2010-07-05, 23:25
  #3757
Medlem
maxenmaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotBobHarris
Varför tar du inderal? Har du problem med blodtrycket eller boostar det subben?

Mvh

Första subutexintaget gjort för cirkus 15 minuter sen. :]]]]]]]]]]]]]]]]]
Citera
2010-07-06, 00:58
  #3758
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbowz
Resultat : Godkänt. Gick ganska så bra ändå, dock lite svårt att komma åt foten, fanns bara en ådra stor nog att använda på båda fötterna, så blev vänster foten, gick fint faktist, lätt och enklet.'

Känndes diret när jag drog ut den, som ett mygg bett, precis så kliade det till, skööönt

tack för tippset!

Om du inte redan gjort det, så tycker jag att händerna är att föredra att sätta i framför förrerna. Det är både lite krångligt samt gör så jävla ont oftast att sätta i fötterna för att huden är hård där och det är fullt med senor och sånt. I händerna är det oftast väldigt bekvämt att sätta i och det finns nästan ännu fler olika ställen att sätta på där än i armarna t ex. Jag tycker att den bästa allmäna storleken på kanyler är 25g. Som dessa: http://www.medical-world.biz/catalog/images/needle_BD300600.jpg

Dom är smala nog att nå även små kärl med, men tillräckligt tjocka för att vara stabila och inte kännas som att dom håller på att brytas av om man måste rota lite eller har förhårdnade vener.
Citera
2010-07-06, 01:19
  #3759
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxenmax
Första subutexintaget gjort för cirkus 15 minuter sen. :]]]]]]]]]]]]]]]]]


Absolut första sub-intaget eller? Hur gick det?
Citera
2010-07-06, 01:27
  #3760
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Om du inte redan gjort det, så tycker jag att händerna är att föredra att sätta i framför förrerna. Det är både lite krångligt samt gör så jävla ont oftast att sätta i fötterna för att huden är hård där och det är fullt med senor och sånt. I händerna är det oftast väldigt bekvämt att sätta i och det finns nästan ännu fler olika ställen att sätta på där än i armarna t ex. Jag tycker att den bästa allmäna storleken på kanyler är 25g. Som dessa: http://www.medical-world.biz/catalog/images/needle_BD300600.jpg

Dom är smala nog att nå även små kärl med, men tillräckligt tjocka för att vara stabila och inte kännas som att dom håller på att brytas av om man måste rota lite eller har förhårdnade vener.

Okej, konstigt tycker jag, då jag knappt kände av i foten. Tycker det känns mkt mera i händerna än foten dett kan jag garantera.

Är samma som jag använder, i think, står iaf 25G. Sedan är dessa vita/gråvita små.
Men som jag sa, så är det mindre känsel i foten än händerna dock så ska jag testa händerna någon annan gång.

//RAB
Citera
2010-07-06, 01:48
  #3761
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbowz
Okej, konstigt tycker jag, då jag knappt kände av i foten. Tycker det känns mkt mera i händerna än foten dett kan jag garantera.

Är samma som jag använder, i think, står iaf 25G. Sedan är dessa vita/gråvita små.
Men som jag sa, så är det mindre känsel i foten än händerna dock så ska jag testa händerna någon annan gång.

//RAB

Alla är väl olika förståss menjag tycker ändå det låter konstigt om du tycker det gör ondare i händerna än fötterna. Händerna är ju ett vanligt ställe som många sätter i och dom flesta jag pratat med håller med om att fötterna är smärtsamma och undviker dom helt och hållet. Jag provade senast idag att sticka mig i foten med en helt ny nål (använder mycket sällan fötterna så dom är intakta) men det gjorde så jävla ont att jag inte kunde fortsätta prova efter att jag inte fick svar på de första stället.. dock så är även mina händer för tillfället lika odugliga som mina armveck och det slutade med att jag fick in lösningen i en sned liten ådra på baksidan av underarmen (stod framför spegeln för att kunna se den vilket har blivit en standard för mig nuförtiden varje gång jag sätter en fix)
Citera
2010-07-06, 02:16
  #3762
Medlem
maxenmaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Absolut första sub-intaget eller? Hur gick det?

Haha ja. Det stämmer. Jag försöker fortfarande tolka, uppleva och känna efter vad jag egentligen tycker. Men det är rent ut sagt helt jävla underbart.

