2022-08-13, 08:02
Medlem
trainriders avatar
Det har nu gått 12h sen jag tog heroin tog sammanlagt 290mg uppdelat på 2 fixar.som jag skrev tidigare går jag på 4mg du dagligen så nu borde jag väl kunna ta 2mg sub?
Det får bära eller brista men har ju endå gått 12h och det var bara precis att jag sköt igenom blockaden igår.
Citera
2022-08-13, 18:22
Medlem
StigHails avatar
Jag är plåtskadad men har inga problem och ta subutex direkt efter jag varit på plåten.
Nu är jag lite små kåt på och testa Suboxone direkt efter jonket.
I dom 2 mg:arna jag har så är det 0.5 Naloxon, om jag skulle få akut abstinens går det då och röka sig tillbaka till normalstadiet snabbt igen med H, eller får jag ligga och vänta på att Naloxonen försvinner? Eller hur funkar det egentligen?
Citera
2022-08-15, 18:47
Medlem
trainriders avatar
Kan säga att det gick bra för mig med att ta sig sub 12h efter jag skjutit h.
Gjorde om samma sak igår sköt i mig total 700mg h sen vänta jag tills efter jobbet med med att ta sub
Citera
2022-08-17, 15:16
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitzu
Franska subutex är vad jag har hört förbjudna i Frankrike och kom över franska b8 men de saknade det där "svärdet" eller vad det ska föreställa som även finns på temgesic 0,4mg. Är det plagiat och vad har ni att säga om dessa?

"Svärdet" (Reckitt Benckiser's logotyp) är borta från Temgesic här i Sverige sedan några år. Kolla förpackningen, blisterkartan osv. men tror de är OK.
Citera
2022-08-18, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
"Svärdet" (Reckitt Benckiser's logotyp) är borta från Temgesic här i Sverige sedan några år. Kolla förpackningen, blisterkartan osv. men tror de är OK.

Minns ej vad jag skrev tidigare men vaddå, så svärdet är borta från de franska suben också tror du?
Citera
2022-08-19, 04:14
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Minns ej vad jag skrev tidigare men vaddå, så svärdet är borta från de franska suben också tror du?

även mitt skåran är borta.
Endast B8 märkning kvar.
Citera
2022-08-19, 04:17
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Jag är plåtskadad men har inga problem och ta subutex direkt efter jag varit på plåten.
Nu är jag lite små kåt på och testa Suboxone direkt efter jonket.
I dom 2 mg:arna jag har så är det 0.5 Naloxon, om jag skulle få akut abstinens går det då och röka sig tillbaka till normalstadiet snabbt igen med H, eller får jag ligga och vänta på att Naloxonen försvinner? Eller hur funkar det egentligen?

Nej naloxon blockar alla slags opiater så du skulle inte känna ett skit, snarare må rejält jävla dåligt då det är ett motgift

Ja du får vänta ut den. Annars slösar du H plus du kommer må fruktansvärt...
chansa INTE!
Citera
2022-08-19, 04:22
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Är det vanligt man känner sig väldigt omotiverad efter att ha avstått Subutex på ett tag efter ha tagit det ett par veckor tid? När jag väl tar Subutex brukar jag bli speedad/kreativ istället för alltför "mysig" så att säga?

Det är konstigt hur vissa blir helt sänkta och bara ligger & noddar i soffan och inte gör något produktivt, jag & andra sidan blir väldigt kreativ och brukar städa ta tag i sånt jag tycker vore jobbigt innan jag tar Subutex.

Jag gör i bokstavligen allt jag borde gjort direkt typ söka jobb betala av räkningar i tid och ta tag i det jag tyckte var en börda i nykters tillstånd, jag känner mig väldigt euforisk på sub och det brukar tillföra en inre energi att ta tag i saker jag har förhalat i nykter tillstånd en längre tid och få allt gjort på noll tid.

Är jag i ett euforisk tillstånd enligt mig själv gör allt jag skjutit upp direkt utan att känna det är jobbigt för fem öre när jag tar lite Sub. Jag blir som sagt väldigt målinriktad och tar tag i allt, oavsett om det är att städa hålla min situation i order & gå över alla räkningar som jag dragit ut på när jag varit nykter.

