Citat:
Ursprungligen postat av
forfoxsake
Hur farligt är det att ha diazepam i kroppen vid intag av sub för en total gröngöling? Räcker det att vänta 24 timmar, eller är det 3 dygn eller mer som gäller? Inga monsterdoser, utan 10-30 mg (diazepam, inte sub!

). Tänker förstås på andningsdepression.
Är det farligt att ta en sjufemma imovane till natten med sub i kroppen? Är lite spänd på att testa någon gång och behöver lära mig, men har också en god vän som börjar spåra ur och blanda sub med benso. Han börjar blanda lite väl tycker jag. Krisar det så blir det ambulansen, det fattar jag, men jag vill heller inte noja i onödan och skulle vara mycket tacksam för en grundkurs. Hinner inte läsa HELA FAQ:en, men har kollat en hel del.
Det är inte så riskabelt om man inte är vårdslös med doserna. Risk finns väll att du blir lite extra noddig, men man får kämpa på för att riskera att avlida av den kombinationen.
Man kan se riktigt däckad ut och vara svår att väcka men för att få total andningsdepp krävs stora doser och låg tolerans.
Större är nog risken att täppa igen andningsvägarna om man har somnat i någon vrickad position, eller att man börjar spy ochh är för zonkad för att vakna ordentligt.
Ligger personen i sidoläge så är det med stor sannolikhet ingen fara.
Det brukar ju oftast handla om toleransökning när man börjar kombinera med flödder också, då låter det sannolikt att man har svårare att uppleva dessa bieffekter av buprenorfinet. Är man helt ny och slänger i sig 10mg alprazolam och en 8a sub så är riskerna såklart mycket större.