2014-08-23, 21:05
Medlem
-Neurotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Har du bara gått på sub eller heroin också? För har du bara gått på sub kommer du inte komma in i programmet.

Har bara tagit subutex och när jag inte haft sub har det blivit andra opiater. Tagit heroin ganska många gånger också men aldrig lämnat positivt UP på det.. Det har alltid hunnit ur systemet innan det är dags för piss. Antar att det kommer bli svårt att komma in.
Senast redigerad av -Neurotic 2014-08-23 kl. 21:09.
Citera
2014-08-23, 21:31
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Neurotic
Har bara tagit subutex och när jag inte haft sub har det blivit andra opiater. Tagit heroin ganska många gånger också men aldrig lämnat positivt UP på det.. Det har alltid hunnit ur systemet innan det är dags för piss. Antar att det kommer bli svårt att komma in.

Ja då kommer det bli svårt då kom kräver något dokumenterat som visar att du missbrukar heroin eller morfin, men har du lämnat positiva UP på morfin? För man kan komma in om man har dokumenterat morfin missbruk.
Citera
2014-08-23, 22:15
Medlem
-Neurotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja då kommer det bli svårt då kom kräver något dokumenterat som visar att du missbrukar heroin eller morfin, men har du lämnat positiva UP på morfin? För man kan komma in om man har dokumenterat morfin missbruk.

Har Visar mig povitiv på en del UP som visat opiater. Kanske har en bättre chans då. Får dock se när jag frågar om det. Fungerar verkligen inte utan sub.. Tagit i många år nu så dom borde ju förstå om man förklarar det på ett bra sätt samtidigt som dom ser över mina UP prover.
Citera
2014-08-24, 07:56
Medlem
KringExs avatar
Jag har frågat det förr i den här tråden, men det var ett tag sedan och minns inte om jag fick något svar på frågan. Vad är biotillgängligheten vid nasalt intag?
Citera
2014-08-24, 12:43
Medlem
Risplockarns avatar
Jag har en fråga om norspan. Har ett sådant plåster, klippte bort allt förutom "plattan" i mitten som jag sedan delade upp i några bitar. Jag satte sedan de bitarna på det hårda skyddet man tar bort det första man gör och lade sedan den med bitarna på i en zippåse. Har legat så i 3 veckor, tror ni att de fortfarande funkar lika bra eller kan det ha fastnat en massa på skyddet t.ex?

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag har frågat det förr i den här tråden, men det var ett tag sedan och minns inte om jag fick något svar på frågan. Vad är biotillgängligheten vid nasalt intag?

Har googlat på detta och fick fram ett svar längre bak i tråden av användaren "Ensamseglaren", hans gissning var:

Biotillgänglighet Buprenorfin:

Oralt, ca 20%
Sublingualt, ca 30%
Nasalt, 40-50%
IV, 100%

Men detta var bara en gissning grundat på erfarenheter som sagt.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-08-24 kl. 12:46.
Citera
2014-08-24, 13:43
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag hade ett blandmissbruk dokumenterat men med ett fokus på heroin. Så det är okej. Jag sökte två gånger, första gången f8ck jag avslag då jag inte hade gjort tillräckligt många försök att sluta, vilket var helt sant, aldrig behandlingsgem utan endast 3 inneliggande avtändningar när jag haft semester från jobbet.. Sen sökte jag igen 1-2 år efter och då gick det.

Det viktigaste var att det som skapade mst problem och huvudberoendet var heroin. Nästan alla horsare tar annat också speciellt vid torka och abstinens.

När jag sökte var heroin den enda opioiden som gjorde det möjligt att börja, vilket jag tycker helt sjukt, då väldigt många opioider h´är lika starka och/eller är lika jobbiga att sluta med tex buprenorfin som jag tycker är svårare då abstinensen sitter i så jävla länge..
Vet inte om det har ändrat sig men endast buprenorfin som opioidberoende så har jag extremt svårt att tro att man kommer in.

Det gjorde steget till heroin självklart då att komma med i programmet var mitt och endel kompisars mål sedan många år.. Men det var lika pissigt som att vara subberoende utanför. bara med mer regler, möten pissprov och samma smygande och döljande för de som jag inte ville berätta för

Jag känner att programmet inte gjorde mig ett dugg bättre. Bara att åka långt varje dag bara för att säga hej, visa snoppen, kissa och sedan få sitt piller och sen dra känns meningslöst. Inga kurser, inga terapeuter, antabus för att fortsätta för att man var på krogen 1 gång i veckan.. Så mitt råd är att hålla dig borta.

Tackar för infon, får se hur jag gör, ska börja med Elvanse snart o en annan antidepp i stället för mirtazapin så kanske räcker långt med det för att hålla mig ifrån drogerna, förutom benso som jag verkligen behöver o Imovane vid behov.

