2007-02-24, 16:25
Medlem
FirstStates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Fens
Läste för några dagar sen efter grammisgalan tror jag att Magnus Betnér (<--stavning?) hade drivit lite med svensk hip hop och att Ken blev så upprörd att diverse hot riktades mot Mangus.
Han hade tydligen sagt att för 10 år sen så släpptes vilket skit som helst ut på skiva och syftade på Ken och Ayo.
Var riktigt kul läsning tycker jag. Nån som vet exakt vad Betnér sa?

nej,men jag hittade detta på bloggen:

Posted: January 31st, 2007 by ken ring

Tycker du ska passa dig för vad du säger. Du känner inte mig, jag är inte som dom andra media bögarna som söker sina 2 minuters fame genom att driva på nån fucking grammisgala. Jag är långt därifrån. Jag driver 3 studios, har släppt 8 album, spelar in med många från usa som D-12, Dead prez, Redman, Smif n wessun, och många fler. Jag jobbar med musik 24/7 och tar hand om tre barn. Det är kanske lätt för dig att dra upp mitt namn och börja driva. Men när du inte känner mig och inte vet vad jag sysslar med så skulle jag passa mig jävligt noga med vilka jag driver om. www.barabazz.com där har du fakta din hora. Ken Ring
Citera
2007-02-24, 18:51
Bannlyst
En till..

Citat:
Ursprungligen postat av Barba stark
Måste finnas ett och annat att berätta om denna skandal omsusade person, någon?

http://expressen.se/index.jsp?a=305206

Ännu en till i raden av dessa "mayates"
Citera
2007-02-26, 23:52
Medlem
illums avatar
Tog bort 7 inlägg om rap som musikstil. Visst är snubben rappare men musikdiskussion för inte skvallerbiten framåt. // Mod
Citera
2007-02-27, 15:55
Bannlyst
Okej, let´s go.

Ken har tagit emot rätt stora summor stålar av Petter under tiden han satt i finkan, detta i syfte att kunna bidra ekonomiskt till båda sina förhållanden som han hade vid det tillfället.
En i Sverige, en i Norge.
Vet inte om han var gift med båda, men jag utesluter inte det.
Citera
2007-02-27, 17:10
Medlem
azwethinkweizs avatar
Från Dala-Demokraten i veckan:

Citat:
Förstör stämningen
Tyvärr förstör Ken Ring den goda stämningen med sin makalöst klumpiga framtoning.
Ena stunden är han blodseriös och rappar om orättvisor, andra stunden flamsar han runt och ”skojar” genom att ragga på publiken, i tredje stunden är han arg på poliser och på ”fucking jävla horan” som sett till att ha inte får träffa sina barn.
- Är det nån brud här inne som är över 18? frågar Ken.
Knappt ett ljud hörs i lokalen eftersom medelåldern är väldigt låg. Men ett par tjejer ropar och får veta att de har ”V.I.P-pass till logen efteråt”.
- Är det nån här inne som är 17 men mogen? fortsätter Ken och tillägger stunden senare att han skojar.
Men det var nog ingen som tyckte han var särskilt rolig faktiskt.
Att peppa 13-åringar till att skrika genom att säga ”Om ni tycker om poliser så snälla var tysta” är så patetiskt att jag knappt klarar av att stå kvar.
Snällan boka inte denna tragiska artist till Dalarna igen.

http://www.dalademokraten.se/Article..._DD095.dbp.asp
Citera
2007-02-27, 20:57
Medlem
Reggie Hamonds avatar
sammanlagt

Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Okej, let´s go.

Ken har tagit emot rätt stora summor stålar av Petter under tiden han satt i finkan, detta i syfte att kunna bidra ekonomiskt till båda sina förhållanden som han hade vid det tillfället.
En i Sverige, en i Norge.
Vet inte om han var gift med båda, men jag utesluter inte det.

Jag tror Ken har sammanlagt tre barn. Två i Sverige och ett i norge.
Citera
2007-02-27, 21:41
Medlem
brcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azwethinkweiz
Från Dala-Demokraten i veckan:

http://www.dalademokraten.se/Article..._DD095.dbp.asp

Frågan är ju vad det är för låtar som 13-åringar känner till med Ken Ring? Han har ju trots allt varit borta ifrån radarn i rätt många år nu.

