2008-08-05, 12:49
Medlem
ButtiBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Bilen var där nere och jag såg Tokan starta upp den innan det började regna.

Såg dom oxå där nere.. blev ett jävla liv när hela ekipaget skulle dra sig hemåt på lördagen.. Stod nån stackare iväg.. trodde nästan det skulle bli slagsmål..

Sen om det nu var Qvarnis ja såg så verkar han ju ha tunnat ut en hel del..
Citera
2008-08-05, 17:14
Medlem
Nemiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *b*
Ehh vadå, 900 -1000 hk o luftkyld ??

Ja, cylindarna kyls med luft som passerar kylflänsar á la Porsche 911. Sedan finns det också oljekylare i fronten på bilen för motoroljan och om jag inte missminner mig, även kylare för vattenkylning av turbohusen.
Citera
2008-08-05, 23:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemius
Ja, cylindarna kyls med luft som passerar kylflänsar á la Porsche 911. Sedan finns det också oljekylare i fronten på bilen för motoroljan och om jag inte missminner mig, även kylare för vattenkylning av turbohusen.

Det är en 911, va? Av den sista årgång som kyldes med luft/olja, som en Porsche 356 eller en VW typ1.

SGS
Citera
2008-08-06, 22:44
Medlem
Bavaros avatar
Nu har jag inte läst så mycket i denna tråd eller om denna man, men så mycket om bilar odyl kan jag, att då säga, när jag såg den beryktade bilen (Porschen) på bilsportmässan 06 så tyckte jag att karosserifinishen var värdelös. Såg mest ut som de kört med Plastic Padding. Men de kanske har lagt mest krut på motorn, men någon sorts referens till hans företag, vad de ev kan åstadkomma var den fan inte. Då hade jag använd en fräschare referensbil än den Porschen, även om det var motorn som var huvudsaken.
Citera
2008-08-07, 07:53
Medlem
Nemiuss avatar
Såg att resultaten från AM är ute på Bilsports sida.

Jocke Qvarnström, Stockholm, 10,96 s, 214,94 km/h

Inge vidare resultat, kanske dags att pensionera bilen snart..
Citera
2008-08-07, 08:00
Medlem
Nemiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det är en 911, va? Av den sista årgång som kyldes med luft/olja, som en Porsche 356 eller en VW typ1.

SGS

911 ja, men inte av den sista årgång som kyldes med luft/olja. Det körde Porsche med till och med 911/993, som tillverkades till -97/98. Dessa står högt i kurs, räknas av vissa som "den sista, riktiga 911-an". Skulle gärna ha en själv. Kolla priser på 993 Turbo.. Blev lite OT det här.
Citera
2008-08-17, 18:25
Medlem
Synd att denna tråd somnat..........
Citera
2008-08-18, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemius
Såg att resultaten från AM är ute på Bilsports sida.

Jocke Qvarnström, Stockholm, 10,96 s, 214,94 km/h

Inge vidare resultat, kanske dags att pensionera bilen snart..

Det är rätt snabbt och speciellt om man bara kör en repa och dessutom med en bil som går bra på bana.
Citera
2008-09-06, 16:40
Medlem
in_colds avatar
Känner honom inte, men gör lumpen med hans bror så jag vet på ett ungefär vad han sysslar med, tänker dock inte skriva det här
Citera
2008-09-06, 16:41
Citat:
Ursprungligen postat av in_cold
Känner honom inte, men gör lumpen med hans bror så jag vet på ett ungefär vad han sysslar med, tänker dock inte skriva det här

Nä men vad kul för dig då.
I vilket syfte skrev du detta inlägg ? Pumpa upp E-kuken ett par cm till?
Citera
2008-09-06, 16:45
Medlem
in_colds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Nä men vad kul för dig då.
I vilket syfte skrev du detta inlägg ? Pumpa upp E-kuken ett par cm till?

Det är en skvallertråd, av mitt inlägg framgår att qvarnis har en bror i åldern....nä det får du försöka räkna ut själv
Citera
2008-09-06, 16:50
Citat:
Ursprungligen postat av in_cold
Det är en skvallertråd, av mitt inlägg framgår att qvarnis har en bror i åldern....nä det får du försöka räkna ut själv

Som du skrev ditt inlägg verkade det mest vara för att tala om att du vet saker som du inte tänker tala om. Det är lågt och onödigt.

Men att bidraga med att han har en bror i lumparålder bidrar ju lite till tråden i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in