Det är just sub som gjort jobbet bäst att hålla mig ifrån dom andra drogerna, speciellt GHB.
Senast redigerad av Slingshot 2014-08-24 kl. 13:53.
Citera
2014-08-24, 14:01
Medlem
Alla som frågar efter reglerna för att komma in i subbprogrammet kontakta soc eller beroenmottagningen för det är olika regler för varje komun
Citera
2014-08-24, 23:50
Medlem
forfoxsakes avatar
Hur farligt är det att ha diazepam i kroppen vid intag av sub för en total gröngöling? Räcker det att vänta 24 timmar, eller är det 3 dygn eller mer som gäller? Inga monsterdoser, utan 10-30 mg (diazepam, inte sub! ). Tänker förstås på andningsdepression.
Är det farligt att ta en sjufemma imovane till natten med sub i kroppen? Är lite spänd på att testa någon gång och behöver lära mig, men har också en god vän som börjar spåra ur och blanda sub med benso. Han börjar blanda lite väl tycker jag. Krisar det så blir det ambulansen, det fattar jag, men jag vill heller inte noja i onödan och skulle vara mycket tacksam för en grundkurs. Hinner inte läsa HELA FAQ:en, men har kollat en hel del.
Citera
2014-08-25, 00:33
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Hur farligt är det att ha diazepam i kroppen vid intag av sub för en total gröngöling? Räcker det att vänta 24 timmar, eller är det 3 dygn eller mer som gäller? Inga monsterdoser, utan 10-30 mg (diazepam, inte sub! ). Tänker förstås på andningsdepression.
Är det farligt att ta en sjufemma imovane till natten med sub i kroppen? Är lite spänd på att testa någon gång och behöver lära mig, men har också en god vän som börjar spåra ur och blanda sub med benso. Han börjar blanda lite väl tycker jag. Krisar det så blir det ambulansen, det fattar jag, men jag vill heller inte noja i onödan och skulle vara mycket tacksam för en grundkurs. Hinner inte läsa HELA FAQ:en, men har kollat en hel del.

Det är inte så riskabelt om man inte är vårdslös med doserna. Risk finns väll att du blir lite extra noddig, men man får kämpa på för att riskera att avlida av den kombinationen.
Man kan se riktigt däckad ut och vara svår att väcka men för att få total andningsdepp krävs stora doser och låg tolerans.

Större är nog risken att täppa igen andningsvägarna om man har somnat i någon vrickad position, eller att man börjar spy ochh är för zonkad för att vakna ordentligt.

Ligger personen i sidoläge så är det med stor sannolikhet ingen fara.

Det brukar ju oftast handla om toleransökning när man börjar kombinera med flödder också, då låter det sannolikt att man har svårare att uppleva dessa bieffekter av buprenorfinet. Är man helt ny och slänger i sig 10mg alprazolam och en 8a sub så är riskerna såklart mycket större.
Citera
2014-08-25, 00:46
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Det är inte så riskabelt om man inte är vårdslös med doserna. Risk finns väll att du blir lite extra noddig, men man får kämpa på för att riskera att avlida av den kombinationen.
Man kan se riktigt däckad ut och vara svår att väcka men för att få total andningsdepp krävs stora doser och låg tolerans.

Större är nog risken att täppa igen andningsvägarna om man har somnat i någon vrickad position, eller att man börjar spy ochh är för zonkad för att vakna ordentligt.

Ligger personen i sidoläge så är det med stor sannolikhet ingen fara.

Det brukar ju oftast handla om toleransökning när man börjar kombinera med flödder också, då låter det sannolikt att man har svårare att uppleva dessa bieffekter av buprenorfinet. Är man helt ny och slänger i sig 10mg alprazolam och en 8a sub så är riskerna såklart mycket större.

Nå, det ska inte jobbas dagen efter om man säger så. Tack för tipset. Ska ta det lugnt. Ifall jag testar jag sub med låga doser benso så ser jag till att någon håller lite koll.
Citera
2014-08-25, 00:53
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Nå, det ska inte jobbas dagen efter om man säger så. Tack för tipset. Ska ta det lugnt. Ifall jag testar jag sub med låga doser benso så ser jag till att någon håller lite koll.

Är det första gången på sub, eller om du är så ny att du blir noddig av 2-4mg, så skulle jag skippa benson tills det börjar behövas. Jag har inte upplevt att ruset blev mysigare av benson. Det gjorde mig bara tröttare vilket inte var mitt mål då, utan jag ville klia mig och nodda mysigt till härlig musik, inte däcka på soffan.
Dock så blir det skillnad när toleransen stiger och man vill komma närmre känslan då man blev mysig och go av buprenorfinet.
Citera
2014-08-25, 15:16
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Är det första gången på sub, eller om du är så ny att du blir noddig av 2-4mg, så skulle jag skippa benson tills det börjar behövas. Jag har inte upplevt att ruset blev mysigare av benson. Det gjorde mig bara tröttare vilket inte var mitt mål då, utan jag ville klia mig och nodda mysigt till härlig musik, inte däcka på soffan.
Dock så blir det skillnad när toleransen stiger och man vill komma närmre känslan då man blev mysig och go av buprenorfinet.

Jo, min erfarenhet av opiater är att jag vill vara vaken/nodda och mysa. Benso och zr använder jag enbart för sömn och mot riktigt jävligt ångest, de ger mig noll i russyfte. Så skulle jag ha det i systemet vore det diazepam från gårdagen eller två dagar innan och ingen ren cocktail. Tror jag snittar på en ynka stesstia i veckan och då har det varit ett väldigt bensat år gentemot tidigare. Det är ju inga flashbackdoser vi talar om, men när jag funkar som jag ska är jag jävligt försiktig och har mist en och annan, sannolikt för att de har glömt vad de åt dagen innnan osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in