Väldigt länge sen jag körde sub nu, om man bortser från en lina suboxone jag blev bjuden på för ett par veckor sen. Snubblade över den här tråden kan man säga och det ledde mig till en fråga som jag hoppas nån mer insatt kan svara på
Jag har tagit subutex ca 5ggr totalt, suboxone 2-3ggr. Jag känner att ruset på subutex är alldeles för långt, jag blir illamående lätt, har svårt att somna och sista 70% av ruset är mest negativt.
Men, de senaste gångerna jag intagit buprenorfin har det varit i formen av suboxone. Det upplever jag som många andra att man visserligen behöver ta lite mer av- men samtidigt mår jag bara bra under hela ruset, det sitter inte i lika länge, och jag kan somna utan problem, somnar rätt lätt faktiskt om jag inte peakar.
Är jag ensam om att få denna typ av effekt? Vet att suboxone innehåller nalaxon som dämpar. Men nu när jag börjat tänka på ett återbesök hos Mr. Buprenorfin, kanske redan imorgon. Vågar jag ta subutex eller kommer det med 100% säkerhet sitta i längre? Jag jobbar 9-17 som en hederlig svensson och måste vara i skick på morgonen.
Beror bättre effekt av suboxone helt enkelt på att jag "vant" min kropp vid buprenorfin? Och kan då ta subutex precis som suboxone, med ungefär samma effekt fast hälften av dosen?