremt irriterande problem. Nr jag ska kolla p streamad video p typ Youtube eller Google video s fr jag inget ljud. Men p vissa sidor t ex tv4.se fr jag det. Har provat med bde IE 6 och 7 samt Firefox, men ingen skillnad. Har laddat ner alla plugin som finns knns det som, t ex flash, java, shockwave mm. Inget verkar hjlpa och snart dampar jag! Ngon som har en id om vad det kan vara?
Kr du Vista och anvnder koaxialporten SPDIF frn ljudkortet? Isfall r det ett vlknt problem att det bara fungerar ibland.
Hakar p den hr trden d jag har ett liknande problem.
Helt pltsligt nu i veckan s slutade ljudet att fungera p YouTube fr mig, oavsett webblsare (Opera, FF, IE). Om jag dock laddar ner videoklippet till datorn funkar ljudet utan problem vid en uppspelning. Jag har, vad jag vet, inte rrt ngra instllningar. Ngon som har en aning om frslag till lsning p problemet?
Jag har samma problem men har inte hittat ngon lsning som funkar fr mig. Jag har googlat en del p det och hittat fljande lsning som verkat funka fr en del. Dock inte fr mig, testa och bertta hur det gick!
"Alright the problem is really the mapping of wavemapper in Windows registry as reported by one member of the forum. All you need to do is to open registry editor by going to Start menu, Run, typing regedit and then Enter. After that, in the registry editor, walk yourself through the tree in the left pane, till you reach
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Win dows NT\CurrentVersion\Drivers32
And then on the right pane, right click and click on New, select String value, enter "wavemapper" (without quots of course), ENTER, type "msacm32.drv", ENTER.
Close the editor. No need to restart. Video on Google and YouTube et al would work fine now.
Thanks to the member who pointed out the key. I just mentioned the procedure. "
Har haft exakt samma problem. Googlade runt lite och provade olika drivrutiner, codec och grejer. Ingen Succ. Sen lste jag om en kille som bytte port p ljudkortet (frn headphone till line out eller vad det heter). Detta funkade fr mig. Alternativt kan du ndra instllningarna till ljudkortets portet, om kortet medger detta.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!