2010-07-21, 15:20
Medlem
Har du funderat på att lägga in dig på avgiftning? Gör du det frivilligt så kan du ju dessutom skriva ut dig när du vill...
Citera
2010-07-21, 15:37
Medlem
MOXXARs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grewupascrewup
Har du funderat på att lägga in dig på avgiftning? Gör du det frivilligt så kan du ju dessutom skriva ut dig när du vill...

Håller med, där kan du få den hjälp du behöver.
Citera
2010-07-21, 15:59
Medlem
Saken är den att jag inte vill lägga in mig.. vill ge detta ett försök på hemmaplan..
Citera
2010-07-21, 16:04
Medlem
MOXXARs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.u.b
Saken är den att jag inte vill lägga in mig.. vill ge detta ett försök på hemmaplan..

Gör ett försök på det sättet du skrev om, skaffa dig lite piller och stå ut...
Det är knapt du kan gå lägre på Subutexen för du är redan på en väldigt låg dos.
Du skrev att du inte ville använda Benz, men det kan vara till stor hjälp, men bara ett tag, inte att du skall gå på det nu istället och inte så du skaffar dig ett nytt beroende.

Lycka till!
Citera
2010-07-21, 16:42
Bannlyst
Tycker du ska försöka själv. Lägga in sig underlättar kanske, men nu är det inget hardcore missbruk du sitter med. Även om det är förjävligt att sluta efter ett långvarigt opiatbruk, några mg sub per dag i ditt fall. Alla opiater lättar ju visserligen din at, frågan är hur stor skillnad det är att ta en annan opiat istället för att minska på din dos sub. Men nån lättare opiat i små doser lär ju underlätta. Skulle tro att tramadol är ett bra val, då det jobbar mkt på andra receptorer än just endorfinet.

Men är väl bara och testa sig fram, mkt som underlättar, det farliga är väl dock att man riskerar att torska på den nya substansen istället.Kan ju bunkra upp med kodein,tram,benso,röka och köra en vecka med varje substans. Då har du en månad utan sub, som lär vara betydligt lättare än att gå ct.
Citera
2010-07-21, 17:22
Medlem
mrsQs avatar
Jag sitter i samma skit som du, tar enbart sub och har gjort det i några år, snortar då.
Har försökt CT så jättemånga gånger p ga att det har varit så dåligt med allting i denna stad. Förutom Sub då. Varje gång har det ju gått åt helvete. Lyckades också i två veckor när jag var färskare, men det var en engångsföreteelse.

Skickade iväg mig själv på avgiftning i början av året. Där fick även jag Catapresan som funkade toppen på mig, och kodein, 50mg fyra gånger om dan + sömnmedicin och benso på kvällen.
Den avgiftningen fungerade faktiskt jäkligt bra och jag stannade hela avgiftningstiden (12 dagar)
Dock så räckte inte tiden till och jag hade kvar en massa avtändningssyndrom, som jag inte pallade med när jag kom hem och var utan mediciner, så jag tog ett återfall och nu är jag tillbaks inne i leken :P

Hade jag velat göra en avtändning hemma och kunde välja mellan alla piller i världen så hade jag lätt tagit Citodon eller Kodein, och delat upp i doser över dagen, i kombination med Catapresan. Jag vet att Catapresan enbart inte fungerade på mig heller, dock så fungerade det jättebra ihop med kodeinet.
Sen hade jag skaffat Nitrazepam och Theralen att sova på.

Alternativ till Kodeinet så hade jag skaffat mig Tramadol, för det är ju också bra mot subAT:s.

Ingen aning om du blev smartare på det här, men så gjorde jag.
Citera
2010-07-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Jag sitter i samma skit som du, tar enbart sub och har gjort det i några år, snortar då.
Har försökt CT så jättemånga gånger p ga att det har varit så dåligt med allting i denna stad. Förutom Sub då. Varje gång har det ju gått åt helvete. Lyckades också i två veckor när jag var färskare, men det var en engångsföreteelse.

