2025-05-20, 01:26
Medlem
ThePaleHorses avatar
L*nnart And*rsson är en feg jävla usling som inte kan stå för det han gjort.

Ta nu och visa lite ryggrad för en gångs skull och erkänn vad du gjort och vart du gjorde av Johans kropp.Sen kan du hänga dig själv i närmsta takbjälke.

Om inte kan det ju annars bli som i Gevalia-reklamen....
Citera
2025-06-14, 13:01
Medlem
Revor.i.Tidens avatar
En liten fråga bara, jag antar att det tagits upp någonstans redan, men det är inte så lätt att hitta bland 200 sidor: Vad gjorde LA med sin bil efter att Johan försvann? Hade han kvar den, skrotade eller sålde han den?
Citera
2025-06-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revor.i.Tiden
En liten fråga bara, jag antar att det tagits upp någonstans redan, men det är inte så lätt att hitta bland 200 sidor: Vad gjorde LA med sin bil efter att Johan försvann? Hade han kvar den, skrotade eller sålde han den?

Han hade väl kvar den några år som jag fattat det.
Citera
2025-07-20, 18:59
Medlem
Gosifs avatar
När kommer mordet att lösas? Finns DNA?
Citera
2025-07-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
När kommer mordet att lösas? Finns DNA?

Mördaren, om det nu var ett mord, kan inte straffas för det han har gjort. Jag tror att det kräver att mördaren självmant erkänner det han har gjort, han kan inte förhöras och och pressas till något.
Citera
2025-07-20, 19:10
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Mördaren, om det nu var ett mord, kan inte straffas för det han har gjort. Jag tror att det kräver att mördaren självmant erkänner det han har gjort, han kan inte förhöras och och pressas till något.

Vet vi vem det är?

Tänkte även på andra mord som Sture Bergvall friades från ..?
Citera
2025-07-20, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vet vi vem det är?

Tänkte även på andra mord som Sture Bergvall friades från ..?

Det mest troliga är att det är LA som är skyldig till något, alltså styvpappan. Inte nödvändigtvis planerat mord dock. Det kan ju ha hänt någon slags olycka som ledde till att Johan dog. Men LA sitter nog inne med svaret.
Citera
2025-07-21, 17:57
Medlem
Är inte LA död sen länge? Finns ingen annan med motiv. Verbalt uttalat hot mot johan. Sågs på platsen. Sågs utanför jobbet på sjukhuset där brännugn fanns. Dessutom var han ledig då.
Case closed. Men vad jag förstått är han avliden. Så jäkla stört hur mkt skit pentinen kvasten lambertz mm ställt till med. Deras härva runt Quick har omöjligghort lösning på flertalet mord. Bara för att bosta deras karriärer. Härdsmälta deluxe. .
Citera
2025-07-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenAlm
Är inte LA död sen länge? Finns ingen annan med motiv. Verbalt uttalat hot mot johan. Sågs på platsen. Sågs utanför jobbet på sjukhuset där brännugn fanns. Dessutom var han ledig då.
Case closed. Men vad jag förstått är han avliden. Så jäkla stört hur mkt skit pentinen kvasten lambertz mm ställt till med. Deras härva runt Quick har omöjligghort lösning på flertalet mord. Bara för att bosta deras karriärer. Härdsmälta deluxe. .

Han lever och är väl 85 år idag.
Citera
2025-07-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Han lever och är väl 85 år idag.
Ok. Tack
Citera
2025-07-22, 01:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Jag noterar din invändning och den skeptiska tonen i ditt svar till mig. Du får förstås ifrågasätta premisserna i min hypotes, men det är också viktigt att hålla sig öppen för alternativa förklaringar, särskilt i ett fall där så mycket fortfarande är oklart. Jag har inga motiv annat än att framställa en alternativ hypotes I fallet som möjligtvis förbisetts av polisen och utredare, varför fallet kanske aldrig heller blivit uppklarat.

Men du hänvisar till grannpojkens vittnesmål som en avgörande faktor varför min hypotes är felaktig. Men vittnesmål, särskilt från barn, är notoriskt opålitliga. Minnesbilder kan förvrängas, dagar kan blandas ihop, och i efterhand kan yttre påverkan – från media, föräldrar eller ledande frågor från utredare – färga vad man tror sig minnas. Det är därför fullt möjligt att grannpojkens observation av Johan aldrig ägde rum den aktuella morgonen men att han såg Johan vid ett annat tillfälle, eller att han förväxlat dagar och händelser. Den mänskliga hjärnan är inte ett ofelbart arkiv, särskilt inte hos barn i en dessutom påtaglig situation som att bli förhörd hos polisen.

Därför säger jag kvarstår möjligheten att AC, som hade tillgång till Johan och hemmiljön, faktiskt var den sista personen som såg honom i livet. Om grannpojkens vittnesmål inte kan styrkas bortom rimligt tvivel, öppnas åter möjligheten att AC kan ha haft både motiv, tillfälle ochmöjlighet att mörda Johan – och därefter iscensätta en trovärdig reaktion av oro och förtvivlan.

Det är alltså inte orimligt att fortsatt betrakta AC som huvudmisstänkt, särskilt om andra spår är svaga eller bygger på osäkra vittnesmål från barn. Att helt utesluta AC enbart på grund av ett potentiellt felaktigt eller förväxlat vittnesmål vore att bortse från en central hypotes i utredningen, vilket jag ställer upp i min hypotes. I ett olöst fall måste alla möjligheter prövas, även de som känns obekväma eller går emot tidigare antaganden. Där kan de kritiska frågorna kring Johan och hans försvinnande (med högsta sannolikhet mord) finnas för att lösa Fallet-Johan.

Vilket motiv skulle mamman ha menar du?
Du skriver bara en massa skit!
Sparka på den som redan ligger är vad du gör, pungsvett!
Citera
2025-07-22, 22:36
Citat:
Ursprungligen postat av isgatan
Kan Johan blivit utsatt för sexuella övergrepp ?
Han kanske var en sån där tystlåten kille som blivit utsatt av någon styvfar eller liknande.
När L.A och mamman gjorde slut kanske Johan ville berätta något, som han inte fick berätta.

Mammans ex vill straffa mamman för att mamman gjorde slut. Han visste att Johan var hennes allt. Det var hans sätt att straffa mamman genom att ta Johan från henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in