Vet inte om något tagit upp det här tidigare, men han säljer alla sina skivor svart nuförtiden. Han nämner det i intervjun i Rocky men oroar sig inte för "skatteverket läser nog inte Rocky.." Drar nog in en hel del pengar på det. Vanliga artiser får väl inte ens 10% per såld skiva?
Kens storhetstid som "popstjärna" är dock förbi sedan länge, tvivlar på att vi någonsin kommer få höra honom på radio igen - möjligtvis någon låt som han har producerat.

Jag tror att han kommit i kontakt med alla de "stora" artister som han jobbar med genom Tommy Tee. Någon i Smif n wessun ska tydligen ha tatuerat "stocktown".
Citera
2007-02-28, 08:44
Medlem
mackapärs avatar
mer moralpanik

http://www.dalarnastidningar.se/nyhe...icle161710.ece

"Hon understryker att Ken nog inte har haft det så lätt i livet. - Men jag tycker inte att han ska föra över sitt förakt och hat på ungdomar. "
Citera
2007-02-28, 16:07
Bannlyst
haha
Citat:
En låttext handlade om hur han skulle cutta dem, det vill säga knivskära någon.

<--ja, precis.
Citera
2007-03-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suckysucky
årets dump? wohoooo

hörde just nån ny låt med ken på p3: 2000-talet. Det var bland det absolut sämsta dyngan jag någonsin har hört. Min farmor skulle prestera bättre!

Jag som gillar hip hop & rap i vanliga fall - detta var som sagt det sämsta jag hört på public service: dags att sluta med tv/radio-licens

Det är ju en av KENs bästa av de senaste som kommit.. fet
Citera
2007-03-07, 14:15
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackapär
http://www.dalarnastidningar.se/nyhe...icle161710.ece

"Hon understryker att Ken nog inte har haft det så lätt i livet. - Men jag tycker inte att han ska föra över sitt förakt och hat på ungdomar. "

Det som är så fruktansvärt skoj är att se dessa människor som inte har den blekaste om kulturen alls komma in på ett "jam" och få en upplevelse av det hela. De blir helt chockade och går därifrån tårögda och tror sig säkert ha blivit våldtagna utan att de visste om det. Visst kan det sägas saker som kan vara olämpliga och hemska, men det är ofta ett spel, en image. Det fattar inte dom.

Varför drar hon i det här fallet inte liknelser med den attityd amerikansk rapmusik har och har haft de senaste 10 åren? Musik som ständigt pumpas på radion hela dagarna. Det verkar som om Lisa inte har kontakt alls med musik över huvud taget, för då hade inte varit så chockad som hon blev av texterna. Istället verkar hon vara helt förstörd över vad det rappades om då det snarare är ganska vanligt.

Jag skulle inte vilja se den där människan inne på en saftig technofest med penna och block i handen. Törs man ens fantisera om hur hon hade sammanfattat det hela om helt plötsligt Green Velvet kliver upp på scenen och framför låten Flash?
Citera
2007-03-07, 16:46
Medlem
nazgul4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Det som är så fruktansvärt skoj är att se dessa människor som inte har den blekaste om kulturen alls komma in på ett "jam" och få en upplevelse av det hela. De blir helt chockade och går därifrån tårögda och tror sig säkert ha blivit våldtagna utan att de visste om det. Visst kan det sägas saker som kan vara olämpliga och hemska, men det är ofta ett spel, en image. Det fattar inte dom.

Varför drar hon i det här fallet inte liknelser med den attityd amerikansk rapmusik har och har haft de senaste 10 åren? Musik som ständigt pumpas på radion hela dagarna. Det verkar som om Lisa inte har kontakt alls med musik över huvud taget, för då hade inte varit så chockad som hon blev av texterna. Istället verkar hon vara helt förstörd över vad det rappades om då det snarare är ganska vanligt.

Jag skulle inte vilja se den där människan inne på en saftig technofest med penna och block i handen. Törs man ens fantisera om hur hon hade sammanfattat det hela om helt plötsligt Green Velvet kliver upp på scenen och framför låten Flash?

Väldigt bra sagt!
Hon förstår nog inte att det är en hel del metaforer i Ken´s låtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in