Skickade iväg mig själv på avgiftning i början av året. Där fick även jag Catapresan som funkade toppen på mig, och kodein, 50mg fyra gånger om dan + sömnmedicin och benso på kvällen.
Den avgiftningen fungerade faktiskt jäkligt bra och jag stannade hela avgiftningstiden (12 dagar)
Dock så räckte inte tiden till och jag hade kvar en massa avtändningssyndrom, som jag inte pallade med när jag kom hem och var utan mediciner, så jag tog ett återfall och nu är jag tillbaks inne i leken :P

Hade jag velat göra en avtändning hemma och kunde välja mellan alla piller i världen så hade jag lätt tagit Citodon eller Kodein, och delat upp i doser över dagen, i kombination med Catapresan. Jag vet att Catapresan enbart inte fungerade på mig heller, dock så fungerade det jättebra ihop med kodeinet.
Sen hade jag skaffat Nitrazepam och Theralen att sova på.

Alternativ till Kodeinet så hade jag skaffat mig Tramadol, för det är ju också bra mot subAT:s.

Ingen aning om du blev smartare på det här, men så gjorde jag.

Va skönt att någon annan förstår mig precis.. (inte för att jag menar att jag vill du ska sitta i samma skit) du förstår nog vad jag menar...

Bara 12 dagar på avgiftning på sub? Det är extremt kort tid.
Kodein å tram har jag ju funderat mycket på.. sen doseringen har jag också haft lite funderingar på. Vilken dos är du på om dagen nu? På suben alltså..?

Jag har just samma problem i denna stad också.. Fruktansvärt dåligt med allt förutom sub å dolcisar.
Plus att sedan jag hade lvm för något år sedan har jag tappat alla kontakter i stort sett och har heller inte haft behov av dom eftersom jag la ner allt men tyvärr klev på giftet, igen! :/

Jag va till öppenvården i vintras och bad om hjälp med då fick jag ju just enbart catepresan och theralen, så de va väl kanske därför jag upplevde det som skit i stort sett, men med tram eller codein kanske det är som du säger. Drog dessvärre i mig en 5mg snok morfin för ca 1 timme sedan bara för att INTE ta suben... men de vette faan om de är något bättre.. Suck! Den här skiten är förädisk..

Du råkar inte ha något tips på nån internetapotek lr så som kan få tag på detta? Jag har ju spanat på ett ställe men vet ej om det är påligt.. tror det..
Du kan ju pm:a isf om du vill och har lust..

Du har inga funderingar på att försöka tända av igen?

Tack så mycket för ditt svar och tips.. Det uppskattar jag verkligen..
Citera
2010-07-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Tycker du ska försöka själv. Lägga in sig underlättar kanske, men nu är det inget hardcore missbruk du sitter med. Även om det är förjävligt att sluta efter ett långvarigt opiatbruk, några mg sub per dag i ditt fall. Alla opiater lättar ju visserligen din at, frågan är hur stor skillnad det är att ta en annan opiat istället för att minska på din dos sub. Men nån lättare opiat i små doser lär ju underlätta. Skulle tro att tramadol är ett bra val, då det jobbar mkt på andra receptorer än just endorfinet.

Men är väl bara och testa sig fram, mkt som underlättar, det farliga är väl dock att man riskerar att torska på den nya substansen istället.Kan ju bunkra upp med kodein,tram,benso,röka och köra en vecka med varje substans. Då har du en månad utan sub, som lär vara betydligt lättare än att gå ct.

Det låter faktiskt inte helt dumt heller att variera sig lite heller.. har jag faktiskt inte tänkt på själv. Problemet i denna stad bara att det är så svårt att hitta saker å ting. Röka har jag provat förr faktiskt mot at och det funkar ganska bra konstigt nog. Men grejen är den att jag hatar att röka holk pga att det är ångestskapande för mig dessvärre. Men det tar bort många symton ist..
Citera
2010-07-21, 22:25
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.u.b
Va skönt att någon annan förstår mig precis.. (inte för att jag menar att jag vill du ska sitta i samma skit) du förstår nog vad jag menar...

Bara 12 dagar på avgiftning på sub? Det är extremt kort tid.
Kodein å tram har jag ju funderat mycket på.. sen doseringen har jag också haft lite funderingar på. Vilken dos är du på om dagen nu? På suben alltså..?

