2010-01-13, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entox
Hur många går du på per dag då?
Gör du något speciellt för att få horset att funka efter tre dagar?
Jag går på tre x8 per dag-

Åkte till oslo efter 3 & ett halvt dygn fick jag sopa i mej nästan ett gram.
Inann det färgade.
Jag kände av det tidigare men bara precis när jag tryckte i mej det.

Nu har jag tagit 24 mg per dag under lång tid så receptorerna lär ju vara fyllda till bredden.
Sen kanske det är olika från person till person.

Men i alla fall så är jag nyfiken om du har något särskilt trix för att få det att funka så snart.
Å hur många tabletter per dag inann?

tagit mej en vecka inann jag varit nere på en snabel
Nu har jag inte tagit Subutex dagligen i dessa 8år men som långt bör det vara 2år dagligen.
Inga speciella knep, utan ungefär 3-4 dagar innan jag lägger ner subben så trappar jag snabbt ner dosen och sista dagen tar jag den minsta.
Sedan är jag helt borta ifrån Sub i 2-4dygn.
Visst jag känner absolut att heroinet inte fäster lika bra efter 2-3dygn som det gör efter 4-5 men det fungerar.
Min Subutex dos varierar kraftigt av endel anledningar, delvis för jag inte upprätthåller en daglig dos hela tiden utan använder andra opioider och droger emellanåt.
Men den ligger mellan 8-32mg/dag (som du läser så varier den enormt, en period kan jag gå på en 8mg'are om dagen och klara mig i något år. En annan period går jag på 16/24/32mg om dagen osv.)

Jag tar även både mina sub och heroin (alla opioider i princip) intravenöst också.

Angående Tramadol så får inte jag heller någon bra effekt utav denna opioid, den är för svag. Det blir ju lätt så när man har använt tunga opioider under lång tid.
Har själv gått på Heroin i 15-20år så att peta i sig ett gäng Tramadol gör knappt upp eller ner. Men har blandat dem med Sub ibland då det i höga doser verkar göra en viss positiv effekt men det blir dyrt i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
Har redan startat en tråd för ett tag sen utan att få svar, men jag försöker ändå här...

Hur är det att blanda fentanyl med metadon? Tar metadon bort effekten som med heroin? Och hur länge syns fentanyl i urinet?
Metadon blockerar inte opiat receptorerna som Buprenorfin gör så du kan ta Heroin och Metadon samtigit tex.
MEN Metadon binder väldigt hårt vid receptorerna så det kan samtidigt vara svåårt att tränga igenom med Heroinet eller annan opioid, vet inte hur det är med Fentanyl.
Senast redigerad av Lee Sterling 2010-01-13 kl. 00:29.
Citera
2010-01-13, 00:32
Medlem
Citat:
Tack för svar.

Altihop.

Så det är bara att slänga en halva i pumpen å skaka ?

Som med subutexen.
Som Petter skrev, snälla släng inte bara i tabletterna i pumpen utan filtrera lösningen först. Jag lovar dig att det är värt det i längden.
Får rysningar varje gång jag sätt folk trycka i sig en ofiltrerad grumlig lösning där man ser partiklar flyta omkring. ALLA bindemedel tabletten innehåller sätter sig ju i ditt hjärta, lungor, vener, ögon etc. Vilket kommer leda till problem senare.
Citera
2010-01-13, 01:22
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag tror att röka Subutex/Suboxone tär något enormt på hals/lungor och samlar en massa bindemedel i lungorna.
Intravenöst ger alltid bäst avlöning. Inte sagt att IV är hälsosamt vid några medel utan att injicera tabletter kommer alltid med stora risker.

Men någon rush får man inte på Buprenorfin ensamt. Även om man har 0 tolerans och slår i sig en viss mängd (spelar ingen roll)
så får man ingen rush eller kick utan det tar fortfarande en liten stund innan effekterna gör sig påminda.
Endel kanske misstolkar då effekten träder in rätt snabbt med en rush eller kick men i dess rätta mening har inte Sub något rush IV.

