2012-06-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickblaster
hur många dagar kan man köra sub utan att behöva vara med om en 'normal till jobbig' AT? o e hårsh mycket bättre rus en sub eller oxy? (tycker oxy e schystare av de 2 iaf)

ingen som kan svara på någon av dessa frågor?
Citera
2012-06-15, 01:36
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
ingen som kan svara på någon av dessa frågor?

Jovisst du.
Det är peronligt och beroende på om du någongång gått på opiater tidigare, desto mer du "gått" på opi så desto jobbigare tenderar ATn att bli samt att den kommer rejälv mycket fortare.
I början kunde jag gå på sub i 2-3veckor utan att det var mer än rinnig näsa och lite förkylningssymptom, inget allvarligt alltså. Men nu kan jag knappt gå en vecka utan att bli rätt kass.
Doserna jag använt mig av varierar mellan 2-10mg och är inte fysiskt beroende av något just nu, 4mg blir jag rätt nöjd på men ska gärna vara 8mg iaf.

Jag tycker oxy slår sub med hästlängder du får en sån kick som är obeskrivlig för den ovane samt att ruset är mycket mer njutbart, men det håller i sig kortare ca 4-6timmar utan depot effekt.
Horse är snäpper över oxy, bland det bästa du kan ta som opifrälst, underbara rush/kick även vid snortning av smack eller rökning av jonk. Intensivare rus men håller inte mer än 4-6timmar så det blir lätt ett ständigt jagande efter kickar.

Har man diciplinen, vilket få har, så är horse det ultimata att använda om man gillar opi, även fast du inte IVar, enda preparatet som kan mäta sig med horse är i mitt tycke hydromorfon(palladon).
Citera
2012-06-15, 12:28
Medlem
tack för svar! får du endast fysiska besvär vid ATn? ingen ångest eller så? gick på de en vecka upp till max en 8a om dagen, hade bra med ångest, förkyld, o kunde inte sova... och är igen jätte van opiat 'brukare' heller..

Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Jovisst du.
Det är peronligt och beroende på om du någongång gått på opiater tidigare, desto mer du "gått" på opi så desto jobbigare tenderar ATn att bli samt att den kommer rejälv mycket fortare.
I början kunde jag gå på sub i 2-3veckor utan att det var mer än rinnig näsa och lite förkylningssymptom, inget allvarligt alltså. Men nu kan jag knappt gå en vecka utan att bli rätt kass.
Doserna jag använt mig av varierar mellan 2-10mg och är inte fysiskt beroende av något just nu, 4mg blir jag rätt nöjd på men ska gärna vara 8mg iaf.

Jag tycker oxy slår sub med hästlängder du får en sån kick som är obeskrivlig för den ovane samt att ruset är mycket mer njutbart, men det håller i sig kortare ca 4-6timmar utan depot effekt.
Horse är snäpper över oxy, bland det bästa du kan ta som opifrälst, underbara rush/kick även vid snortning av smack eller rökning av jonk. Intensivare rus men håller inte mer än 4-6timmar så det blir lätt ett ständigt jagande efter kickar.

Har man diciplinen, vilket få har, så är horse det ultimata att använda om man gillar opi, även fast du inte IVar, enda preparatet som kan mäta sig med horse är i mitt tycke hydromorfon(palladon).
Citera
2012-06-15, 12:36
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
tack för svar! får du endast fysiska besvär vid ATn? ingen ångest eller så? gick på de en vecka upp till max en 8a om dagen, hade bra med ångest, förkyld, o kunde inte sova... och är igen jätte van opiat 'brukare' heller..

Jo lite rastlöshet och en tommhetskännsla men ingen ångest direkt, brukar kunna sova bra ändå så det är inte ett problem för mig. Du kanske är lite kännsligare än gemene man för AT, iaf op opi. Du får helt enkelt gå 3-4dagar som mest och vänta ut tills effekten är borta dvs. 2-4dagar beroende på mängd.
Citera
2012-06-15, 21:58
Medlem
holymountains avatar
Tja, tog typ 2-3 mg sub igår vid 14 tiden nån gång. Kan jag ta dolcontin imorgon eller är det ingen vits`?
Citera
2012-06-15, 22:12
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holymountain
Tja, tog typ 2-3 mg sub igår vid 14 tiden nån gång. Kan jag ta dolcontin imorgon eller är det ingen vits`?

Du lär få bra effekt, kanske lite lite sämmre än du inte hade tagit bup men det märks nog knappt.
Kör på =)
Citera
2012-06-16, 00:34
Medlem
kothics avatar
Det märks ju garanterat att subben fortfarande blockerar, för du kommer absolut INTE få ut full effekt efter bara 48h.
Citera
2012-06-16, 11:25
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kothic
Det märks ju garanterat att subben fortfarande blockerar, för du kommer absolut INTE få ut full effekt efter bara 48h.

För mig räcker det med 24h för att få åtminstånde 90% av effekten av t.ex. morfin iaf. vet att det är flera som testat detta också med god effekt.
Citera
2012-06-16, 12:25
Medlem
kothics avatar
Det är nog lite individuellt hur länge man bör hålla upp samt hur bra effekt man får efter en given tid utan Buprenorfin, men 90% på 24h? Då antar jag att du är ganska opioidnaiv samt inte tagit Buprenorfin mer än vid 1 tillfälle den senaste veckan.
Citera
2012-06-16, 13:56
Bannlyst
Citat:
Det är nog lite individuellt hur länge man bör hålla upp samt hur bra effekt man får efter en given tid utan Buprenorfin, men 90% på 24h? Då antar jag att du är ganska opioidnaiv samt inte tagit Buprenorfin mer än vid 1 tillfälle den senaste veckan.

Ja, verkligen. Jag förutsatta att diskuterar man här om denna saken så tar man iaf nästan runt 8mg per dag, annars vet man ju inte så mycket...om saken tycker jag.

Men sticker du dig ned sub så skiljer det sig lite hur AT snabbt och häftigt AT'n kommer. Den är verkligen brutal då redan efter 24 timmar. Jag blev dålig efter 5 timmar. Sticker du dig inte, så fryser du och är sjuk efter 2-3 dar. Det är stor skillnad både på ruset och AT'n. Tvärtemot mot vad många tror.
Citera
2012-06-17, 23:39
Medlem
weedman99s avatar
Sist ja blev utskriven ur programmet så tog de 4 dagar innan jag ens kände ett skit på 320 mg oxy. iförsig hade jag stått på 32 mg i många månader.. men när jag var yngre å tog en åtta hit å dit i brist på annat så fick jag bra effekt på h efter 2 dygn. Efter 24 h får man absolut inte 90% av effekten, kanske om du nu tagit 1mg vid ett tillfälle och inte tagit sub på bra länge och är opiat intollerant. mvh
Citera
2012-06-18, 09:47
Medlem
Xalterads avatar
Citat:

Brukar nöja mig med 4-8mg sub och tar just sub sällan mer än en gång i veckan. Jag vet inte om jag skulle säga att jag är opinaiv då jag utan tollerans direkt brukar köra en 0.1 dunderhorse eller ca 120mg dolc ungefär. Dock har jag inget fysiskt beroende atm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in