Jag har just samma problem i denna stad också.. Fruktansvärt dåligt med allt förutom sub å dolcisar.
Plus att sedan jag hade lvm för något år sedan har jag tappat alla kontakter i stort sett och har heller inte haft behov av dom eftersom jag la ner allt men tyvärr klev på giftet, igen! :/

Jag va till öppenvården i vintras och bad om hjälp med då fick jag ju just enbart catepresan och theralen, så de va väl kanske därför jag upplevde det som skit i stort sett, men med tram eller codein kanske det är som du säger. Drog dessvärre i mig en 5mg snok morfin för ca 1 timme sedan bara för att INTE ta suben... men de vette faan om de är något bättre.. Suck! Den här skiten är förädisk..

Du råkar inte ha något tips på nån internetapotek lr så som kan få tag på detta? Jag har ju spanat på ett ställe men vet ej om det är påligt.. tror det..
Du kan ju pm:a isf om du vill och har lust..

Du har inga funderingar på att försöka tända av igen?

Tack så mycket för ditt svar och tips.. Det uppskattar jag verkligen..

Jag tar 2-4 mg om dagen, utspritt då, och för mig räckte det med 50 mg kodein 4 gånger per dag på avgiftningen, tillsammans med catapresanet då, och lite benso ibland.
När jag är hemma och tänder av så har jag inga regelrätta doser, mer än att jag försöker ta så lite som det bara går, så jag inte byter ut skiten bara.. Oftast tar jag 2 tram eller 2 cit åt gången då, med fyra/fem timmars mellanrum, sen fyller jag på med nytt när kroppen börjar bli dålig igen. Man får försöka styra det så att man inte tar för ruset(vilket kan vara jättesvårt, eftersom man redan mår kasst när man tänder av) utan att jag tar det för att känna mig friskare då.

Nejj 12 dagar räcker ju inte för en subavtändning, iallafall inte för min. Om dom ska behålla en i 12 dagar så kan dom ju åtminstone skicka med en medicin, eller att öppenvården tar över när man kommer hem, så man kan fortsätta tills man är helt frisk. På avgiftningen fick jag bara snabbt trappa ner kodeinet och catapresanet, och sen satt jag på ett tåg hem :/

Jag har faktiskt aldrig handlat på nätapotek, är lite för nojjig för sånt tror jag Men kika på trådarna här på FB så kanske du hittar nått fynd, eller hör med folk runt om kring dig! Kanske lite dåliga tips, men jag kommer inte på nått annat.. :S

Nej 5mg morfin är ju inte så mycket att hurra för när man gått på sub :/ Dexofen funkar också bra mot subat! om du har möjlighet att få tag på det..

Om jag har tankar på att tända av igen? Inte för tillfället, men jag vet ju att det kommer att komma en dag, när jag måste antingen tända av ofrivilligt eller så kommer jag bara känna att det är nog.. Ibland försöker jag ta småpauser också, 2-3 dagar för att vila lite. Sen blir abstinensen för stark, om jag inte har nått annat att ta då, så då spricker det :P

Hoppas det ordnar sig för dig nudå, jag håller tummarna!
Citera
2010-07-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Jag tar 2-4 mg om dagen, utspritt då, och för mig räckte det med 50 mg kodein 4 gånger per dag på avgiftningen, tillsammans med catapresanet då, och lite benso ibland.
När jag är hemma och tänder av så har jag inga regelrätta doser, mer än att jag försöker ta så lite som det bara går, så jag inte byter ut skiten bara.. Oftast tar jag 2 tram eller 2 cit åt gången då, med fyra/fem timmars mellanrum, sen fyller jag på med nytt när kroppen börjar bli dålig igen. Man får försöka styra det så att man inte tar för ruset(vilket kan vara jättesvårt, eftersom man redan mår kasst när man tänder av) utan att jag tar det för att känna mig friskare då.