Jag städar tar tag i allt jag tyckte var jobbigt när jag väl är i ett euforiskt tillstånd & och bara gör allting instant utan att det verkar jobbigt överhuvudtaget?

Min fråga är det ett vanligt fenomen att bli målinriktad göra allting man borde gjort utan det är jobbigt på Subutex? Det är min erfarenhet på Sub iallafall.

Ja det är vanligt
Sub blir nästan lite som tjack när det slår på. Man får lust att diska, städa, fixa saker man inte orkat med. Allt känns lätt som innan kändes omöjligt och jobbigt....Denna fas varar dock inte hela ruset utan kanske 1-4 timmar sedan kommer den mer sega och noddiga fasen då man fortfarande mår bra men blir mer slö.

Men tänk såhär att man är sjuk som fan, har feber, ont överallt och mår skit.
och på 30 min är ALLT dåligt man kände borta. Man mår helt plötsligt bra igen!
Sjukdomen är borta och man orkar allt och lite till !! (tills nästa AT)

Som tur håller ju suben såpass länge så man har iaf ca 3 dygn på sig innan man blir riktigt dålig. Det är värre att gå på H där det handlar om att man blir dålig 3-6 ggr om dagen typ.
Fy fan vad jobbigt. Först höll ruset ca 6 timmar sedan 4, sedan knappt 2 sedan hände inget alls typ. Håller man dosen på sub under 2 mg hela tiden så slipper man må helt mega förjävligt. Det är som att va sjukt en vecka med allt va det innebär plus magbesvär, och att det rinner snor och tårar non stop för slemhinnorna är fucked...

Det är stor skillnad på sub och morfin baserade opiater, de orkar man inte göra nåt på , bara ligga och må bra tills det går över. När man är van vid den långa rus tiden på sub är 4 timmar rena katastrof. Speciellt om det inte finns mer, paniken kryper på ca 1½ dygn utan, redan innan dess bör man löst sin situation. Kan ta upp till 4-5 dagar innan man blir riktigt dålig så man har fan rätt gott om tid som tur är. Fattar inte ni som bara tar H, hur fan planerar ni så det inte hinner ta slut helt och blir ATn lättare eller svårare ju mer man hållt på.

Körde Heroin under 2 år ca 2-4 dagar i sträck (0.5-1g) sedan brukade jag hålla upp 1-3 månader och var tillbaka på suben. Horset får en ju att må total skit så fort det går ur kroppen, det var inte värt det kände jag.
Senast redigerad av Bullsquid 2022-08-19 kl. 04:32.
Citera
2022-08-19, 12:06
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Ja det är vanligt
Sub blir nästan lite som tjack när det slår på. Man får lust att diska, städa, fixa saker man inte orkat med. Allt känns lätt som innan kändes omöjligt och jobbigt....Denna fas varar dock inte hela ruset utan kanske 1-4 timmar sedan kommer den mer sega och noddiga fasen då man fortfarande mår bra men blir mer slö.

Men tänk såhär att man är sjuk som fan, har feber, ont överallt och mår skit.
och på 30 min är ALLT dåligt man kände borta. Man mår helt plötsligt bra igen!
Sjukdomen är borta och man orkar allt och lite till !! (tills nästa AT)

Som tur håller ju suben såpass länge så man har iaf ca 3 dygn på sig innan man blir riktigt dålig. Det är värre att gå på H där det handlar om att man blir dålig 3-6 ggr om dagen typ.
Fy fan vad jobbigt. Först höll ruset ca 6 timmar sedan 4, sedan knappt 2 sedan hände inget alls typ. Håller man dosen på sub under 2 mg hela tiden så slipper man må helt mega förjävligt. Det är som att va sjukt en vecka med allt va det innebär plus magbesvär, och att det rinner snor och tårar non stop för slemhinnorna är fucked...

Det är stor skillnad på sub och morfin baserade opiater, de orkar man inte göra nåt på , bara ligga och må bra tills det går över. När man är van vid den långa rus tiden på sub är 4 timmar rena katastrof. Speciellt om det inte finns mer, paniken kryper på ca 1½ dygn utan, redan innan dess bör man löst sin situation. Kan ta upp till 4-5 dagar innan man blir riktigt dålig så man har fan rätt gott om tid som tur är. Fattar inte ni som bara tar H, hur fan planerar ni så det inte hinner ta slut helt och blir ATn lättare eller svårare ju mer man hållt på.

