2024-12-21, 13:24
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Är det någon som vet hur länge Buvidal kan spåras i urin/saliv?

Jag får månadsdos och funderar på hur länge en spruta kan spåras? Om jag till exempel ska byta jobb där ett läkarintyg krävs och jag inte vill att arbetsgivaren ska veta att jag får buvidal och därmed väljer att ”dra ut” på tiden med nästa spruta för att inte salivprovet ska visa positiv?!

Sent svar, men för andra som undrar. När man tar sin sista månadsspruta så kan det synas i urinprov i åtminstone 6 månader. Syns det i urin så bör det synas i saliv med.
Citera
2024-12-23, 14:14
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Sent svar, men för andra som undrar. När man tar sin sista månadsspruta så kan det synas i urinprov i åtminstone 6 månader. Syns det i urin så bör det synas i saliv med.

Ett halvt år låter lite väl länge 🤔 Halveringstiden är 3 - 5 dagar
Citera
2024-12-26, 10:56
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ett halvt år låter lite väl länge 🤔 Halveringstiden är 3 - 5 dagar

Om du tar månadssprutan som hen skrev så syns det upp till 6 mån i urin. Har sett bevis på det själv
Citera
2024-12-27, 15:31
Medlem
mjukosten78s avatar
Om man måste ta sub sublingualt, hur stor dos behöver man jämfört med nasalt?
Citera
2025-01-02, 21:38
Medlem
Propangandians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78

Menar du för att få samma rus?
Min erfarenhet var att när det gäller ruset så krävs ca 30 % högre dos för att ruset ska kännas lika starkt. Kanske lite mer. Men det som är bra är då att det håller i sig längre.
Citera
2025-01-02, 21:41
Medlem
Propangandians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletivarmland
Jag har 20mg subuxone om dagen, och börjat märka av bieffekter som att jag är trött och går upp i vikt.
Då min kbt terapeut på hvb hemmet jag befinner mig ej vill att jag ska sluta med suben ännu.
Kan det hjälpa av sänka dosen så mycket som möjligt?

Mvh
Trolletivärmland

Hur länge har du ätit suboxone och hur länge har du haft bieffekter?
Jag har inte gått på LARO då jag fick känslan av att om suboxone hade mkt bieffekter på vänner efter 6 månader, dock mkt bra för smärta och mot heroinmissbruk.
Citera
2025-01-05, 00:56
Medlem
Jag har gått på sub i minst 10, (5 år på Laro nu) och har inte märkt av nån bieffekt alls faktiskt.
Citera
2025-01-08, 16:56
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Jag har gått på sub i minst 10, (5 år på Laro nu) och har inte märkt av nån bieffekt alls faktiskt.

Så bra för dig
När jag missbrukade sub så var min vanligaste biverkning illamående. Sedan 3,5 år är jag med i laro och får 16 mg Suboxone och jag plågas som fan av en biverkning som aldrig går över och det är överdrivna svettnigar
Citera
2025-01-08, 17:08
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78

Det upplevs säkert olika från person till person, men enligt mina erfarenheter så är 2 mg nasalt ungefär som 8 mg sublingualt.
Nackdelen med nasalt intag är att durationen blir kortare. Jag upplever att sublingualt intag ger ca tre gånger så lång effekt.
Jag har 16 mg per dygn och om jag tar det under tungan så är jag frisk i minst ett dygn. Om jag däremot snortar 4 mg (som ger ungefär lika stark effekt) så måste jag fylla på senast 12 timmar senare
Citera
2025-01-30, 08:48
Medlem
KringExs avatar
Förfärligt många som inte filtrerar sin tablett innan injektion i min bekantskapskrets. Man får höra var och varannan dag om att någon har fått blodpropp, infektioner eller andra komplikationer och ändå fortsätter personerna i fråga att inte filtrerar trots konsekvenserna Jag blir galen på dom! Hur kan ska jag få dom att börja filtrerar skiten om dom måste envisas med att injicera?
Citera
2025-01-31, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Så bra för dig
När jag missbrukade sub så var min vanligaste biverkning illamående. Sedan 3,5 år är jag med i laro och får 16 mg Suboxone och jag plågas som fan av en biverkning som aldrig går över och det är överdrivna svettnigar

Har haft buprenorfin nu 1 år efter oxycontinbruk med en daglig dos på 350mg senaste åren. Är med i Laro äntligen.
Ja svettas oxå en hel del tycker jag, men annars funkar de mesta bra.
Dock är sexlusten borta
Citera
2025-01-31, 08:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcontinen123
Har haft buprenorfin nu 1 år efter oxycontinbruk med en daglig dos på 350mg senaste åren. Är med i Laro äntligen.
Ja svettas oxå en hel del tycker jag, men annars funkar de mesta bra.
Dock är sexlusten borta

Hade du sexlust på oxy?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in