Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Ska fixa det.
Tanken var inte att gå av för livet, men när toleransen är uppe på nästan en hel sub så..

Jo, jag har den planen med. Min plan är att gå ner till 4mg först. Just nu ligger jag på 8mg. Sen ska jag vara stabil på 4 ett antal veckor, och sen ska jag då ta steget til 2-3mg, och bli stabil där ett antal veckor. Sen klipper jag. Och sen när jag har klippt, då måste man ha hjälpmedel, fokus, och man måste ha en plan; allt måste vara koordinerat och organiserat. Så att det blir ett "slutgiltigt försök". Jag har försökt att lägga av en gång tidigare, och försökte klippa på när jag inte ens var stabil vid 4mg, och det blev bara ett onödigt plågsamt krigande, drogfri i 3-5 dagar, återfall, drogfri åter igen ett antal dagar, återfall, om och om igen. Till slut så fattade jag att jag var tvungen att ge upp, och "omgruppera" min krafter och resurser. För att planera ett ordentligt anfall. Och det är det jag håller på med nu.
Jag håller på att samla ihop alla mediciner, hitta rätt timing i mitt liv; jag har ju ungarna nu nästan varje dag. Inte kan jag gå in i en AT nu... T.ex. Så någon gång i slutet av sommaren eller i början av hösten är det dags.
Ett försök till. Det sista. Klarar jag det, då har jag gått en lång väg...