Jag skriver till er för att berätta lite om vad jag gör och förklara mina planer och tankar.
Jag har precis flyttat in i en ny renoverad studio på 105 kvadrat som jag har 3 studios i.
Den ena drivs av Sam E från Medina och den andra av en yngre kille som heter Sniper.
Jag har för första gången på 6 år fått tillbaka den känslan jag hade innan mitt första skivkontrakt. Jag har bestämmt mig för att göra en fulländare till. Det kommer att bli på ett Major bolag, vilket det blir är inte klart än men jag förhandlar med några.
Denna skiva ska jag göra på ett helt nytt sätt. Ribban läggs på en högre nivå än någonsin. Anledningen till detta är att få visa mitt riktiga ansikte. 2006 ska bli mitt år. Mycket av det som skivits om mig har vart sant , och jag har dom senaste åren vart beroende av Droger.
Att jag inte vart fokuserad och lagt min energi på fel saker. Och haft min del i den kriminella biten av kakan.
Men jag har också betalat ett högt pris. Jag kan inte gå ut utan att bli stormad av snutar. Dom gör razzia på varenda hotell jag bor på vid spelningar. Jag har blivit stoppad 9 gånger enbart detta året. Jag kan inte ens hämta mina barn på dagis som en stolt pappa utan får gå med huvudet nere. Jag orkade inte mer av allt negativt som kom med den livsstilen så jag valde att lämna det bakom mig. Men livet jag levt kommer väl alltid spela en stor roll i hur mitt liv kommer att se ut. Tyvärr....
Mitt liv är annorlunda idag.
Jag sitter 10 timmar om dagen i studion och tar hand om mina 2 barn varje dag.
För att nämna någar av dom jag jobbar med just nu så kan jag säga: Redman , D-12 , Smif N Wessun , G-unit , Coolio , Petter , Medina , Tommy Tee , Fintelligens och massa folk i Afrika , Amsterdam , Polen , Tyskland , Frankrike plus alla demofolk häromkring och andra scandinaviska hip hop artister....
Jag är en arbetsnakoman. En perfektionist. Och en Pappa.
Jag hoppas nu att jag kan få den respekt av er som jag förtjänar , för i slutet av dagen så kommer ni få stå ut med mig så länge ni jobbar i musikbranshen, för musik är ALLT jag kan.
Jag kommer att släppa i början av 2006 men innan dess tänkte jag få ut "RubriKen" som man kan rösta fram låtlistan på
www.barabazz.com där ni även kan hitta "Sounclap" ett mixtape jag släpper varannan vecka med det nyaste från Usa och exclusives från alla jag jobbar med. Volym 5 kommer inom en vecka och kan köpas på Boutiuqe Sportif och Gulanstore och på stress i oslo.
Jag sitter och bygger det jag hoppas kan bli Sveriges ansikte utåt i den Internatinella hip hop världen.
Det går faktiskt bättre än vad jag trodde och får massa feedback från speciellt USA.
Så nu går jag och låser in mig i studion och börjar den långa resan mot detta album.
Jag svär , det kommer bli det fetaste jag gjort.
Redan nu ligger 2 klassiker på den och jag ska sitta i studion tills jag har gjort ett album där jag får rysningar av varje spår.
Det här albumet ska bli en svensk renodlad hip hop klassiker. Med dom största artisterna i världen som gäster.
Jag ska även jobba med dom bästa här hemma och då pratar jag inte bara om rappare.
det är dags att ge lite kvalité och inte bara slänga ihop ett album som dom flesta gör nu för tiden.
Jag hoppas ni kan se mig denna gång för den jag är.
Efter detta så fortsätter jag nog som producent. För även om ni inte vistte det så sitter säkert många av er idag och gungar till mina produktioner utan att veta om det själva, den känslan är jävligt skön för mig.
Jag skiver detta enbart för att jag fick massa email adresser till media av en vän och tänkte att jag skulle skriva ett par rader men det blev lite mer än vad jag tänkt mig. Hoppas jag inte tagit för mycket av er tid och lycka till med vad ni än gör.
Med detta så får ni ha en underbar dag i solen och på kontoret. Ni vet vart jag finns , Shu..........
Ken
CEO/BARABAZZ ENT.