Nejj 12 dagar räcker ju inte för en subavtändning, iallafall inte för min. Om dom ska behålla en i 12 dagar så kan dom ju åtminstone skicka med en medicin, eller att öppenvården tar över när man kommer hem, så man kan fortsätta tills man är helt frisk. På avgiftningen fick jag bara snabbt trappa ner kodeinet och catapresanet, och sen satt jag på ett tåg hem :/

Jag har faktiskt aldrig handlat på nätapotek, är lite för nojjig för sånt tror jag Men kika på trådarna här på FB så kanske du hittar nått fynd, eller hör med folk runt om kring dig! Kanske lite dåliga tips, men jag kommer inte på nått annat.. :S

Nej 5mg morfin är ju inte så mycket att hurra för när man gått på sub :/ Dexofen funkar också bra mot subat! om du har möjlighet att få tag på det..

Om jag har tankar på att tända av igen? Inte för tillfället, men jag vet ju att det kommer att komma en dag, när jag måste antingen tända av ofrivilligt eller så kommer jag bara känna att det är nog.. Ibland försöker jag ta småpauser också, 2-3 dagar för att vila lite. Sen blir abstinensen för stark, om jag inte har nått annat att ta då, så då spricker det :P

Hoppas det ordnar sig för dig nudå, jag håller tummarna!

Okej, det låter ju bra att man inte behöver ta allt för stora doser iaf.
Morfinet jag har hemma nu tar jag enbart väldigt lite av för att inte vara allt för dålig. Jag blir ju bättre, men absolut inte ok. Fortfarande svettning, frysning m.m.. Hittills har jag iaf klarat det bra att inte ta pga något rus eller välmående utan enbart för att kunna stå ut i skiten(4:e dagen nu). Men även om jag skulle försöka få ett rus så är de i stort sett omöjligt för min del, jag är alldeles för ingådd eller så lär jag nog ta dunderdoser kanske. Jag blir inte mer än människa så att säga.. Vilket är väl tur iofs!
Dexofen har jag hört lite olika om, en del säger de funkar bra, andra inte.. hmm..
Tramadol är ju lite lättre att få tag på här än codein. Men jag har en jäkla respekt för trammen med tanke på alla kramanfall jag har haft förr. Blev tvungen att äta ep medicin :/ Men kanske går bra med låga doser..

När, 12 dagar då är de fan inte ens värt att lägga in sej, en sub at kan ju ffs hålla i sig flera veckor, man ju iaf räkna med 3-4 väckor minst innan det värsta kroppsliga börjar avta. Tycker det där låter väldigt konstigt och fruktansvärt dåligt av vården. Du borde fått ett alternativ att antingen stanna ett par veckor till eller att fortsätta behandlingen hemma i öppenvården.

Det finns ju ett ställe som heter lindalen tro jag det är som ska vara väldigt duktiga på just sub at. dom trappar ner än minst 3-4, känner folk som fått ända upp till 7 veckor.. med benso och morfinpreparat. Så har du funderingar på att lägga in dej igen så kan jag rekommendera det!

Hoppas de går bra denna gången jag med.. har försökt ett par gåner men aldrig lyckats. Men har aldirg haft denna motivation heller.
Tack så mycke! Ta hand om dig..
Citera
2010-07-22, 18:34
Medlem
ja piller fungerar men hade jag varit du hade jag kört med benzo, det ska jag göra när jag ska sluta med det, lycka till med allting
Citera
2010-07-24, 01:56
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illegal
Jag har då känt ett ökat rus med tramadol + paracetamol. Och jag hade ingen smärta som behöver lindras varje gång så det kan inte varit det som jag känt. Det där med nikotin, jag brukade nästan alltid spy om jag rökte och promenerade samtidigt. Var tvungen att ligga ner för jag blev så snurrig. Snus däremot har jag inte märkt något av. Men nu har jag både slutat röka och snus och jag tycker det är onödigt att börja igen bara för att boosta.

Men buprenofin + paracetamol ger annan effekt i alla fall?

Tro mig, det finns inte en chans i världen att du får starkare rus av att blanda paracetamol med tramadol. Som några redan sagt, det är bara den smärtstillande effekten som blir bättre.
Det enda du får i slutändan är en kass lever.

Placeboeffekt kallas det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in