Att jag inte åt på ett bra antal timmar kan jag dock ångra, det hade nog inte behövts. Å andra sidan så känner jag ju inte direkt av hungern mer än att energinivån ligger ganska lågt, att man är lite seg. Haha meennnnnnnn jag ska ju inte klaga. Tar jag några bloss på en cigg så kommer jag på mig själv totalblundandes och helt utan att varken röra ciggen eller någonting över huvud taget. Det är inte riktigt noddande, utan mer som att jag mår så jävla bra att det ibland kvittar att låta ögonen vara öppna. Haha. Fast det är ju också såklart helt beroende på vad jag gör. Går jag runder eller gör något aktivt så ser man säkert någon millimeter av ögonen.

Haha oooja, så fint. Hade nog som sagt önskat att blodsockernivån var lite högre bara, annars är det alla tiders!
Citera
2010-07-06, 13:07
  #3763
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Alla är väl olika förståss menjag tycker ändå det låter konstigt om du tycker det gör ondare i händerna än fötterna. Händerna är ju ett vanligt ställe som många sätter i och dom flesta jag pratat med håller med om att fötterna är smärtsamma och undviker dom helt och hållet. Jag provade senast idag att sticka mig i foten med en helt ny nål (använder mycket sällan fötterna så dom är intakta) men det gjorde så jävla ont att jag inte kunde fortsätta prova efter att jag inte fick svar på de första stället.. dock så är även mina händer för tillfället lika odugliga som mina armveck och det slutade med att jag fick in lösningen i en sned liten ådra på baksidan av underarmen (stod framför spegeln för att kunna se den vilket har blivit en standard för mig nuförtiden varje gång jag sätter en fix)

Okej, kanske är olika ? Kan oxå vara det att jag spelat fotboll ända sen 5års åldern, så foten är inte direkt känslig om jag säger så, kan kanske vara det som gör det.

Åhfan, blir det inte konstigt att titta in ispegeln samtidigt? haha borde lixom bli tvärtom när man gör allt om du förstår hur jag menar.

Men alltså, går det verkligen få en bra träff i händerna i ådrorna ? Dem ser så små ut df jag inte testtat det helt.

//RAB
Citera
2010-07-06, 15:17
  #3764
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbowz
Okej, kanske är olika ? Kan oxå vara det att jag spelat fotboll ända sen 5års åldern, så foten är inte direkt känslig om jag säger så, kan kanske vara det som gör det.

Åhfan, blir det inte konstigt att titta in ispegeln samtidigt? haha borde lixom bli tvärtom när man gör allt om du förstår hur jag menar.

Men alltså, går det verkligen få en bra träff i händerna i ådrorna ? Dem ser så små ut df jag inte testtat det helt.

//RAB

Alla ser olika ut, vissa har små ådror på händerna andra enorma. Vissa har inga på foten, medans du har. Så man kan få en bra träff i överallt, det handlar mest om hur bra man är på att sticka, då spelar storleken inte så jättestor roll längre..
Citera
2010-07-06, 18:31
  #3765
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbowz
Okej, kanske är olika ? Kan oxå vara det att jag spelat fotboll ända sen 5års åldern, så foten är inte direkt känslig om jag säger så, kan kanske vara det som gör det.

Åhfan, blir det inte konstigt att titta in ispegeln samtidigt? haha borde lixom bli tvärtom när man gör allt om du förstår hur jag menar.

Men alltså, går det verkligen få en bra träff i händerna i ådrorna ? Dem ser så små ut df jag inte testtat det helt.

//RAB

Har en kompis som bara tar i händerna... ca 4 ggr/dag i ett halvår nu typ. Hon har kört IV periodvis under typ 7 års tid, mest i händerna tror jag. Oftast går det iaf bra men ibland kan det vara problem att hitta rätt... då blir det bara nålbyte och allt funkar perfekt igen, eller så byter hon ställe. Tror hon har runt 3-4 ställen på händerna som hon varierar emellan, när det ena slutar funka. Tar typ 2 sekunder för henne i händerna iaf.

Men alla är ju som sagt var olika...

Jag tycker dock det är lite "skumt" att det funkar så bra för henne där eftersom man knappt ens ser hennes vener. Jag har t. ex. vener som står upp på händerna, speciellt om det är varmt... men hennes står inte upp alls, man bara ser en smal, liten blå ton/skugga nånstans djupt nere. På vissa ställen ser man inte ens det, man ser bara ärren efter nålen. Ändå går det så himla bra. Hon använder dessutom bara blå nålar... vilka jag tycker ser typ 3 ggr så stora ut som hennes knappt existerande handvener... men tydligen så är det inte så.

