2007-02-24, 07:56
Medlem
miklons avatar
Varje mac-forum med självaktning måste ju ha en Leopard-tråd, nu när det (förhoppningsvis) börjar dra ihop sig.

Vad har ni för önskemål från Leopard? Det som hittills har avslöjats ser ju bra ut, men inte känns det så revolutionerande.

Överst på min lista står en rejält genomarbetad Finder, det är den del i OS X jag har haft svårast att förlika mig med, kanske beror det på att jag inte hittat rätt arbetsflöde än, men jag tycker inte att det är helt intuitivt alla gånger och alla tre visningslägen har sina nackdelar.

Sen är det klart att en genomgång av utseendet vore på sin plats. Jag kör med UNO för att få ett enhetligt utseende och hör till de som tycker det blir snyggt, men visst skulle det sitta fint med en uppfräschning från Apple. Huvudsaken är dock att de lyckas behålla ett "cleant" utseende med mac-känsla, så det inte blir plottrigt och kladdigt som Vistas Aero Glass.

Av de utannonserade funktionerna så tycker jag att Time Machine känns intressantast, det verkar helt klart bra att t.ex. kunna få tillbaka foton som man råkat ta bort (även om det väl förutsätter att man använder Apples program?).

Vad ska man tro om release då, vågar man hoppas på mars fortfarande?
Citera
2007-02-24, 11:01
Medlem
Jag hoppas på 27:e mars som det ryktas om på diverse andra forum.

Kan även hålla med dig gällande dina önskkemål, kör själv med UNO och om Apple ska konkurrera med Vista (oavsett vad jag tycker om Vistas utseende ) gällande gränssnittet så borde dom verkligen satsa på en enhetlig design.

I början hade jag stora problem med findern och försökte även behålla "min" filstruktur på HDD:n, mina Mp3 låtar på rätt ställe etc. Med tiden har jag lärt mig att låta OsX sköta allt sådant och allt fungerar bara bättre helt enkelt..

Ett drömscenario för min del skulle väl vara om Apple köpte upp Quicksilver och redan från början integrera det i OS:et. Men det är väl kanske för mycket att hoppas på..
Citera
2007-02-24, 12:08
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Jag håller med er båda två. Lite enhetligare design, har själv använt UNO för att fixa till det efter att någon postade ett tips här på forumet (tack tack). Time Machine verkar mycket trevligt. Idag kör jag ett bash-script som tar backup på mina viktigaste filer men bland dem räknar jag inte mina bilder eller mp3or etc.

Sedan kommer ju äntligen det som jag saknar mest när jag inte sitter på en linuxburk, nämligen virtuella skrivbord. Tycker att Spaces verkar ordentligt genomtänkt och bra.
Citera
2007-02-24, 12:25
Medlem
Ja, spaces just ja, det glömde jag faktiskt

Ska bli rktigt skönt att kunna sprida ut applikationer på olika skrivbord och effektivisera min lilla 13"s monitor..
Citera
2007-02-24, 14:00
Medlem
Om man kör tiger och vill uppgradera, vad kommer det kosta?
Citera
2007-02-24, 14:16
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
Alla OS X har sålts billigt och jag antar att trenden kommer att hålla i sig så ett nytt OS X kommer kanske att kosta runt 1000-lappen och uppdatering brukar vara lite billigare.
Citera
2007-02-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
Ingenting om du väljer att ladda ner det.
Citera
2007-02-24, 14:58
Medlem
Frågan är ju om det är värt att uppgradera eller om man skall köra 10.4 ytterligare två år eller så tills 10.5 kommer. 10.3 är ju fortfarande ganska ok idag. Eller är jag dumsnål nu?

Förresten är ju tigrar klart coolare än leoparder.
Citera
2007-02-24, 15:15
Medlem
felstavadds avatar
Jag önskar en mediaspelare som funkar fullt ut, inget fel på VLC men att ta betalt för en fullversion av Quicktime och spelaren till den är skitkasst och känns oerhört snålt. Att den är lite mer kompatibel med windows-mediafiler hade också varit trevligt.

Utöver detta, en defragmenterare som hängt med hade varit bra.
Citera
2007-02-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf_Rondell
...ytterligare två år eller så tills 10.5 kommer...
10.6 menar jag ju.
Citera
2007-02-24, 16:50
Medlem
vrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf_Rondell
10.6 menar jag ju.

Haha. Bra. Jag vara nära att svara, men insåg att jag inte begrep ett skit av inlägget så jag lät bli

Vad tror ni om Illuminous? Exempel är:
iPhotos editorläge
Coverflow vyn i iTunes
Leopard: http://www.apple.com/macosx/leopard/
Aperture: http://store.apple.com/Catalog/US/Im...e_heroshot.jpg
Mycket svart blir det
Citera
2007-02-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjostrom
Ett drömscenario för min del skulle väl vara om Apple köpte upp Quicksilver och redan från början integrera det i OS:et. Men det är väl kanske för mycket att hoppas på..

Word!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in