• 1
  • 2
2007-02-23, 17:31
Medlem
Kikkomanis avatar
Jag har hitils kollat på en HP R727 som är relativt billig på PC City. Nu undrar jag om det finns liknande, det som proriteras är självklart bildkvaliten.

Har nu börjat leka med bilder och vill ju självklart helst ha en systemkamera. Men tills jag tar det steget köper jag en vanlig på grund av en resa snart.

Förutom bildkvaliten får den vara snygg och lätt, men det får inte gå ut över hur bilderna ser ut. R727 har ett inbyggt objektiv, så jag antar att det kanske misstecknar lite, någon som har bilder tagna av kameror för upp till tvåtusen?

Har också kollat lite på Canons billiga och Lumix, vad tycker ni om dom?

Tack på förhand...
Citera
2007-02-23, 19:01
Medlem
Kikkomanis avatar
Bumpar med att fråga vad ni tycker om en Coolpix eller kanske en R927?
Citera
2007-02-23, 19:28
Medlem
Lumix, eller Panasonic Lumix om man så vill har optisk bildstabilisering även på de billigaste modellerna, vilket medför mycket mindre risk för misslyckade bilder.

El-giganten har Panasonic Lumix LS2 för 990:-, en mycket prisvärd kamera.

Länk
Citera
2007-02-23, 19:36
Medlem
Kikkomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiralblocket
Lumix, eller Panasonic Lumix om man så vill har optisk bildstabilisering även på de billigaste modellerna, vilket medför mycket mindre risk för misslyckade bilder.

El-giganten har Panasonic Lumix LS2 för 990:-, en mycket prisvärd kamera.

Länk

Har kollat på den, ser ganska värdelös ut, designmässigt misstag...

Hur är eran erfaranhet av dom dyrare Lumixarna? Eller Sonys W-serie?
Citera
2007-02-25, 14:51
Medlem
Kikkomanis avatar
Bumpar med att kasta in en Casio Exilim S600...

Hur är bildkvaliten mellan alla dessa? Tack på förhand...
Citera
2007-02-25, 15:25
Medlem
Jag hade en Casio Exilim innan men det är 3 år gammal så går inte jämföra med dagens kameror.

Jag sökte precis som du efter en kamera för max 2000 men fick rådet att gå upp i pris och köpa en Canon ixus 650 vilket jag också gjorde. Kostar 2500 på webhallen.

Den ligger 2 bland de mest populära kamerorna på pricerunner... Har inte hört nån dåligt om den... 3" display också Rätt snygg också! Har dock inte hunnit fota så mycket med min än.
Citera
2007-02-25, 16:37
Medlem
Kikkomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Jag hade en Casio Exilim innan men det är 3 år gammal så går inte jämföra med dagens kameror.

Jag sökte precis som du efter en kamera för max 2000 men fick rådet att gå upp i pris och köpa en Canon ixus 650 vilket jag också gjorde. Kostar 2500 på webhallen.

Den ligger 2 bland de mest populära kamerorna på pricerunner... Har inte hört nån dåligt om den... 3" display också Rätt snygg också! Har dock inte hunnit fota så mycket med min än.

Skulle du kunna ladda upp några bilder med den?
Citera
2007-02-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kikkomani
Skulle du kunna ladda upp några bilder med den?

Vad vill du se för bilder då?
En närbild på min hund

http://img104.imageshack.us/img104/554/02ht7.jpg
Citera
2007-02-25, 22:47
Medlem
Kikkomanis avatar
Okej, men om vi håller oss under tvåtusen? Vill bara ha den tillfälligt tills det blir en digital systemkamera, om det blir en...

Vad tycker ni om denna?

Tack för bilden, den var bra...
Citera
2007-02-26, 09:22
Medlem
Verkar ju helt okej, väldigt bra det där med skakreducering... sabbat många bilder för mig, visserligen hade jag en ganska känslig kamera också. Har köpt ett bordsstativ nu, mycket bra
Citera
2007-02-27, 17:35
Medlem
Frëdrishs avatar
Har också tänkt köpa mig en kompaktkamera, något inte alltför dyrt, men som fortfarande funkar att använda till lite allt möjligt. Surfade runt lite, och har blivit lite intresserad av denna;

Technaxx X14

Så, är detta fullständigt värdelöst skräp, eller kan det vara nåt? Expertutlåtande?

Edit: Denna verkar ju även trevlig;

Panasonic DMCLS2
Citera
2007-02-27, 20:15
Medlem
100%karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frëdrish
Har också tänkt köpa mig en kompaktkamera, något inte alltför dyrt, men som fortfarande funkar att använda till lite allt möjligt. Surfade runt lite, och har blivit lite intresserad av denna;

Technaxx X14

Så, är detta fullständigt värdelöst skräp, eller kan det vara nåt? Expertutlåtande?

Edit: Denna verkar ju även trevlig;

Panasonic DMCLS2

Jag är jävligt dålig på kameror men Technaxx X14 verkar ju inte vara någon höjdare då den inte har någon optisk zoom utan bara nån kass digital zoom på 4x... men den kanske duger om man bara ska ha den till att fota på fester och sånt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in