Citat:
Ursprungligen postat av
YeahBuddy3000
Önskar dig all lycka att trappa ur metadonet. Trappas man ner med tabletter som en del får i början tills man nått önskad dygns dos? Hur många mig sänker du åt gången och hur ofta?
Stort tack! 🙏🏻
Yes, med tabletter. 5mg åt gången. Sänker när jag säger till om det, gör det väldigt långsamt för att vara på den säkra sidan. Har sänkt ungefär varannan månad.
Citat:
Grejen varför jag fick sprutan efter att gått på 16mg i nästan 3år. Så golade någon mig. Sålde bara några ibland till två pers. Dom känner inte varandra och går inte på LARO så är fortfarande helt ovetande vem som sagt till läkaren om det. Enligt läkaren så var hon tvungen enligt lag att byta till injektion. Skulle endast vara under en period med. Börjar närma sig två år nu sen jag fick sprutan.. lyft det många gånger och får ett fet nej varje gång...
WTF, vilken äcklig golare. Hade du någon konflikt med någon av dem, eller var det helt ”out of the blue”? Isåfall vore det ju ännu värre.
Citat:
Vad jag hört så ska det vara mycket lättare att trappa ner till 0 med injektion. Vet inte vad jag ska tro om det
Nu när du säger det så minns jag att jag läst om folk som bara har slutat ta sprutan och har klarat sig ganska bra när det kommer till avtändning. Teorin är att det är så lång halveringstid att den s.a.s. trappar ut sig själv. Inget jag kan svära på, dock.
FYI: Du fick ett svar av en som citerade mitt inlägg här i tråden.