2010-10-25, 15:45
Bannlyst
Håller med ovanstående när det kommer till abstines av subotex. I mitt fall så kan det lätt ta 5-7 dagar innan abstinensen börjar märkas, sub här ju en relativ lång halveringstid så det tar nästan eb vecka innan kroppen börjar skrika!

Andra veckan så är all energi slut och man mår piss och kan inte slappna av, det är svårt att bara sitta still framför tv:en. Tredje veckan så skriker verkligen kroppen efter sub!

Detta är bara en kort beskrivning om mina erfarenheter och den långa och sakta avgiftningen från sub!

När jag var på avgiftning från opiater så var det två killar som avgiftades ifrån sub missbruk. Den första hade skjutit 3stycken sub om dagen i över 6 månader och den andra hade gått på sub i över ett år och hade då tagit mellan 1 och 2 sub om dagen som han intog nasalt!

Den första killen som hade skjutit sub blev erbjuden en 7 dagars nedtrappning av sub, sen skulle han stanna kvar minst en vecka för att se att allt fungerar osv! Killen skrev ut sig dag 11, senare så ringer han på patient telefonen och vill prata med mig. Han säger då att han höll sig ren i två dagar hemma och sen slog tydligen abstinensen till med förnyad kraft! Tråkigt läge!

Den andra killen som snortat 1-2 sub om dagen i nästan ett år valde att sluta med sub rakt upp och ner. Han blev då erbjuden dexofen som han fick 3 gånger om dagen, tyvärr mins jag inte dosen. Killen mådde okej och de tre första dagarna gick bra. Dag 5 så mådde killen fortfarande okej och han trodde att han klarat sig ifrån den värsta abstinensen. Så mot läkarens rekemandationer så skrev han ut sig själv! Träffade killen på stan efter tre månader och då sa han att abstinensen kom efter att han kommit hem. Han höll tydligen ut i en vecka hemma för att sen inte palla mer av den långdragna abstinensen så han började att snorta sub igen! Som tur var så hade han kontakt där han kunde köpa 4 äkta sub för 500kr!

Dyrt att knarka, hur som helst så önskar jag dig lycka till!
Citera
2010-10-25, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Och dessutom, inte fan borde jag få särskilt tung abstinens av ett max 1.5månad långt bruk av sub ~2-3mg/kväll?
Säg inte det. Det kan bli förjävla tungt. Men tur att du har så pass mycket Dexofen. Det kommer hjälpa som fan.

Citat:
Men fortfarande har ingen trovärdigt svarat på min fråga hur farligt det faktiskt skulle vara att ta några dexofen nu inatt, finns det någon som VET hur farligt det är att blanda Subutex med Dexofen?

Jag menar man använder ju Dexofen till att trappa ner just sub missbruk inom vården så det kan ju knappast vara den farligaste blandningen..?
När jag skulle avgiftas så hade jag tagit sub drygt 12 timmar innan, vilket de visste om. Ändå fick jag 100 mg Dexofen då. Sen gick jag på 400 mg uppdelat på 4 doser i några dagar för att sedan trappa ner. Så jag tror inte det är farligt om du tar Dexofen minst 12 timmar efter senaste subintag. Ta inte för stor dos. Bör räcka med 100-200 mg.
Citera
2010-10-25, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Håller med ovanstående när det kommer till abstines av subotex. I mitt fall så kan det lätt ta 5-7 dagar innan abstinensen börjar märkas, sub här ju en relativ lång halveringstid så det tar nästan eb vecka innan kroppen börjar skrika!

Dyrt att knarka, hur som helst så önskar jag dig lycka till!

Ja det var ju tråkiga historier du hade att berätta, men tycker du verkligen att du kan jämföra deras situation med min?

jag snortar endast sub och då 2-3mg/kväll dom senaste 2veckorna, innan det 0.5-1.5mg/kväll i ca 2-3veckor.

Den i din historia som hade det mildaste missbruket hade ju snortat 16mg(!!!) om dagen i ett år, det är ju bara nästan 12ggr så lång tid som mig och ca 8ggr större dosering.

jag skulle väl typ dö om jag snortade 16mg på en dag nu?
Det är ju knappast realistiskt att jämställa mig med ett missbruk som jag skulle dö av om jag testade...

Dom hade dessutom inte tillgång till egen nedtrappning utan fick den administrerad till sig, jag kan ju bara poppa mina helt lagliga dexofen när jag vill, efter min efter läkare förskrivna ordinering.
Och fortfarande tekniskt sett trappa ner, fastän jag i alla myndigheters ögon bara behandlar min skada hehe..
Senast redigerad av Truce- 2010-10-25 kl. 15:56.
Citera
2010-10-25, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Säg inte det. Det kan bli förjävla tungt. Men tur att du har så pass mycket Dexofen. Det kommer hjälpa som fan.
Jepp, jag kan ju dessutom bara hämta ut mer dexofen när det är slut från min läkare pga min skada.

Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
När jag skulle avgiftas så hade jag tagit sub drygt 12 timmar innan, vilket de visste om. Ändå fick jag 100 mg Dexofen då. Sen gick jag på 400 mg uppdelat på 4 doser i några dagar för att sedan trappa ner. Så jag tror inte det är farligt om du tar Dexofen minst 12 timmar efter senaste subintag. Ta inte för stor dos. Bör räcka med 100-200 mg.

Men vafan då är det ju lugnt att peta nån dexofen inatt då, för ikväll kommer det vara 24h sen jag tog Sub senaste, var det jag misstänkte.

Dock inte sagt att jag kommer poppa Dexofen ikväll, suben sitter ju fortfarande i så lär ju inte börja absa inatt redan, vill dock ha vägarna öppna för mig.
Jag har trots allt jobb och studier att sköta, så sömn är viktigt.

Men jag ser helt ärligt inte hur det kommer bli ett problem, jag har dexofen att ta på morgonen om jag känner att det är knas, sen behöver jag ju bara klara dagen på det dexot, kanske 200mg och sen ta 200mg till sängs så jag kan sova.
Spela roll om jag mår lite pissigt sen här hemma i min ensamhet mellan doseringarna, det är nemas problemas, jag förtjänar det.
Senast redigerad av Truce- 2010-10-25 kl. 16:00.
Citera
2010-10-25, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ja det var ju tråkiga historier du hade att berätta, men tycker du verkligen att du kan jämföra deras situation med min?

jag snortar endast sub och då 2-3mg/kväll dom senaste 2veckorna, innan det 0.5-1.5mg/kväll i ca 2-3veckor.

Den i din historia som hade det mildaste missbruket hade ju snortat 16mg(!!!) om dagen i ett år, det är ju bara nästan 12ggr så lång tid som mig och ca 8ggr större dosering.

jag skulle väl typ dö om jag snortade 16mg på en dag nu?Det är ju knappast realistiskt att jämställa mig med ett missbruk som jag skulle dö av om jag testade...

Dom hade dessutom inte tillgång till egen nedtrappning utan fick den administrerad till sig, jag kan ju bara poppa mina helt lagliga dexofen när jag vill, efter min efter läkare förskrivna ordinering.
Och fortfarande tekniskt sett trappa ner, fastän jag i alla myndigheters ögon bara behandlar min skada hehe..
`
Nej, man kan inte direkt jämnföra vad mina kamrater gjorde jämnfört med om man tar ett par mg per dag. Dosen är mindre men sub är egentligen rätt så starka saker så visst kan man få en härlig abstinens av ett par mg!

Tror inte då skulle dö om du tog 16mg, dock så kan jag tänka mig att du skylle spy ett tiotal gånger tiden efter du tagit 16mg! Dock så kan det ju vara farligt att blanda sub och benso men det är en skön mix. Sitter själv och myser av en halv sub och 100mg sobril*(10mg tabletter)!

Jag önskar dig lycka till med din nedtrappning/avgiftning. Rekemenderar starkt att du skaffar några sömntablleter typ nitrazepan eller om du vill ha något ej beroende framkallande så propavan, atarx eller till och med theralen!

Så håll ut, du kan klara det och hur illa du än mår så kommer kroppen inte gå i tusen bitar även om det känns så. Själv så finner jag att varma duschar hjälper mig att slippa den värsta abstinensen, det blir lätt 3-5 duschar på den dag när jag avgiftat mig själv. Jag blir då varm och skön i duschen men det släpper redan efter 5-10 minuter men det är skönt att slippa det värsta ett par minuter.

Om du kan få tag i seroquell som är en antippsykotiskt läkemedel som har en härlig bieffekt som gör att kroppen slappnar av och du får betydligt lättare att sova!

Lycka till½
Citera
2010-10-25, 16:39
Bannlyst
Citat:
`

Om du kan få tag i seroquell som är en antippsykotiskt läkemedel som har en härlig bieffekt som gör att kroppen slappnar av och du får betydligt lättare att sova!

Lycka till½

Joo jag kan typ bara få tag i roppar () så sömnproblemen lär ju inte bli så farliga om jag inte vill, dessutom har jag för mig att jag får myrkryp av seroquel som jag käkat några gånger, INTE nice när man ska sova..!!

Men jag har haft sådana jävla sömnrubbningar i flera år och har precis blivit av med dom värsta rubbningarna nu när jag slutat blaza dagligen, så jag kommer nog försöka få min sömn på bara dexofenet, kanske nån lättare sömntablett om jag hittar nån som becknar typ sobril..

För jag har aldrig somnat så "enkelt" som på sub'en på flera år, har alltid behövt typ flera gram röka i en bongkopp för att ens bli sömnig haha, så att somna såhär enkelt vill jag inte slösa bort bara pga lite abs, så härdar hellre och får ökad sömnkvalite efteråt.
Citera
2010-10-25, 17:13
Bannlyst
Citat:
Joo jag kan typ bara få tag i roppar () så sömnproblemen lär ju inte bli så farliga om jag inte vill, dessutom har jag för mig att jag får myrkryp av seroquel som jag käkat några gånger, INTE nice när man ska sova..!!

Men jag har haft sådana jävla sömnrubbningar i flera år och har precis blivit av med dom värsta rubbningarna nu när jag slutat blaza dagligen, så jag kommer nog försöka få min sömn på bara dexofenet, kanske nån lättare sömntablett om jag hittar nån som becknar typ sobril..

För jag har aldrig somnat så "enkelt" som på sub'en på flera år, har alltid behövt typ flera gram röka i en bongkopp för att ens bli sömnig haha, så att somna såhär enkelt vill jag inte slösa bort bara pga lite abs, så härdar hellre och får ökad sömnkvalite efteråt.

Om jag förstår dig rätt så har du svårt att somna när du tagit sub?

Jag har precis samma problem, tar jag sub på dagen så kan jag glömma att sova på natten. Det går helt enkelt inte att somna utan man sitter uppe och tittar på tve eller surfar på nätet.

Det prefekta för mig är att ta 2-3 xanor eller motsvarande i stesolid eller som just nu tyvärr så är det sobril, fick ett okej pris på ett gång sobril men man får ju ta 10 till 15 stycken 10mg tabletter för att det ska hjälpa en sova. Brukar även grunda med 3-4 propavan!

He he, är det riktiga roppar så lär de funka fin fint! Även nitrazapin som är "ropparnas lillbrör" funkar fint. Ibland så får jag ett gäng av min psykläkare och jag tycker de är lite "mildare" än riktiga roppar men jag sover väldigt bra på nitrazepin!
Citera
2010-10-25, 17:32
Bannlyst
Citat:
Om jag förstår dig rätt så har du svårt att somna när du tagit sub?

Jag har precis samma problem, tar jag sub på dagen så kan jag glömma att sova på natten. Det går helt enkelt inte att somna utan man sitter uppe och tittar på tve eller surfar på nätet.

Det prefekta för mig är att ta 2-3 xanor eller motsvarande i stesolid eller som just nu tyvärr så är det sobril, fick ett okej pris på ett gång sobril men man får ju ta 10 till 15 stycken 10mg tabletter för att det ska hjälpa en sova. Brukar även grunda med 3-4 propavan!
hehe nä du missuppfattade, jag HADE feeeta problem med att sova när jag blazade dagligen.
Var tvungen att röka flera g varje kväll för att ens bli trött och ställde t.om klockan typ 1.5h tidigare bara för att kunna vakna, kicka en bong och sen snooza extra länge..

Var ganska hooked på att blaza kan man lugnt påstå, men så började jag dra sub för att sluta blaza, var perfekt, drog sub på kvällen och somnade moffad utan röka och eftersom att sub sitter sålänge var jag inte heller sugen på en wake n bake bong på morgonen så kunde skippat rökat helt då. =)

Citat:
He he, är det riktiga roppar så lär de funka fin fint! Även nitrazapin som är "ropparnas lillbrör" funkar fint. Ibland så får jag ett gäng av min psykläkare och jag tycker de är lite "mildare" än riktiga roppar men jag sover väldigt bra på nitrazepin!
Klart det är äkta roppar.

Mm Nitrazepam är också jävligt fina, hade en 500burk förra sommaren, men "gav bort" (man vet aldrig vem som läser ) typ 450st av dom.
Har dock nada tillgång till nitra nu.

Men ska som sagt försöka hålla mig borta från mer sömnhjälp nu när jag blivit av med min värsta sömnfiende rökat, är ju en jävligt stor framgång för mig att kunna sova bara på moffe!

På tal om annat, borde inte jag bli ganska bäng på Dexofenet nu när jag "bara" dragit sub 1månad, för det var typ 2år sedan jag ens åt 1dexofen senast..

Så jag borde ju verkligen ha 0 i tolerans mot Dexo och därför bli bäng jävligt lätt..?
Eller kommer jag ändå inte känna mig så bäng för att sub'et är såpass mycket starkare?

Jag har också för mig att jag gillar Dexofen som fan, att jag blir riktigt skönt stekt på dom..
Senast redigerad av Truce- 2010-10-25 kl. 17:35.
Citera
2010-10-25, 17:48
Bannlyst
Citat:
hehe nä du missuppfattade, jag HADE feeeta problem med att sova när jag blazade dagligen.
Var tvungen att röka flera g varje kväll för att ens bli trött och ställde t.om klockan typ 1.5h tidigare bara för att kunna vakna, kicka en bong och sen snooza extra länge..

Var ganska hooked på att blaza kan man lugnt påstå, men så började jag dra sub för att sluta blaza, var perfekt, drog sub på kvällen och somnade moffad utan röka och eftersom att sub sitter sålänge var jag inte heller sugen på en wake n bake bong på morgonen så kunde skippat rökat helt då. =)

Klart det är äkta roppar.

Mm Nitrazepam är också jävligt fina, hade en 500burk förra sommaren, men "gav bort" (man vet aldrig vem som läser ) typ 450st av dom.
Har dock nada tillgång till nitra nu.

Men ska som sagt försöka hålla mig borta från mer sömnhjälp nu när jag blivit av med min värsta sömnfiende rökat, är ju en jävligt stor framgång för mig att kunna sova bara på moffe!

På tal om annat, borde inte jag bli ganska bäng på Dexofenet nu när jag "bara" dragit sub 1månad, för det var typ 2år sedan jag ens åt 1dexofen senast..Så jag borde ju verkligen ha 0 i tolerans mot Dexo och därför bli bäng jävligt lätt..?
Eller kommer jag ändå inte känna mig så bäng för att sub'et är såpass mycket starkare?

Jag har också för mig att jag gillar Dexofen som fan, att jag blir riktigt skönt stekt på dom..

Själv så har jag aldrigt blivit bäng på dexofen och jag har aldrig stött på någon som blivit bäng på dem. Det enda kända är väl att panodil kan boosta den smärtstillande effekten! Om du blir bäng av dem så har du stor tur jämnfört med nästan alla andra!

Sub är betydligt starkare än dexofen, man kan ju knappt jämnföra dem två. Tänk dig att Temgesic som har samma aktiva substans "Buprenorfin" ligger på 0.4mg och ges till dem som nyligen har opererats eller har kroniska smärtor. Då 2mg sub kan verka lite så är det i verkligheten 5 gånger så mycket än en verkligen kraftig smärtstillande medecin.

Hur kan man "ge bort" 450stycken roppar? Hur många "tack" fick du för varje roppe?
Citera
2010-10-25, 18:48
Bannlyst
Citat:
Själv så har jag aldrigt blivit bäng på dexofen och jag har aldrig stött på någon som blivit bäng på dem. Det enda kända är väl att panodil kan boosta den smärtstillande effekten! Om du blir bäng av dem så har du stor tur jämnfört med nästan alla andra!
Klart man kan bli bäng på Dexofen. Vissa påstår att man bygger upp effekten, så att man blir mer bäng om man äter det i tre dagar, jämfört med första dagen. Läste någon som påstod det här på Flashback. Vet inte om det stämmer. Jag har dock blivit skön av drygt 300 mg utan tolerans.
Senast redigerad av Perfume-V 2010-10-25 kl. 18:56.
Citera
2010-10-25, 20:07
Bannlyst
Citat:

Sub är betydligt starkare än dexofen, man kan ju knappt jämnföra dem två. Tänk dig att Temgesic som har samma aktiva substans "Buprenorfin" ligger på 0.4mg och ges till dem som nyligen har opererats eller har kroniska smärtor. Då 2mg sub kan verka lite så är det i verkligheten 5 gånger så mycket än en verkligen kraftig smärtstillande medecin.

Hur kan man "ge bort" 450stycken roppar? Hur många "tack" fick du för varje roppe?

Jag blir jävligt bäng på Dexofen, jag vet att jag bli mycket bättre bäng på dom än på t.ex Tram, Dexofen tycker jag påminner mycket om Kodein (om jag kommer ihåg rätt..).

Joo jag vet ju såklart att Sub är mycket starkare, haha vafan, men jag har ju gått in mig på Sub'en nu så jag noddar knappt/inte längre på det om jag inte skule dra i mig 4mg på samma gång typ.

Så jag menar att jag kanske kommer bli mer påverkad av Dexofenet som jag kommer bli 100% påverkad av och inte som med sub'en då jag kanske tillgodogör 50%(?) av 1mg pga toleransen, vilket alltså betyder att jag blir lättare bäng på Dexofenet.

Jag tyckte att jag gjorde det nog klart vad jag menade med att "ge bort" när jag la till "att man aldrig vet vem som lyssnar", faktiskt, fattar inte hur du kan missuppfatta det, hur bäng är du?

Tror/trodde du verkligen att jag bokstavligt talat gav bort 450st Nitra??
Citera
2010-10-25, 23:34
Bannlyst
Fan känner att jag ändå kommer behöva poppa nån Dexofen ikväll, kommer nog bli 100-200mg, har nu läst runt en massa och kommit fram till att jag knappast lär dö.

Folk i tripprapportforumen har ju käkat uppemot 900mg under tunga fyllor så max 200mg 24h efter 3mg sub kommer jag fan inte kola av.

Har ju fan studier, jobb och träning att sköta så min sömn är jävligt viktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in