Heroin, Morfin, Oxikodon, Hydromorfon etc. har en kick/rush som kommer i princip omedelbart och det går inte misstolka då du känner en
enorm kick i hela kroppen för det första och sedan när kicken har laggt sig är du grann som vanligt.
På sub blir du "grann som vanligt" vilket administreringssätt man än behagar.

Nåja, för harm reduction skull - röka VS IV.. det är en svår nöt.
Har man tillgång till små micronfilter och filtrerar sin lösning ett par gånger så blir man kvitt otroligt mycket av bindemedlena och får en fin lösning. Tyvärr är inte micronfilter alls vanliga i Sverige..

Kontra - rökning där du får in skit i lungorna. Detta gäller alla sorts tabletter.
Sedan vet man ju inte vad för gift som bildas när vissa substanser förbränns.

Jasså ingen kick vid IV av buprenorfin... då är det inte värt mödan att varken röka eller köra IV imo. Jag förstår inte varför folk inte köper på sig microfilter, OM man ska skjuta tabletter så måste man filtrera ordentligt. Annars är det som att be om diverse åkommor.

In i mina ådror går endast saltformer av diverse preparat, inte värt att injicera färgämnen, bindningsmedel osv...
Citera
2010-01-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Jasså ingen kick vid IV av buprenorfin... då är det inte värt mödan att varken röka eller köra IV imo. Jag förstår inte varför folk inte köper på sig microfilter, OM man ska skjuta tabletter så måste man filtrera ordentligt. Annars är det som att be om diverse åkommor.

In i mina ådror går endast saltformer av diverse preparat, inte värt att injicera färgämnen, bindningsmedel osv...
Nej jag håller givetvis med dig, det är farligt och långt ifrån hälsosamt att injicera tabletter.
Speciellt Subutex/Suboxone är åt helvete onödigt egentligen men man fastnar gärna vid IV intaget när man väl börjat.
Men tabletter som Morfin tex (dolcontin med mera) skjuter jag då biotillgängligheten är dålig på annat sätt.
+ Att IV ger en kick, samma med tex. oxikokdon, hydromorfon etc.

Men jag vill gärna se mer micronfilter i omlopp! Det borde sättas upp siter som säljer micronfilter inrikes i sverige, dessa filter är en enormt bra att ha när man löser upp och filtrerar piller!
Citera
2010-01-13, 08:29
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Tack för svar.

Altihop.

Så det är bara att slänga en halva i pumpen å skaka ?

Som med subutexen.
Den här killen använder kokat vatten, vet inte alls hur de som får en bubblig lösning gör, om det är det som skiljer.

Han filtrerar inte heller, men jag skulle säga precis som petter och övriga som håller med honom, att det är bättre att göra det.

Jag förstår inte varför det är så vanligt att INTE filtrera Sub? Man säger ju att det är värre att IV:a Sub än annat... men trots det så är det Suben som inte filtreras. Är Suben farligare än annat på något vis som inte har med filtrering alls att göra eller... kvittar det om man filtrerar? Just när det gäller farligheten jämfört med annat då?

Som en kompis t. ex. Där är man supernoga när det är Dolcontin, det ska filtreras... gärna flera ggr. Men när det är Sub, då slängs det bara ned & skakas samtidigt som man säger "Egentligen borde jag inte IV:a Suben, det är ju inte bra...."

Om man nu vet det, borde man inte börja med att filtrera den då, när man iaf filtrerar Dolc?

Eller kanske det är något med att Dolc inte ens går att IV:a ofiltrerad, så där måste man göra det, iaf en gång? Eller är Suben farligare att filtrera rent allmänt, men om Dolcen inte filtreras så blir den farligare?

Förvirrande...
Citera
2010-01-13, 12:20
Medlem
Entoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Nej jag håller givetvis med dig, det är farligt och långt ifrån hälsosamt att injicera tabletter.
Speciellt Subutex/Suboxone är åt helvete onödigt egentligen men man fastnar gärna vid IV intaget när man väl börjat.
Men tabletter som Morfin tex (dolcontin med mera) skjuter jag då biotillgängligheten är dålig på annat sätt.
+ Att IV ger en kick, samma med tex. oxikokdon, hydromorfon etc.

