2012-07-19, 23:18
Medlem
Behöver hjälp.

Jag har både igår och idag intagit en halv Suboxone och jag har precis kommit över ett 100mcg Fentanylplåster och tänkte mumsa på det imorgon. Idag tog jag sub runt lunch (plus minus en timme), hur länge tar det innan jag kan ta plåstret och få maximal effekt? Jag hade tänkt att plåstret ska tas ungefär runt lunch imorrn, vad tror ni i expertpanelen?

Tack på förhand
Citera
2012-07-19, 23:27
Medlem
StoraOrmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ingen som vill reflektera lite över det jag skrev tidigare i tråden? Vill inte "visa mig på styva linan" eller nåt i den stilen. Bara höra lite reflektioner och spontana tankar.

Vad vill du att vi ska reflektera över? Huruvida du mådde gott? Det lät som en jättetrevlig dag på stan!

Mvh
Citera
2012-07-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Behöver hjälp.

Jag har både igår och idag intagit en halv Suboxone och jag har precis kommit över ett 100mcg Fentanylplåster och tänkte mumsa på det imorgon. Idag tog jag sub runt lunch (plus minus en timme), hur länge tar det innan jag kan ta plåstret och få maximal effekt? Jag hade tänkt att plåstret ska tas ungefär runt lunch imorrn, vad tror ni i expertpanelen?

Tack på förhand

För att vara säker så hade jag tagit plåstret runt 15:00 imorgon. läs på om fetanyl det kan vara riktigt farligt. substansen e inte fördelat i hela plåstret det kan vara 40 mcg i vänster sida på plåstret och typ 10 mcg i höger sida. Mvh
Citera
2012-07-21, 05:36
Medlem
The Heirophants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
För att vara säker så hade jag tagit plåstret runt 15:00 imorgon. läs på om fetanyl det kan vara riktigt farligt. substansen e inte fördelat i hela plåstret det kan vara 40 mcg i vänster sida på plåstret och typ 10 mcg i höger sida. Mvh

Men Sub blockerar väl inte Fentanyl eller Tramadol om jag fattat rätt?
(Vet att det inte blockerar Tramadol, bara läst om Fentanylen..)
Citera
2012-07-22, 08:56
Medlem
Jag tror att naloxonet i suboxonen dämpar effekten av fentanylen.Så jag tycket du skal skicka det till mig i stället
Citera
2012-07-22, 14:32
Medlem
Det har skrivits en del om priser och tillgänglighet på sub. Många tycker det är svårt och dyrt, andra lätt och billigt. Jag har iofs kran men tycker 250 är dyrt för buprenotex.
Citera
2012-07-22, 21:57
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Det har skrivits en del om priser och tillgänglighet på sub. Många tycker det är svårt och dyrt, andra lätt och billigt. Jag har iofs kran men tycker 250 är dyrt för buprenotex.
250 är ett relativt normalt pris, dock beror det ju helt på var du bor.

Sub (oavsett sort) kan kosta från 50:- - 800:- men mellan 100 - 300 är väl vanligast om vi bortser från norrland.
Citera
2012-07-23, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo

Alldeles för dyrt om man är hooked på Subutex. När man kommit upp till 8-12mg per dag så ska det helst kosta 150-200kr\st vid mindre köp annars så svider det i plånboken rejält.

Gick av efter 7 veckor på 4-8mg per dag för 1v sedan och har svårt att sova som fan, får ingen ro, tips?
Senast redigerad av d-boll 2012-07-23 kl. 05:23.
Citera
2012-07-23, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Alldeles för dyrt om man är hooked på Subutex. När man kommit upp till 8-12mg per dag så ska det helst kosta 150-200kr\st vid mindre köp annars så svider det i plånboken rejält.

Gick av efter 7 veckor på 4-8mg per dag för 1v sedan och har svårt att sova som fan, får ingen ro, tips?

du får ju ha sömnmedel, benso osv.
annars är det tufft och risken för återfall stor
Citera
2012-07-23, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTress
du får ju ha sömnmedel, benso osv.
annars är det tufft och risken för återfall stor

Ska fixa det.

Tanken var inte att gå av för livet, men när toleransen är uppe på nästan en hel sub så..
Citera
2012-07-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
250 är ett relativt normalt pris, dock beror det ju helt på var du bor.

Sub (oavsett sort) kan kosta från 50:- - 800:- men mellan 100 - 300 är väl vanligast om vi bortser från norrland.
Jo normalt, men för de små Buprenotex? Tror nog de funkar lika bra men det känns ju som man får i sig mer av Suboxone eller Subutex. Och i Gbg... Vet folk som bor i Tranås som köper billigare.
Citera
2012-07-23, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Ska fixa det.

Tanken var inte att gå av för livet, men när toleransen är uppe på nästan en hel sub så..

Jo, jag har den planen med. Min plan är att gå ner till 4mg först. Just nu ligger jag på 8mg. Sen ska jag vara stabil på 4 ett antal veckor, och sen ska jag då ta steget til 2-3mg, och bli stabil där ett antal veckor. Sen klipper jag. Och sen när jag har klippt, då måste man ha hjälpmedel, fokus, och man måste ha en plan; allt måste vara koordinerat och organiserat. Så att det blir ett "slutgiltigt försök". Jag har försökt att lägga av en gång tidigare, och försökte klippa på när jag inte ens var stabil vid 4mg, och det blev bara ett onödigt plågsamt krigande, drogfri i 3-5 dagar, återfall, drogfri åter igen ett antal dagar, återfall, om och om igen. Till slut så fattade jag att jag var tvungen att ge upp, och "omgruppera" min krafter och resurser. För att planera ett ordentligt anfall. Och det är det jag håller på med nu.

Jag håller på att samla ihop alla mediciner, hitta rätt timing i mitt liv; jag har ju ungarna nu nästan varje dag. Inte kan jag gå in i en AT nu... T.ex. Så någon gång i slutet av sommaren eller i början av hösten är det dags.
Ett försök till. Det sista. Klarar jag det, då har jag gått en lång väg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in