Jag frågade henne nån gång, om att nålen ser ju för 17 större ut än hennes vener, men det såg bara ut så sa hon. Och det fattar jag väl iofs också, eftersom det tydligen funkar =)

Men angående fötter och ben så ska det ju inte vara helt säkra ställen att IV:a på. Tydligen flera saker som kan ske där lättare än i armar och händer. Hörde nyss att man "har mer stafylokocker i benen och fötterna" (har för mig det var stafyl han sa iaf) men jag kan inget om sådant så jag har egentligen ingen aning... men det skulle iaf vara en anledning till att inte sticka i fötter och ben. Han som sa det var typ en mm från döden pga blodförgiftning i benet, nåt med Stafylokocker då. Hittade följande från den här IV-Guiden:

"I venerna i benen är chansen större än de i armarna att det skapas klumpar som kan hindra cirkulationen och eventuellt bryta av och fastna i lungorna eller hjärtat. Plus att skada klaffar i benens ådror är mer allvarligt än att skada dem i armarna på grund av rollen de spelar i att få blodet tillbaks till hjärtat.

Venerna i fötterna är generellt mindre än de i andra delar i kroppen, och närmare till nerver, brosk och senor vilket du vill undvika att träffa när du injicerar. På grund av att de är längre bort från hjärtat än venerna i händer, armar och ben, så cirkulerar blodet mer långsamt i fotens vener och de kräver därför mer tid att läka. Plus, fotsvett och smutsiga strumpor hindrar sår från att läka och ökar chanserna till infektion från bakterier."


Nu känner jag ingen som dött eller nästan dött av blodförgiftning pga injicering i fötter ben, men jag vet tre personer (känner 2 av dem) som fått blodförgiftning i fot och/eller ben av andra anledningar... en dog (klev på nåt otrevligt), en var nära att dö (han som sa att fötter och ben inte var bra för IV, fick en kula i benet) och den sista fick amputera (stack sig på något. Ett pyttestick som resulterade i lång sjuktid och amputering då). Hur det än är så verkar ben & fotinfektioner inte vara så roliga när man väl får dem =/ Vad man än får det av då. Och är risken för det större om man IV:ar på riskfyllda ställen så kanske man ska försöka anv de ställena i sista hand då.

Men å andra sidan vet jag en narkis som skjutit i sig allt möjligt i typ 30 år nu, mycket i benen och fötterna pga trasiga vener på andra ställen. Inga problem har det varit där så...

Jag skulle nog iaf välja händerna före fötterna om jag kunde... pga det jag hört om just fötter då. Men kanske allt är överdrivet bara, har ingen aning. Sedan kanske man inte bryr sig så mycket heller, om man måste få i sig det på något vis.
Citera
2010-07-06, 20:34
  #3766
Medlem
maxenmaxs avatar
Andra dagen vaken på sub, efter att ha provat det första gången någonsin igår. Detta är bevisligen väldigt vanebildande haha. Jag är redan frälst. Tar max 3 timmar innan jag är sugen på mer. Ojojoj. Informativt inlägg..
Citera
2010-07-06, 21:26
  #3767
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxenmax
Andra dagen vaken på sub, efter att ha provat det första gången någonsin igår. Detta är bevisligen väldigt vanebildande haha. Jag är redan frälst. Tar max 3 timmar innan jag är sugen på mer. Ojojoj. Informativt inlägg..

Om du tar nytt var 3 timma så lär din frälsning inte vara länge iaf =)

Många har väldigt lätt för att utveckla tolerans på Sub, även vid "normalt" bruk... så akta dig om du vill fortsätta kunna njuta av det.

De flesta nya verkar också kunna njuta av en liten dos väldigt länge. De kan ta 1 mg (eller t.o.m. ett halvt) och känna av det dagen efter. Om du behöver mer så ofta (eller vill ha mer) så kanske du redan ligger i riskzonen för att vara en "toleransare" och då ska du ju inte utmana ödet.

Kan bli en kort förälskelse... som lämnar dig lika fort som den kom.
Citera
2010-07-06, 21:40
  #3768
Medlem
maxenmaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Om du tar nytt var 3 timma så lär din frälsning inte vara länge iaf =)

Många har väldigt lätt för att utveckla tolerans på Sub, även vid "normalt" bruk... så akta dig om du vill fortsätta kunna njuta av det.

De flesta nya verkar också kunna njuta av en liten dos väldigt länge. De kan ta 1 mg (eller t.o.m. ett halvt) och känna av det dagen efter. Om du behöver mer så ofta (eller vill ha mer) så kanske du redan ligger i riskzonen för att vara en "toleransare" och då ska du ju inte utmana ödet.

Kan bli en kort förälskelse... som lämnar dig lika fort som den kom.

Ja, du har så rätt så!
Ska hålla mig ifrån återdoseringen och dessutom vila någon dag ifrån det. Behövde knappt ett helt mg från början, så det lönar sig att försöka hålla sig där.. <: Behöver egentligen inte mer så pass frekvent utan det är mer ett litet utvecklat sug..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in