2010-06-16, 18:03
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Hur länge sitter ruset i om man tar ca 1mg i snoken?

I början när jag började med subutex så var jag väck väldigt länge. Om jag tog en lina runt 21 tiden så låg och och nodda/var skev ända till 6 på morgonen, men då var jag extremt känslig och behövde väldigt lite i början, under 1mg.
Citera
2010-06-16, 20:41
Medlem
Abunais avatar
Har det kommit några nya sorts Bup-tabletter? En kompis hade pyttesmå åttor. En 2mg lina var knappt över en centimeter lång samt ingen citron/apelsin-smak. Slog bättre än både tex och oxone.
Citera
2010-06-16, 20:54
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abunai
Har det kommit några nya sorts Bup-tabletter? En kompis hade pyttesmå åttor. En 2mg lina var knappt över en centimeter lång samt ingen citron/apelsin-smak. Slog bättre än både tex och oxone.
Buprenotex.
Citera
2010-06-16, 20:54
Medlem
mrorbins avatar
Citat:

Jepp, dom heter buprenotex eller nå liknande, googla så får du mer info.
Citera
2010-06-16, 20:55
Bannlyst
Citat:

Buprenotex?
Citera
2010-06-16, 22:50
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Sub verkar vara den Opioid som fungerar mest olika från person till person när det gäller precis allt. [...]

Citat:
Ursprungligen postat av TioTillFem
Kan sitta i upp till 12 timmar om inte mer.

Exakt, det är sjukt varierande. Jag kaskadspyr av 1mg, vilket är sjukt lite enligt många, så jag brukar få köra på runt 0,6-0,8mg för att få det perfekta ruset, och eftersom det är så sjukt små mängder så är gränsen sjukt hårfin! Bör tilläggas att ett rus på Buprenorfin håller i runt 24 timmar för mig också.

Med andra ord verkar jag vara en av de här inne som är minst tålig emot Buprenorfin, och jag kan verkligen inte förstå hur andra sitter och skjuter i sig hela sub 8or plus att ruset bara sitter ett fåtal timmar. Låter bara sjukt i mina öron.
Citera
2010-06-16, 23:06
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Exakt, det är sjukt varierande. Jag kaskadspyr av 1mg, vilket är sjukt lite enligt många, så jag brukar få köra på runt 0,6-0,8mg för att få det perfekta ruset, och eftersom det är så sjukt små mängder så är gränsen sjukt hårfin! Bör tilläggas att ett rus på Buprenorfin håller i runt 24 timmar för mig också.

Med andra ord verkar jag vara en av de här inne som är minst tålig emot Buprenorfin, och jag kan verkligen inte förstå hur andra sitter och skjuter i sig hela sub 8or plus att ruset bara sitter ett fåtal timmar. Låter bara sjukt i mina öron.

Tar du det regelbundet i 2 år så kommer du inte tycka det är speciellt med att sluka en 8a.. Onödigt, men inte speciellt..
Citera
2010-06-16, 23:22
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Tar du det regelbundet i 2 år så kommer du inte tycka det är speciellt med att sluka en 8a.. Onödigt, men inte speciellt..

Jo, men just av den anledningen så brukar jag enbart droger. Med andra ord inte skaffar sig någon tolerans, då det bara blir massa waste än om jag brukar. Kan hålla mig på en sub 8a hur äckligt länge som helst just därför.

Edit: Just det, för att kunna göra så här så behöver man något som kallas självdisciplin, eller i alla fall någorlunda. (och sen gör nog en urusel ekonomi rätt mycket av det jobbet också)
Citera
2010-06-16, 23:38
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Jo, men just av den anledningen så brukar jag enbart droger. Med andra ord inte skaffar sig någon tolerans, då det bara blir massa waste än om jag brukar. Kan hålla mig på en sub 8a hur äckligt länge som helst just därför.

Edit: Just det, för att kunna göra så här så behöver man något som kallas självdisciplin, eller i alla fall någorlunda. (och sen gör nog en urusel ekonomi rätt mycket av det jobbet också)

Självklart så är det självdisciplin som är en del i det hela. Men också väldigt mycket andra saker.
Säg att du skaffar dig ett jobb, (antar att du inte har det för du har "urusel ekonomi") och du får köpa subutex för 102kr, det fick jag i några månader. Om man köpte flera dvs. Så har man 20st+ hemma så är det svårt att hålla sig från kakburken fredag och lördag, sen kanske man börjar 14:00 på onsdag, då är det likasvårt på tidagen.. Jag är övertygad över att även du som har självdisciplin, något jag alltid har haft mycket utav hade gått upp i både bruk och tolerans.
Citera
2010-06-16, 23:56
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Självklart så är det självdisciplin som är en del i det hela. Men också väldigt mycket andra saker.
Säg att du skaffar dig ett jobb, (antar att du inte har det för du har "urusel ekonomi") och du får köpa subutex för 102kr, det fick jag i några månader. Om man köpte flera dvs. Så har man 20st+ hemma så är det svårt att hålla sig från kakburken fredag och lördag, sen kanske man börjar 14:00 på onsdag, då är det likasvårt på tidagen.. Jag är övertygad över att även du som har självdisciplin, något jag alltid har haft mycket utav hade gått upp i både bruk och tolerans.

Självklart! Det är jag även mycket medveten om. Dock är jag bra på att lägga undan substanser en längre tid, generellt sett.

Just Buprenorfinet skulle jag nog faktiskt ha svårt att fastna för, då jag har väldigt svårt för ruset. Eller inte svårt, men föredrar i stort sett alla andra Opioider, exklusive Tramadol, före Buprenorfin, så där är nog risken inte så stor, men garanterat större för övriga Opioider.

Edit: Stor tillgång till Oxykodon, Heroin eller annan tung Opioid med underbart rus, till låga priser, plus bra ekonomi och diverse andra aspekter, så skulle risken vara mycket hög skulle jag tro.
Senast redigerad av TjackadHamster 2010-06-16 kl. 23:59.
Citera
2010-06-17, 00:08
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Har tagit doser omkring 0.5 och 2mg dagligen i en veckas tid nu. Eller har faktiskt inte tagit under två dagar utspridda under denna period, minns ej vilka dock. Har tagit lite idag, 0.5mg upritt på två tillfällen, 10.00 och 14.00 ca. När kan jag ta Metadon tror/vet ni? Vad tros om imorn morgon, typ klockan 07.00? Eller är det för tidigt? Djupast tacksam för all form av hjälp.

Mina välsignelser
Citera
2010-06-17, 03:29
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Har tagit doser omkring 0.5 och 2mg dagligen i en veckas tid nu. Eller har faktiskt inte tagit under två dagar utspridda under denna period, minns ej vilka dock. Har tagit lite idag, 0.5mg upritt på två tillfällen, 10.00 och 14.00 ca. När kan jag ta Metadon tror/vet ni? Vad tros om imorn morgon, typ klockan 07.00? Eller är det för tidigt? Djupast tacksam för all form av hjälp.

Mina välsignelser

alldeles för tidigt! Jag hade nog väntat 4-5 dagar iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in