Men jag vill gärna se mer micronfilter i omlopp! Det borde sättas upp siter som säljer micronfilter inrikes i sverige, dessa filter är en enormt bra att ha när man löser upp och filtrerar piller!

Testade att röka det på kvällen dagen efter så kändes det som jag hade ett stort hål i magen.
Inbillade mej även att det frätt på lungorna.

Ens viss nostalgisk upplevelse men inte värt det enligt mej.

Fortsätter med det under tungan som vanligt.

Jag förstår precis vad du menar.
Slår man i sej smack så hinner man inte få i sej hela inann man känner av det skallen.
Min erfarenhet säger mej att det är olika med sub ibland 1-2 minuter ibland 4-5 min.
Men definitivt ingen rush/kick.

Inann jag fick dem lagligt å fri tillgång så var jag lite desperat en gång.
Slog i mej fick en saftig punka som inte kändes eller märktes föränn senare.(utan att filtrera)
Fick en fet infetkion och det slutade med att dem fick skära upp armen samt sätta drenage.
Armen blev dubbelt så stor.
Läkaren menade att hade jag kommit ett dygn senare hade dem fått klippt underarmen vi armbågen.

Inte att rekomedera.
Senast redigerad av Entox 2010-01-13 kl. 12:25.
Citera
2010-01-13, 13:43
Bannlyst
Citat:
Metadon blockerar inte opiat receptorerna som Buprenorfin gör så du kan ta Heroin och Metadon samtigit tex.
MEN Metadon binder väldigt hårt vid receptorerna så det kan samtidigt vara svåårt att tränga igenom med Heroinet eller annan opioid, vet inte hur det är med Fentanyl

Aha..det är så det ligger till. Man lär sig nåt nytt varje dag...tack för ett svar av kvalitet....känns som det inte händer lika ofta längre här på flashback nuförtiden....
Citera
2010-01-13, 13:46
Bannlyst
subutex är ju en antagonist alltså det blockerar många andra oiater dock inte alla så blanda inte du får ut bättre resultat av dem ensamma..
Citera
2010-01-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Fick en present så har haft 4mg buprenorfin upphackat på bordet under dagen. Intaget 2.5 sen kl 13 kanske. Dags för resten snart. Käkade en 2mg ikto imorses kl6 och somnade om. Åt 2mg klonazepam och 1mg alrazolam till frukost kl 13. Har en hyffsad tempärärt) hög bensotolerans(käkat 2mg's iktos i minst 14 dagar dagligen. 1-3 om, dagen + 10 mg azlprazplam sammanlagt).

Så sen kl 12 så har jag alltså fått i mig:

2mg klonazepam intaget kl 13 ungefär
1mg alprazolam intaget vid samma tid
2.5mg buprenorfin nasalt runt spritt under 15-16
Det har nog slinkit ner en ikto till, får ta och räkna

Men tror nu det är lugnt med lite mer benso under kvällen? Farligare med ikto än alprazola om jag fattet det rött?

Rätt påverkad, det har tagit 10 min eller nått att skriva detta med alla rättningar som behövts göras :P

mvh
glad måndagstomte

Utspritt under 15-16? Hoppas att det är klockan du syftar på och inte 15-16 linor det hade ju varit bra nog tråkigt..
Citera
2010-01-13, 17:24
Medlem
Är det någon skillnad på prisklassen ni som köper dessa?
Citera
2010-01-13, 21:11
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superm4n
Är det någon skillnad på prisklassen ni som köper dessa?

Köpte för 170:- inne i stan här i Stockholm för någon dag sen. Alltså lite billigare än Subutexen.
Citera
2010-01-13, 23:29
Medlem
MassaGrejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superm4n
Utspritt under 15-16? Hoppas att det är klockan du syftar på och inte 15-16 linor det hade ju varit bra nog tråkigt..

Hoppas han menade mellan klockan tre och fyra. Tror nog det också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in