2013-03-28, 11:53
  #9313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Jag har alltid känt fort, från 5-20 mins. Efter en timma maximum. Även oxy slår fort på mig, i synnerhet när jag slår, så kommer det i princip direkt.


Ja men oxy är snabbverkande så det är väl inte konstigt att effekten kommer fort. Oxynorm är helt snabbverkande, oxycontin är depot men det yttre skalet är snabbverkande.
Citera
2013-03-28, 12:06
  #9314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Så var det för mig första gången också. Och när jag tog efter ett års uppehåll. Numera känner jag av det efter en kvart. Samma med morfin.

Hur lång tid tog det innan du började känna av det så snabbt? Testade första gången förra lördagen och då tog det ca 1h innan effekterna kom smygandes, sen tog det ungefär 1h till innan jag kände av det helt.

Tyckte för övrigt att ruset inte var något märkvärdigt, tog antagligen för lite(ca 1mg antagligen lite mindre). Sen så kände jag av lite illamående även om jag åt 2st postafen innan jag tog subben.
Citera
2013-03-28, 12:31
  #9315
Medlem
Om man tagit 4 st 8or senaste dygnen, hur länge sitter den blockerande effekten mot andra opiater i? Om man vill ta metadon t.ex..
Citera
2013-03-28, 13:18
  #9316
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meganman
Om man tagit 4 st 8or senaste dygnen, hur länge sitter den blockerande effekten mot andra opiater i? Om man vill ta metadon t.ex..

Flera dar.... halveringstiden varierar från 16 till 72 timmar. Det är halveringstiden! Minst 3 dar tycker jag.
Citera
2013-03-28, 13:25
  #9317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meganman
Om man tagit 4 st 8or senaste dygnen, hur länge sitter den blockerande effekten mot andra opiater i? Om man vill ta metadon t.ex..

När tog du sista subben? Skulle väntat 2-3dagar minst.
Citera
2013-03-28, 20:54
  #9318
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caacrinolaas
Det var bara ett av alla dessa Subutex preparat som drogs in. Finns ett flertal generika-preparat kvar. Så Subutex är ju inte borta bara för att just "Subutex" drogs in.
Sen smugglas nog det mesta in från Frankrike idag skulle skulle jag tro.

Jupp i princip all Subutex smugglas ifrån Frankrike idag, bland dom generica är Actavis att föredra.
Citera
2013-03-28, 23:16
  #9319
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Så var det för mig första gången också. Och när jag tog efter ett års uppehåll. Numera känner jag av det efter en kvart. Samma med morfin.


Aha, okej. Men har du bara provat två gånger nu? Min andra gång var snarlik när det kom till väntetid på ruset, förutom att ruset var rätt mycket sämre (väntade en vecka).

Morfin kickade in ganska snabbt på mig (oralt och rektalt), skulle gissa på 10-15 minuter för oralt.
Citera
2013-03-28, 23:38
  #9320
Medlem
Slingshots avatar
För dom som får ett sent påslag utav sub, ta det rektalt om du inte vill ta det IV, slår på fort o är en helt annan känsla, tar bara sub rektalt nu för tiden, bara att lösa en bit i några få ml vatten o upp med det där solen inte skiner med en liten pump, du sparar på din näsa också om du tar det dagligen.
Citera
2013-03-29, 10:24
  #9321
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jupp i princip all Subutex smugglas ifrån Frankrike idag, bland dom generica är Actavis att föredra.

Varför föredrar du actavis? jag hade actavis först men mådde inte alls lika bra av dom så jag bytte till orifarm och dom tycker jag funkar lika bra som subutex.
Citera
2013-03-29, 10:55
  #9322
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
För dom som får ett sent påslag utav sub, ta det rektalt om du inte vill ta det IV, slår på fort o är en helt annan känsla, tar bara sub rektalt nu för tiden, bara att lösa en bit i några få ml vatten o upp med det där solen inte skiner med en liten pump, du sparar på din näsa också om du tar det dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Varför föredrar du actavis? jag hade actavis först men mådde inte alls lika bra av dom så jag bytte till orifarm och dom tycker jag funkar lika bra som subutex.

Drar man i näsan så är actavis bäst tycker jag. Ett härligt litet svidande, som påminner om svagt,svagt amfetamin. Man känner att man få i sig det. Sen syns det också på boken eller spegeln man lägger ut det på...en fördel. Inte så dammigt heller. Men man kan nysa.
Orifarm är samma som subutex.
Men actavis var min favorit när jag drog i näsan.
Citera
2013-03-29, 11:32
  #9323
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
Drar man i näsan så är actavis bäst tycker jag. Ett härligt litet svidande, som påminner om svagt,svagt amfetamin. Man känner att man få i sig det. Sen syns det också på boken eller spegeln man lägger ut det på...en fördel. Inte så dammigt heller. Men man kan nysa.
Orifarm är samma som subutex.
Men actavis var min favorit när jag drog i näsan.

jag tar ju dom som man ska under tungan och då var det väldig skillnad på orifarm och actavis, sen så löser sig orifarm upp mycket bättre för en 8:a orifarm ger mindre slagg än en 2:a actavis. värmer man lite under skeden så löser sig i princip allt upp.
Citera
2013-03-29, 13:38
  #9324
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Varför föredrar du actavis? jag hade actavis först men mådde inte alls lika bra av dom så jag bytte till orifarm och dom tycker jag funkar lika bra som subutex.

Är olika hur man reagerar på dess olika bindemedel, för mig funkar Actavis bäst efter originalet Subutex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in