Varje mac-forum med självaktning måste ju ha en Leopard-tråd, nu när det (förhoppningsvis) börjar dra ihop sig.
Vad har ni för önskemål från Leopard? Det som hittills har avslöjats ser ju bra ut, men inte känns det så revolutionerande.
Överst på min lista står en rejält genomarbetad Finder, det är den del i OS X jag har haft svårast att förlika mig med, kanske beror det på att jag inte hittat rätt arbetsflöde än, men jag tycker inte att det är helt intuitivt alla gånger och alla tre visningslägen har sina nackdelar.
Sen är det klart att en genomgång av utseendet vore på sin plats. Jag kör med UNO för att få ett enhetligt utseende och hör till de som tycker det blir snyggt, men visst skulle det sitta fint med en uppfräschning från Apple. Huvudsaken är dock att de lyckas behålla ett "cleant" utseende med mac-känsla, så det inte blir plottrigt och kladdigt som Vistas Aero Glass.
Av de utannonserade funktionerna så tycker jag att Time Machine känns intressantast, det verkar helt klart bra att t.ex. kunna få tillbaka foton som man råkat ta bort (även om det väl förutsätter att man använder Apples program?).
Vad ska man tro om release då, vågar man hoppas på mars fortfarande?