2011-10-31, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jedi
Vet att det finns en egen tråd som berör ämnet men tänkte det borde strömma in många från diverse olika kliniker runt om vårt avlånga land här på sub faq:en.

Undrar över detta med den påtalade stundande landsomfattande indragningen utav subutex som buprenorfin variant och av vilken anledning?
Spridning utanför klinikerna och därmed följande missbruk? Kommer ändock spridas lika mkt buprenotex / subuxone eller vad dom än kör ist för b8. Kan verkligen inte se logiken -om detta rykte ens stämmer...

Någon mer än TS i den befintliga tråden som fått ett heads up utav sin läk. på kliniken så detta kan mejslas ut en gång för alla.
Vet folk som inte hört ngt prat alls och dessutom blivit på kastade burpenotex tidigare när dom först dök upp men fick sina b8 tillbaka med hänvisning till riktiga (läs ej fejkade) biverkningar. Lär ju finnas kvar b8 för dom som ej kan med ngn annan variant av olika anledningar.

Mkt skrivet ser jag, ni vet hur det kan bli men hoppas på lite reflektioner kring detta från insatt folk, rena gissningar och/eller spekulationer kan med fördel hoppas över för allas sinnesro.

japp tvingas byta till suboxone. vet inte om hon sa att hela sverige ska byta eller bara Västragötaland. Men så var det när jag började för snart 3år sedan alla skulle ha suboxone och fick byta till det jag började med dem men fick byta hoppas det går lika lätt att byta igen.
Citera
2011-11-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piamerete
Läser många av inläggen här och blir förtvivlad över på vilket sätt folk försöker ljuga till sig sub. utan att ens haft ett missbruk som generar till ett sub.behandling. Hade jag på något som helst sätt kunna avbryta mitt missbruk med andra metoder för 11 år sedan skulle jag gjort det, subutex eller metadon måste vara sista möjlighet. Då ska allt annat vara provad om och om igen. Jag har suttit i fängelse i flera olika länder, många år tillsammans. När jag beslöt mig för att sub. var sista utväg så valde jag att leva framför att dö!

Precis där är jag, tålde motsvarande 300mg någonting morfin i kroppen(blodomloppet alltså) under några timmar (rektal administrering av hydromorfon, uträknat och klart) för flera år sedan och nu noddar jag inte ens på liknande doser (numera IV, 320 mg morfin plus benso och lyrica under tolv timmar). Jag väntar på sub-prog, jag kommer döda mig själv om jag inte får det (av misstag eller kallblodigt uträknat) eftersom jag inte ORKAR tända av och må piss i något år och därigenom försvåra mina relationer med pissigt humör. Sub är sista utvägen, accepterar inte avgiftning för det är meningslöst att gå igenom allt för att börja igen. Det är ju så knäppt, man lurar sig att man mår bra och första återfallet undrar man hur man kunde existera utan smörjoljan.

Bra inlägg i helhet. Du kör som jag tänker göra.
Senast redigerad av Fixin 2011-11-02 kl. 00:48.
Citera
2011-11-02, 02:12
Medlem
Funderar på att försöka komma in på subprogramet. Hur lång tid tar det ungefär om det går vägen?
Citera
2011-11-02, 12:18
Medlem
Fick ut mitt andra godis idag, I måndags fick jag ut mina Norspan plåster dock med styrkan 5mg i varje plåster, men man ska absolut inte klaga, Idag fick jag även ut 50 st Temgesic 0,2or till att börja med, drog upp 3 st i snoken och mår relativt bra, snart dax för en påfyllning innan jag ska studsa iväg till staden igen..

Vad tycker ni om Norspan/samt temgesic i berusningssyfte samt det dom är ämnade för? Smärtlindring som det är i mitt fall?

Mvh hästen
Citera
2011-11-02, 18:13
Medlem
civ-ekonoms avatar
Sub utan mäkrning?

Hej,

En kille visa mig en karta som var märkt bupronetex osv. De innehåll också vanliga sub B8, alltså till formen. Det skumma var att själva tabsen var helt omärkta. Ingen B8, inget kors, ingenting. Han "förvarnande" mig om att de såg ut så, så jag fick trycka ut en själv.

Så vad fan är detta? En sofistikerad blåsning? Jag har aldrig hört talas om omärkta sub, men eftersom de låg i en karta med blister så chansade jag.
Citera
2011-11-02, 19:26
Medlem
okej och hur blev ruset?
Citera
2011-11-02, 21:40
Medlem
Ovcharkas avatar
Fu fan. Tog 2mg för första gången på minst en månad. Det var dumt. Kunde inte äta nåt på hela dagen. Inte ens vatten kunde jag hålla kvar - spydde direkt. Men mådde rätt bra ändå, med tanke på omständigheterna.

Subutex är en gemytlig medicin.
Citera
2011-11-03, 10:42
Medlem
Har varit på suben sedan i förrgår nu (~3mg totalt) och jag undrar om jag kanske borde vila några dagar för att slippa några abstinenssymptom eller kan jag köra upp resten av åttan jag har under de kommande dagarna och ändå vara hyfsat pigg när mina alldagliga måsten kommer tillbaka på måndag?
Citera
2011-11-03, 10:56
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Fu fan. Tog 2mg för första gången på minst en månad. Det var dumt. Kunde inte äta nåt på hela dagen. Inte ens vatten kunde jag hålla kvar - spydde direkt. Men mådde rätt bra ändå, med tanke på omständigheterna.

Subutex är en gemytlig medicin.

Du kan inte ha tagit sub många gånger va ?
Enda gången jag spytt på en opiad va när jag fick morfin första gången IV.
Citera
2011-11-03, 12:46
Medlem
dstones avatar
Bara jag som upplever att det i princip blivit omöjligt att styra sub den senaste tiden? how come?
Citera
2011-11-03, 13:21
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstone
Bara jag som upplever att det i princip blivit omöjligt att styra sub den senaste tiden? how come?
Beror ju helt på var man bor, vilka priser man är beredd att betala och vilka människor man känner.

I Sthockholm kan du i stort sett när som helst på dygnet styra sub sålänge du är beredd att pröjsa norrlandspriser, och det utan att känna en enda människa.
Citera
2011-11-03, 15:06
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftare
Funderar på att försöka komma in på subprogramet. Hur lång tid tar det ungefär om det går vägen?

Beror på vart du bor och om det är privat eller genom landstinget, kom faktiskt in idag på privat mottagning sökte i juni.. Men tog dit för jag suttit på LVM tills för två veckor sen, så tog två veckor för mig på en privat mottagning i helsingborg, lycka till med allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in