2008-08-17, 17:31
Medlem
tem04s avatar
Det är inte...

Citat:
Ursprungligen postat av jewgoslavia
borde inte nasalt smaka värre då det rinner ner en del i gommen?
Det är ju inte som att snorta amfetamin....det är bland det äckligaste som jag då har snortart......men som sagt smaken är olika....
Citera
2008-08-17, 17:32
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewgoslavia
borde inte nasalt smaka värre då det rinner ner en del i gommen?
Personligen tycker jag det smakar gott och jag brukar t.o.m. offra en del av pulvret genom att med flit dra så att det rinner ned i halsen =)

Desto mer smak, desto mer mentalt lugn. Då känner jag att jag har tagit. Nu gäller detta oftast dom små doserna som iaf inte ger något rus, och då tjänar jag betydligt mer på att dra fel eftersom det håller mig borta från en påfyllning längre.

Annars så smakar inte Sub så jättemycket faktiskt. Det finns saker som smakar betydligt värre.
Citera
2008-08-17, 18:33
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Annars så smakar inte Sub så jättemycket faktiskt. Det finns saker som smakar betydligt värre.

yes....som tramadolpulver eller kanske några E´n upplösta i varmvatten.. alternativt äta en kaviarmacka, en halstablett och lite apelsinjuice att skölja ner med.
Citera
2008-08-17, 22:29
Medlem
jewgoslavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Du får väl prova själv......men smaken är ju olika.

jag vet hur det smakar, brukar köra nasalt....tänkte mest från ditt håll när du sa att det smakar skit att röka.
Citera
2008-08-19, 15:11
Medlem
Har aldrig provat att röka det... har man vener eller näsan kvar så.. Skoja... Har under dom senaste åren inte brytt mig om jag varit tvungen att ta det i munnen, tar 4mg på morgonen och 4 vid femtiden. Känner inte ett smack rus men det hjälper mig otroligt mkt att inte tänka på att fixa grejer..(varor/Drabb..Eller som på sextiotalet-Horse.. Det funkar på som ett narkotikum men är 100+ gånger bättre som ett hjälpmedel mot heroinberoende. Många kanske tycker det är dumt att byta ett beroende mot ett annat men sen har man (faktiskt) lite etik o moral när det gäller samhället och alla påfrestningar som det faktiskt kostar samhället när jag inte tar sub..Samtidigt vill jag självklart ha fantasi och ambitioner och inte fortsätta ta sub för att dämpa ngt jag inte kan förklara.. Visst kan jag fungera som den nyktraste svennson, Men vem fan vill det.. vill inte byta för nåt i världen men skulle gärna sluta med opiater och koncentrera mig på att resa, både fysiskt och psykiskt, ty jag har en hjärna och mod nog att använda mitt hjärta.. Det är en stor värld där ute och jag har bara en biljett! Suben under tungan och en fet i min famn... Klart jag försöker göra det bästa för nära o kära.. Ska laga en stor lasagne åt min tjejs päron och ta ut grabben för att flyga lite drake.. Man ska ta allt innan man dör!
Citera
2008-08-19, 18:27
Medlem
AntiAliass avatar
Hur lång tid efter sub-intag kan man ta horse igen? Vet att man kan ta sig igenom barriären ändå om man har mycket men man är ju inte gjord av heroin precis...
Citera
2008-08-19, 20:50
Medlem
Tycker det borde gå minst 36 timmar efter senaste subintag, men sen handlar det ju oxo om doseringen. Åt båda hållen.. Men under 30 timmar är bara ett slöseri med pengar. Värre är det ju åt andra hållet. Att ta sub efter en liten smackpanna.. Kan bli så jävla kall o dålig.. Som ett ufo
Citera
2008-08-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand Fractale
Tycker det borde gå minst 36 timmar efter senaste subintag, men sen handlar det ju oxo om doseringen. Åt båda hållen.. Men under 30 timmar är bara ett slöseri med pengar. Värre är det ju åt andra hållet. Att ta sub efter en liten smackpanna.. Kan bli så jävla kall o dålig.. Som ett ufo

Nu har jag ingen erfarenhet när det gäller smack efter sub.
Men när det gäller lättare opi som t.ex. kodein så känns det som att man måste vänta längre än 36h.
Kan kanske vara personligt.
Jag skulle tro att ju starkare opi desto mindre väntan.
Men som ovanstående skrev så vänta minst 36h
Citera
2008-08-19, 21:31
Medlem
Ni som tar tramadol i samband med sub eller efter.
Blir det en kors tolerans sub-tram?

Jag drog idag 400mg tramadol och känner inte alls av det.
Det har definitivt gått 36h sen subben.
Kan det vara så att jag har byggt upp tolerans?
Det var dessutom minst en månad sen jag sist tog tram.
Eller har subben gjort att jag inte känner av ruset lika mycket, då tram är svagare?

Kanske svåra frågor att svara på men om någon har en idé så skriv gärna.
Citera
2008-08-19, 22:39
Medlem
Jo, bäst att vänta minimum 36 timmar, tror inte du känner av tramen pga subens styrka. Tyvärr
Citera
2008-08-19, 22:43
Medlem
AntiAliass avatar
Jag tog min sista dos sub söndagnatt. Tror ni det är lönt att ta något heroin ev inatt?
Citera
2008-08-19, 22:55
Medlem
Fox Mulders avatar
Vilka mg mängder finns subutex i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in