2008-03-09, 14:15
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Jo jo, jag har ju läst det, men undrar ändå! Jag tillhör ju "rövligan" förstår du väl! Jag tycker om att trycka upp ett finger eller två för att sedan låta 5ml pumpen glida in försiktigt" (jag är hetro)

Jag borde också vara med! Jag drog ju en massa benso och opioider rektalt förr.
Citera
2008-03-10, 09:33
Bannlyst
Subutex billigt nu?

Någon mer som märkt att subutexet är billigt i sthlm nu? Jag blev nyss erbjuden sub 8 mg för 200 kr st. Mvh Sleepless
Citera
2008-03-10, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LookAlive
Det är ingen risk att överdosera sub såpass att det blir farligt, om jag kommer ihåg rätt?

Till skillnad från andra opioider t ex.

Är bara tvungen att fråga innan jag kör mer.

Hej!
två dödsfall rapporterade i england de senaste åren, men om man har lite tolerans så kan man i princip ta hur mycket som helst. dock slöseri med sub att ta mer än 2 åttor per dygn (min åsikt). Jag tog 4 åttor iv per dygn för några år sedan, när jag hade god tillgång, men det var bara slöseri.
Citera
2008-03-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepless
Någon mer som märkt att subutexet är billigt i sthlm nu? Jag blev nyss erbjuden sub 8 mg för 200 kr st. Mvh Sleepless

Det är ju normalpriset i Sthlm. Mer än 200 kr för en åtta ska man inte betala om man inte bor norrut. För några år sedan gick en åtta på max 100kr, så att det blivit billigare vet jag inte riktigt.
Citera
2008-03-10, 16:11
Medlem
LookAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepless
Hej!
två dödsfall rapporterade i england de senaste åren, men om man har lite tolerans så kan man i princip ta hur mycket som helst. dock slöseri med sub att ta mer än 2 åttor per dygn (min åsikt). Jag tog 4 åttor iv per dygn för några år sedan, när jag hade god tillgång, men det var bara slöseri.

Mjo det var det jag tänkte Men jag behöver inte ta så jäkla mycket ändå. Tyvärr är det slut nu. Hade tänkt att hinna med o testa rektal administrering också.
Citera
2008-03-10, 20:04
Bannlyst
Vet inte om detta redan tagits upp men men.
Själv har jag ingen annan erfarenhet av opiater än tramadol, som jag knappt hunnit påbörja min relation med än.

Men nu har jag tillgång till att inhandla lite sub och jag tyckte att det kan vara värt att prova någon gång (ska tillläggas att jag planerar att köra opiater ungefär som Nemesis, dvs knappt varje helg). Hursomhelst, i FAQen står det ju att ungefär 1mg är en lagom nybörjar dos och att man ska sniffa 0.5 i varje lina, men eftersom det är 0.8or som verkar säljas överallt så undrar jag bara, är dett tillräckligt ändå?

Tack på förhand!
Citera
2008-03-10, 20:13
Medlem
fentssons avatar
En dag och kanske redan ikväll så blir det rektaltintag, rapporterar så fort det är gjort!

jag delade tabletten i 16 högar alltså 0.5 i varje. Sen delade jag 0.5 till 0.25 i två högar! Så jag hade nu två linor med 0.25 i varje och dem snortade jag upp och det var fullt tillräckligt för mig! Inget rus att nämna men en väldans bbehaglig känsla i kroppen! Har viss tolerans av tram, oxy, hydro osv osv!
Vissa säger att man kan få ett visst rus av sub om man tar tillräckligt, men efter som jag är lågdosare och njuter för fullt av att det är lungt och stilla jämnfört med en 80mg oxy i gumpen!
Citera
2008-03-10, 21:03
Bannlyst
Citat:
En dag och kanske redan ikväll så blir det rektaltintag, rapporterar så fort det är gjort!

jag delade tabletten i 16 högar alltså 0.5 i varje. Sen delade jag 0.5 till 0.25 i två högar! Så jag hade nu två linor med 0.25 i varje och dem snortade jag upp och det var fullt tillräckligt för mig! Inget rus att nämna men en väldans bbehaglig känsla i kroppen! Har viss tolerans av tram, oxy, hydro osv osv!
Vissa säger att man kan få ett visst rus av sub om man tar tillräckligt, men efter som jag är lågdosare och njuter för fullt av att det är lungt och stilla jämnfört med en 80mg oxy i gumpen!
Ok, tack för svaret. Verkar vara lite dålig med sub i mina kretsar men jag ska försöka handla upp det jag kommer över och sen får jag väl köra på tram också. Planerar inte att bruka det särskilt ofta som sagt så alltför mycket behöver jag iallafall inte.

Fan, om ungefär 1 timme har trammets effekt försvunnit
Citera
2008-03-10, 21:13
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldenelektro
Ok, tack för svaret. Verkar vara lite dålig med sub i mina kretsar men jag ska försöka handla upp det jag kommer över och sen får jag väl köra på tram också. Planerar inte att bruka det särskilt ofta som sagt så alltför mycket behöver jag iallafall inte.

Fan, om ungefär 1 timme har trammets effekt försvunnit

När tog du det?

Hur mycket tog du?

Tram bryts ner till något annat i kroppen och detta andra ämne ger mig mer effekt än själva tramet. Så min "tripp" börjar först 2-4 timmar efter mitt första intag!
Citera
2008-03-10, 21:59
Medlem
Björnfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aldenelektro
Hursomhelst, i FAQen står det ju att ungefär 1mg är en lagom nybörjar dos och att man ska sniffa 0.5 i varje lina, men eftersom det är 0.8or som verkar säljas överallt så undrar jag bara, är dett tillräckligt ändå?

Har du inte missuppfattat det där med mängden? 0,8mg finns inte, däremot 8,0mg och det är den vanligst förekommande. Mer sällsynta är 2mg och 0,4mg.

Så syftar du på en 8:a så räcker det till 8st 1mg-doser.

8:an kan man dela i mittskåran, o sedan ta en brytbladskniv och dela till 2mg:are. Dessa 2mg:are kan med samma kniv delas upp i två någorlunda exakta 1mg:are.

Ett annat sätt (såvida man inte ska administrera under tungan) är att krossa 8:an till pulver o dela upp i lika stora högar
Citera
2008-03-10, 22:46
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
När tog du det?

Hur mycket tog du?

Tram bryts ner till något annat i kroppen och detta andra ämne ger mig mer effekt än själva tramet. Så min "tripp" börjar först 2-4 timmar efter mitt första intag!

Fan, så är det för mig också och jag har aldrig fattat varför. Jag kan ta kl 08.30 och jag är inte påverkad förrän kl 12-13 ibland. Tycker det är jättekonstigt... Därför kan det vara lite klurigt att planera intagen. Man måste tänka efter lite när man vill känna av det som mest =)

Jag har funderat på om det är kapslarna (eller själva tabletten då jag haft det) så jag brukar ha kapslarna kvar i munnen med en massa saft tills dom nästan är smälta... men det har mest varit ett desperat försök till att få det att gå snabbare
Citera
2008-03-11, 00:35
Medlem
Fortfarande ingen som kan svara på hur länge det stannar i kroppen o syns på tester?
Skulle vara jävligt bra för mig att veta, så jag tänker spamma den frågan ända tills nån svarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in