Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-23, 22:25
  #1
Medlem
jhsns avatar
Tjenare, jag har köpt en nya dator som jag plockat ihop och det verkar funka pis för att med programet man fick med moderkortet probe II och enligt det så får mitt +5.0 (vad de nu är) för lite ström 4,95 och 3.3 får bara 3.23 och CPU VTT, NB core och Memory för lite ström :/. Har installerat alla drivrutiner och updaterat xp men det ända jag inte gjorde är vell att updatera BOIS men är det de som kan vara orsaken till detta?. Borde inte ett 600w duga ?

Info:
Intel Corde 2 duo 6400 2133 MHz
Asus striker extreme
2 x 512 DDR2
Radeon x600 pro
Nätagg : Zalman 600w sli ready

ja jag vet jag skriver som skit men vore tacksam för svar.
Citera
2007-02-23, 22:57
  #2
Medlem
Funkes avatar
Att ett nätagg ger lite mindre spänning än det optimala är helt normalt. Finns inga nätagg som ger exakt vad som specificeras så har du inga andra problem med datorn så är det inget att bry sig om.
Citera
2007-02-23, 23:25
  #3
Medlem
jhsns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Att ett nätagg ger lite mindre spänning än det optimala är helt normalt. Finns inga nätagg som ger exakt vad som specificeras så har du inga andra problem med datorn så är det inget att bry sig om.
Okeej tack men sedan ett problem tiill att massor med program funkar inte att installera av någon konstig anlednig kommer upp någon slaks error varje gång och jag har antivirus och det är inget fel på mitt xp har testat med olika skivor och olika versioner vet ej hur problemet kan upstå har även kört chkdsk men inget verkar funka :/.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback