Citat:
Ursprungligen postat av S.u.b
Va skönt att någon annan förstår mig precis.. (inte för att jag menar att jag vill du ska sitta i samma skit) du förstår nog vad jag menar...
Bara 12 dagar på avgiftning på sub? Det är extremt kort tid.
Kodein å tram har jag ju funderat mycket på.. sen doseringen har jag också haft lite funderingar på. Vilken dos är du på om dagen nu? På suben alltså..?
Jag har just samma problem i denna stad också.. Fruktansvärt dåligt med allt förutom sub å dolcisar.
Plus att sedan jag hade lvm för något år sedan har jag tappat alla kontakter i stort sett och har heller inte haft behov av dom eftersom jag la ner allt men tyvärr klev på giftet, igen! :/
Jag va till öppenvården i vintras och bad om hjälp med då fick jag ju just enbart catepresan och theralen, så de va väl kanske därför jag upplevde det som skit i stort sett, men med tram eller codein kanske det är som du säger. Drog dessvärre i mig en 5mg snok morfin för ca 1 timme sedan bara för att INTE ta suben... men de vette faan om de är något bättre.. Suck! Den här skiten är förädisk..
Du råkar inte ha något tips på nån internetapotek lr så som kan få tag på detta? Jag har ju spanat på ett ställe men vet ej om det är påligt.. tror det..
Du kan ju pm:a isf om du vill och har lust..
Du har inga funderingar på att försöka tända av igen?
Tack så mycket för ditt svar och tips.. Det uppskattar jag verkligen..
Jag tar 2-4 mg om dagen, utspritt då, och för mig räckte det med 50 mg kodein 4 gånger per dag på avgiftningen, tillsammans med catapresanet då, och lite benso ibland.
När jag är hemma och tänder av så har jag inga regelrätta doser, mer än att jag försöker ta så lite som det bara går, så jag inte byter ut skiten bara.. Oftast tar jag 2 tram eller 2 cit åt gången då, med fyra/fem timmars mellanrum, sen fyller jag på med nytt när kroppen börjar bli dålig igen. Man får försöka styra det så att man inte tar för ruset(vilket kan vara jättesvårt, eftersom man redan mår kasst när man tänder av) utan att jag tar det för att känna mig friskare då.
Nejj 12 dagar räcker ju inte för en subavtändning, iallafall inte för min. Om dom ska behålla en i 12 dagar så kan dom ju åtminstone skicka med en medicin, eller att öppenvården tar över när man kommer hem, så man kan fortsätta tills man är helt frisk. På avgiftningen fick jag bara snabbt trappa ner kodeinet och catapresanet, och sen satt jag på ett tåg hem :/
Jag har faktiskt aldrig handlat på nätapotek, är lite för nojjig för sånt tror jag

Men kika på trådarna här på FB så kanske du hittar nått fynd, eller hör med folk runt om kring dig! Kanske lite dåliga tips, men jag kommer inte på nått annat.. :S
Nej 5mg morfin är ju inte så mycket att hurra för när man gått på sub :/ Dexofen funkar också bra mot subat! om du har möjlighet att få tag på det..
Om jag har tankar på att tända av igen? Inte för tillfället, men jag vet ju att det kommer att komma en dag, när jag måste antingen tända av ofrivilligt eller så kommer jag bara känna att det är nog.. Ibland försöker jag ta småpauser också, 2-3 dagar för att vila lite. Sen blir abstinensen för stark, om jag inte har nått annat att ta då, så då spricker det :P
Hoppas det ordnar sig för dig nudå, jag håller tummarna!