2012-09-28, 17:06
Medlem
Bongmons avatar
Hur lång tid innan man kan lämna rena pissprov på 1-2mg?

Visade sig att ja ska på arbetsintervju under veckan.
Citera
2012-09-28, 23:22
Medlem
Emmelys avatar
Socialstyrelsen har i veckan fått i uppdrag av regeringen att brådskande kartlägga och analysera läget beträffande läkemedelsassisterad behandling vid opiatberoende
Uppgiften är till viss del föranledd av William Petzälls plötsliga frånfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Dagens medicin

Socialstyrelsen ska snabbt utreda program med Metadon och Subutex i vården av narkotikamissbrukare. Myndigheten ska bland annat titta på kötider och varför vissa personers behandlingar avbryts.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/ska-snabbutreda-missbruksvard/

Citat:
Ursprungligen postat av Svenska Dagbladet

På torsdagen begravdes riksdagsledamoten William Petzäll. Regeringsuppdraget är till viss del föranlett av hans död, han sökte flera gånger hjälp för sitt missbruk men nekades metadonbehandling. Socialstyrelsen ska bland annat granska av vilka skäl en behandling får avbrytas, till exempel på grund av annat missbruk.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/socialstyrelsen-synar-metadon_7534658.svd
Citera
2012-09-28, 23:53
Medlem
Somethingroyals avatar
Jag blev utkastad innan programmet ens började. Men jag önskar alla seriösa lycka till.
Citera
2012-09-29, 00:10
Medlem
Somethingroyals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Fan blev utkastad från programmet på grund av återfall och jag låg på 24 mg och jag tog dom 3 sista jag hade så får jag reda på det efter en halv timma att jag är utslängd så det var fan den värsta avtändningen jag haft, är inne på 5 dagen nu och jag mår lika dåligt som jag gjorde andra och tredje dagen och det går ju fan inte över eftersom sub sitter så jävla länge så det blir nog att ta heroin ett par dagar för jag tar fan en heroin avtändning än den här. Hade jag kunnat trappa ner till 3-4 mg så hade det varit lugnt men att bara sluta helt från 24 mg det är rena helvetet, så nu ska jag iväg och hämta en boll kommer bli så jävla skönt har inte tagit på 2 år nu.
Ja jag förstår. Det känns som att de inte fattar och jag vill inte att någon annan ska ha kontroll över mig heller.
Citera
2012-09-29, 16:23
Medlem
Towelie.3gss avatar
Är verkligen förälskad i suboxone nu, det gick fort.
Tur att jag inte har något hemma längre.
Citera
2012-10-02, 18:25
Medlem
JanDolmes avatar
Fyfan underbara Tisdag. Nu har man jobbat hela helgen och är ledig ett par dagar. Inviger med en lina Sub och en holk. Sedan fotboll ikväll med grabbarna på det och sedan Donken. Fyfan vad lycklig jag är
Citera
2012-10-02, 23:09
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towelie.3gs
Jag blä:ar för subuxone jämfört med buprenotex eller subutex.. subuxone behöver jag alltid ta mer utav för samma effekt och får ont i huvudet första halv timman upp till en timma av ruset.
Citera
2012-10-03, 16:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towelie.3gs

Jag tycker att subutex är mycket bättre än subuxone. Men nu för tiden hittar man nästan bara subuxone.
Citera
2012-10-03, 18:38
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag tycker att subutex är mycket bättre än subuxone. Men nu för tiden hittar man nästan bara subuxone.
Buprenotex är ju vanligt också, ifall man köper av folk på programmen men köper man av mailkranar får man ju oftast subutex.

Kom på en sak jag skulle fråga om sub programmet, hörde att dom håller på utveckla några nya buprenorfin "frimärken" typ som smälter på någon sek under tungan för att minska det som säljs ute på gatan?
Citera
2012-10-03, 18:50
Medlem
flygandApans avatar
Det finns redan och har funnits ett tag i bla usa. Googla på buprenorphine film (stavning?) Så hittar du mer info. Skriver från telen så orkar inte leta på nån länk.

Var precis och köpte några b8 så jag klarar mig resten av veckan

Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Buprenotex är ju vanligt också, ifall man köper av folk på programmen men köper man av mailkranar får man ju oftast subutex.

Kom på en sak jag skulle fråga om sub programmet, hörde att dom håller på utveckla några nya buprenorfin "frimärken" typ som smälter på någon sek under tungan för att minska det som säljs ute på gatan?
Citera
2012-10-03, 20:08
Medlem
Hattpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Det finns redan och har funnits ett tag i bla usa. Googla på buprenorphine film (stavning?) Så hittar du mer info. Skriver från telen så orkar inte leta på nån länk.
Då slänger jag in en länk åt dig: Subuxone Sublingual Film
RB Pharmaceuticals ska tydligen sluta tillverka Suboxone som sublingual resoriblett helt och ersätta den med filmvarianten, åtminstone i USA.
Citera
2012-10-03, 20:46
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Jag blä:ar för subuxone jämfört med buprenotex eller subutex.. subuxone behöver jag alltid ta mer utav för samma effekt och får ont i huvudet första halv timman upp till en timma av ruset.

När ja köpte min förra halva, fick subutex (är van oxone vid tidigare bruk) så tycker ja detta funkar sämre. Men ja kanske har romantiserat mina minnen av sub sen ja missbrukade det, och tror det funkar sämre men igentligen är det samma. Kanske fick dåliga, vet inte hur mycket dåliga det finns, har fått för mig att alla är smugglade apoteksvaror från andra länder, om de inte kommer från en källa inrikes.

Citat:
Ursprungligen postat av Emmely
Socialstyrelsen har i veckan fått i uppdrag av regeringen att brådskande kartlägga och analysera läget beträffande läkemedelsassisterad behandling vid opiatberoende
Uppgiften är till viss del föranledd av William Petzälls plötsliga frånfälle.

Verkar som något gott kommer av hans död då. De kanske tartag i de tunga opiatbrukarnas chans till ökad livskvalite och ger dem hjälp. Ett steg mot en bättre narkotikapolitik är det iaf att de ska kolla över det.
Inte för att jag själv har varken chans eller lust till programmet, tänker bara på allas bästa.
Senast redigerad av Bongmon 2012-10-03 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in