Körde Heroin under 2 år ca 2-4 dagar i sträck (0.5-1g) sedan brukade jag hålla upp 1-3 månader och var tillbaka på suben. Horset får en ju att må total skit så fort det går ur kroppen, det var inte värt det kände jag.

Ja eller hur det är konstigt för Subutex är ju en nedåt drog men ändå får man en effekt likt tjack nästan som du säger. Ja det stämmer den speedade känslan håller sig några timmar för att gradvis gå mot att nodda & mysa.

Konstigt jag har aldrig mått dåligt av att gå av Subutex har gått på & av många gånger, körde det i början av året 3 månader i dagligen sen tog det på ekonomin och jag fick göra ett uppehåll på en och en halv månad. Märkte inte av någon avtändning på det planet att jag mådde dåligt eller hade fysiskt abstinens, dock så hade jag ett extremt kraftigt sug efter känslan av detta inte lugn Sub ger & tänkte på det konstant, det var riktigt jobbigt.

Tramadol avtändning dock FY I HELVETE det var brutal tortyr i 3 dagar, låg i sängen nästan en hel vecka och kroppen och benen kändes som dom var gjorda av glas och lederna & hela kroppen värkte.

Har bara rökt & snortat Heroin en kortare tid när jag fick en gubbe för betalning mot en liten skuld så jag bara "Detta ska testas" var en sinnessjukt euforiskt rus kropps orgasm på en helt annan nivå, det var alldeles för skönt så fattar hur lätt det är att fastna i den himmelen. Men jävlar vad sjukt snabbt som du säger avtändningen kom på Heroin det är ju löjligt låg halveringstid så det kändes, svettades spydde och kunde inte ta mig upp ur sängen och bara mådde fruktansvärt. Glad jag tog mig igenom det, hade sånt sug att bara fortsätta med H efter det gramet tog slut.
Citera
2022-08-20, 04:33
Medlem
Psykotons avatar
Citat:

Jag tror att produkterna för Europeiska marknaden tillverkas i Storbritannien då ser de även likadana ut i andra länder. Dessutom vill företaget visa en enad front på alla marknader..

Svärdet som gjorde det busenkelt att dela tabbarna..
Ha det fint!
Citera
2022-08-24, 15:38
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Många inklusive mig tycker temgesic 0,4mg funkar bäst mot smärta vid användning av buprenorfin

Tja och tack for svar (skriver fran utlandet).

Norspan och Temgesic samt Catapresan hat fungerat bra/ok mot mina nervsmartor men har tyvarr fatt svara hudproblem av Norspan. Nyss pratat med en smartlakare som vill att jag ska prova en kortisonsalva for att se om det kan lindra annars maste jag byta medicin ett tag visst. Huden blir valdigt valdigt irriterad dar Norspan suttit. Som en mindre brannskada typ med rod rodnad, blasor, kliar som fan, svullen etc etc.

Mvh

"fatfreddyscat"

Edit: Temgesic 0,4 mg e faktiskt en mycket bra medicin och speciellt ihop med Catapresan.
Citera
2022-08-24, 17:00
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
Tja och tack for svar (skriver fran utlandet).

Norspan och Temgesic samt Catapresan hat fungerat bra/ok mot mina nervsmartor men har tyvarr fatt svara hudproblem av Norspan. Nyss pratat med en smartlakare som vill att jag ska prova en kortisonsalva for att se om det kan lindra annars maste jag byta medicin ett tag visst. Huden blir valdigt valdigt irriterad dar Norspan suttit. Som en mindre brannskada typ med rod rodnad, blasor, kliar som fan, svullen etc etc.

Mvh

"fatfreddyscat"

Edit: Temgesic 0,4 mg e faktiskt en mycket bra medicin och speciellt ihop med Catapresan.

Mot kliande blåsor/utslag kan jag tipsa om en starkare hydrokortisonsalva som heter ’Elocon’.
Utslagen försvinner inom 2 dagar, har hjälpt mig otroligt mycket..!!

Obs att den är receptbelagd och kostar en slant (ingår i högkostnadsskyddet dock), men värd varenda krona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in